بلینکن: روسیه برتری تاکتیکی در اوکراین دارد

بلینکن در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان دراین باره گفت: تاکتیک و استراتژی را با یکدیگر نباید اشتباه گرفت. زمانی که به جنگ اوکراین از منظر استراتژی بنگریم، پوتین در رسیدن به اهداف استراتژیک خود در این جنگ ناکام مانده است. بنابراین گزارش وزیرامورخارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: اهدافی که

کد خبر : 222189
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
بلینکن: روسیه برتری تاکتیکی در اوکراین دارد



بلینکن در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان دراین باره گفت: تاکتیک و استراتژی را با یکدیگر نباید اشتباه گرفت. زمانی که به جنگ اوکراین از منظر استراتژی بنگریم، پوتین در رسیدن به اهداف استراتژیک خود در این جنگ ناکام مانده است.

بنابراین گزارش وزیرامورخارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: اهدافی که پوتین در این جنگ به دنبال آن بود، پایان بخشیدن به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و محو این کشور از روی نقشه جغرافیایی بود و می خواست که این کشور را ضمیمه خاک روسیه کند، اما این امر به شکست انجامید.

سی ان ان گزارش داد: بلینکن افزود ولی از دید تاکتیکی در این جنگ برتری با روسیه است. بلینکن دراین باره به این شبکه خبری گفت: نبردی تاکتیکی و سخت در شرق اوکراین با تجاوز روسیه درجریان است.

وزیر امورخارجه آمریکا به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: از زمانی که پویتن نبرد برای تصرف کی‌یف را از دست داد، حملات را متوجه نواحی شرقی و جنوبی اوکراین کرد و شاهدیم که گاه و بیگاه از راه دور، کی یف را اساسا با هدف ارعاب مردم مورد حملات موشکی خود قرار می‌دهد.

سی ان ان گزارش داد: بلینکن در این مصاحبه گفت که پوتین در رسیدن به خواسته خود مبنی بر ایجاد نفاق درمیان اعضا ناتو نیز ناکام ماند.

بوریس جانسون: پیروزی روسیه درجنگ اوکراین فاجعه بار است

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در جریان نشست گروه۷ در آلمان در یک مصاحبه اختصاصی با سی ان ان نسبت به پیروزی روسیه درجنگ اوکراین ابراز بیم کرد.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: نخست وزیر انگلیس نسبت به پیروزی روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد و گفت که این موضوع می تواند فاجعه بار باشد.

جانسون به سی ان ان گفت: اگر اجازه دهیم تا پوتین یک کشور آزاد و مستقل را به خاک خود (روسیه) ضمیمه کند که وی این قصد را دارد، آنگاه پیامدهای آن برای جهان بواقع فاجعه بار خواهد بود.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تاکنون از اقدامات سیاسی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین که پنجم اسفندماه 1400 و بانادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو از سوی غرب آغاز شد، اجتناب ورزیده و در مقابل به حمایت های نظامی و تسلیحاتی از کی‌یف پرداخته‌اند؛ موضوعی که از سوی بسیاری از تحلیلگران و ناظراین بین المللی ازجمله هنری کسینجر وزیرخارجه سال های دور آمریکا، می تواند بر دامنه این بحران شدت بخشد.

تارنمای خبری هیل دوم تیرماه دراین خصوص نوشته بود: اکنون برخی مقامات آمریکایی پیشنهاد می کنند که اوکراین با واگذاری برخی از سرزمین های خود به روسیه به نام صلح، به وضعیت دفاعی کنونی پایان دهد. این افراد ازجمله شامل هنری کسینجر است که یادآور شده «لازم است تا مذاکرات صلح آغاز شود».

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.