بزرگترین بازی اکشن ( Hack `n` Slash ) تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد

این بازی در «مرکز هنری رسانه‌ای منادیان» که پیش از این تجربه‌های موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازی‌سازی، ساخته شده و به مرحله اجرا و انتشار در آمده است؛ فرآیندی که سال‌ها به طول انجامیده تا برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطب‌های گسترده بازی‌های

کد خبر : 7705
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۳:۳۸
بزرگترین بازی اکشن ( Hack `n` Slash ) تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد


این بازی در «مرکز هنری رسانه‌ای منادیان» که پیش از این تجربه‌های موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازی‌سازی، ساخته شده و به مرحله اجرا و انتشار در آمده است؛ فرآیندی که سال‌ها به طول انجامیده تا برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطب‌های گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تاثیرگذار آشنا سازد و همزمان تجربه هیجانی وصف‌نشدنی را به آن‌ها القا کند.

روایت یک عشق در هیجان ماجراجویی

قصه‌های حماسی آمیخته‌ای از عشق، هیجان و احساس است. ترکیب این ویژگی‌ها در یک بازی اکشن و سرگرم‌کننده که اتفاقات و واقعیت‌های تاریخی را بیان می‌کند، ذهن و حس هر بازیکنی را به خود درگیر کرده و با یک ساخت حرفه‌ای به روایتی جذاب کمک می‌کند.

استفاده از موسیقی درخور، جذاب و منحصربه‌فرد برای انتقال این هدف به مخاطب، از مهم‌ترین فاکتورها در مسیر ساخت سفیر عشق بود. پس هیچ چیز نمی‌توانست به اندازه صدای جاودان حماسه‌خوانِ ایران، سالار عقیلی، در هم‌نشینی دو اثر فاخر ایرانی در حوزه موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای، اثرگذار باشد.

یک شخصیت ایرانی در دل اتفاقات تاریخی

سفیر عشق از نگاهِ «مهران»، شخصیت اصلی بازی، داستانی را از دوران امام حسین (ع) روایت می‌کند.

شخصیتی ایرانی و غیرواقعی از یاران امام حسن (ع) که پس از خیانت به ایشان، توسط مسلم‌بن‌عقیل نجات داده می‌شود و با حرکت از سمت ری به سوی کوفه، همراه او به خانه مختار می‌رود تا راوی اتفاقاتی باشد که در سال 61 هجری رخ می‌دهد.

به گفته «مهدی جعفری جوزانی» تهیه‌کننده این بازی، نگارش سناریو توسط تیم سازنده سفیر عشق، بیش از دو سال زمان برد و همزمان از مراکز و منابع ذی‌صلاح مجوزهای لازم را دریافت کرد.

درخشش جلوه‌های بصری در سفیر عشق

مرکز متنا که سازندگان بازی «سفیر عشق» در آن جمع شده‌اند، برای ساده‌تر کردن شکل روایت، علاوه‌بر قصه‌گویی در فضای بازی، از تمام اتفاقات، به‌صورت مجزا پروفایل داستانی تهیه کرده و در منو قرار داده است تا کاربران بتوانند به اطلاعات تاریخی نیز دسترسی داشته باشند.

تیم سازنده نه تنها از منظر داستانی، بلکه از نظر بصری نیز روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی کاری جسورانه انجام داده‌اند؛ به طوری‌ که گرافیک این کار نسبت به تمام بازی‌های ایرانی در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

موتور “Unreal Engine 4” (UE4) محصول کمپانی «اپیک گیمز» که یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در «سفیر عشق» است، یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا در ساخت بازی‌های بزرگی مانند “Fortnite“، “Gears5” و نسخه جدید سری بازی «جنگ ستارگان» (Star Wars Jedi: Fallen Order) محسوب می‌شود.

البته این نخستین باری نیست که یک تیم بازی‌ساز ایرانی از این تکنولوژی استفاده می‌کند؛«سفیر عشق» یک بازی اکشن ادونچر پُر کاراکتر است که المان‌ها و ویژگی‌های مهم گیم‌پلی در آن به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر این، طراحی بسیار خوب رابط کاربری (User Interface) باعث شده است تا بازیکن در طول بازی تجربه‌ای متفاوت داشته باشد.

به گفته «عماد رحمانی» نویسنده و کارگردان «سفیر عشق»، افزون ‌بر تعداد زیادNon-Player Character، NPC (کاراکترهای غیرقابل بازی)، تعداد 36 کاراکتر نیز برای این بازی طراحی شده است.

یک اکشن قصه‌گو

در کنار گرافیک چشم‌نواز که به لطف Unreal Engine 4 و دانش تیم فنی میسر شده، گیم پلی بازی نیز در بین نمونه‌های داخلی بی‌همتا است. برای این کار، تیم تولید از تعدادی بازی مهم بین‌المللی الهام گرفته است که در بین آن‌ها می‌توان به دو بازیAssassin’s Creed Origins و نسخه 2018 مجموعه God of War اشاره کرد.

از جمله مکانیک‌های مهم گیم پلی، مبارزات سریع، مخفی‌کاری، قابلیت اسب‌سواری، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاح‌ها، استفاده از تیر و کمان، مکانیک کاورگیری و پارکور بوده و جالب‌تر آنکه هر سلاح، دارای فنون مشخصی است که با پیش‌روی در بازی می‌توان آن‌ها را آزاد کرد.

یکی از واقعیت‌های جذاب در تولید این بازی آن است که طراحی و ادیت انیمیشن‌های اسب، بیش از 5 ماه به طول انجامید و تیم سازنده را با چالش‌های فراوانی مواجه کرد.

بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل، مهمان بازی “سفیر عشق”

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های تیم سازنده بازی سفیر عشق در راستای انتشار این بازی، «امین زندگانی»، بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل در سریال تاریخی مختارنامه، به عنوان مهمان این تیم، از نزدیک با روند آماده‌سازی این پروژه عظیم آشنا شد.

هدف از این دیدار، برقراری ارتباط دو سویه میان جامعه هنری و عرصه بازی بود تا تیم تولید اثر با توجه به شناخت درست، راحت‌تر بتوانند کاراکتر مسلم‌بن‌عقیل را در بازی، به شخصیت او در سریال نزدیک کنند تا به این شیوه بازیکن، ارتباط بهتری را با بازی برقرار کند.

این داستان ادامه دارد…

فصل اول بازی «سفیر عشق» در تاریخ 30 آذر 1399 با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین عالی‌رتبه لشکری و کشوری، به‌صورت انحصاری روی پلتفرم‌ کامپیوترهای شخصی عرضه گردید. فصل دوم در تابستان 1400 و فصل سوم نیز در محرم سال آینده روانه بازار خواهد شد.

مرکز هنری رسانه‌ای منادیان قصد دارد تا در سال آینده نسخه بین‌المللی این بازی را در فروشگاه استیم و اپیک گیمز منتشر کند؛ عرضه این بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس 1 در طی 12 ماه آینده از دیگر اهداف مرکز هنری رسانه‌ای منادیان است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت «سفیر عشق»، اقدام به دریافت این بازی کنند.

2121



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.