بدون دموکراسی، بیت کوین شکست خواهد خورد

علیرغم ماهیت غیرسیاسی آن، بیت کوین به همان اندازه که دموکراسی ما برای بهبود به بیت کوین نیاز دارد، برای پیشرفت به دموکراسی ما نیاز دارد. این یک سرمقاله نظری توسط فرانک کشنر، بنیانگذار UnChainDemocracy.org است. «سیاست» اغلب به عنوان «فعالیت‌های مرتبط با حکومت یک کشور یا حوزه‌های دیگر، به‌ویژه بحث یا درگیری بین افراد

کد خبر : 335544
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
بدون دموکراسی، بیت کوین شکست خواهد خورد


علیرغم ماهیت غیرسیاسی آن، بیت کوین به همان اندازه که دموکراسی ما برای بهبود به بیت کوین نیاز دارد، برای پیشرفت به دموکراسی ما نیاز دارد.

این یک سرمقاله نظری توسط فرانک کشنر، بنیانگذار UnChainDemocracy.org است.

«سیاست» اغلب به عنوان «فعالیت‌های مرتبط با حکومت یک کشور یا حوزه‌های دیگر، به‌ویژه بحث یا درگیری بین افراد یا احزاب دارای یا امیدوار به دستیابی به قدرت» تعریف می‌شود.

آیا آرزو داریم بیت کوین به قدرت برسد؟ بله، اگرچه قدرت بیت کوین با قدرت یک فرد یا یک نهاد اقتصادی یا سیاسی متفاوت است. اما ما هنوز در مورد قدرت صحبت می کنیم، همانطور که از طریق طراحی و اجرای کد، اثبات کار (انرژی الکتریکی)، اینترنت، مبادلات، سرمقاله ها، وبلاگ ها، قوانین، دادگاه ها، مدارس و سیاستمداران بیان شده است. جنگ بلوکی، که من در آن زندگی کردم، در نهایت یک درگیری سیاسی-قدرت بود که توسط کسانی که طرفدار تمرکززدایی گره بودند برنده شدند. این مقاله و این مجله خود بازیگران سیاسی در رقابت قدرت پولی و سیاسی آینده هستند.

در نهایت، آزادی پولی، بیت کوین، تنها یکی از جنبه های آزادی است. برای کسانی که در ایالات متحده زندگی می کنند، جنبه دیگری از آزادی، حقوق سیاسی ما است که در منشور حقوق و قانون اساسی ذکر شده است. به این ترتیب، حتی دموکراسی بسیار ناقص ما ارزش دفاع و گسترش دارد.

اما به نظر می رسد که بسیاری از بیت کوین داران آن را اینطور نمی بینند. به عنوان مثال، جیمی سانگ، که من به او احترام می‌گذارم و از او آموخته‌ام، معتقد است که شاید دموکراسی ما آنقدر ناقص است که شایسته رها شدن است. اما من پیشنهاد می‌کنم که بیت‌کوین و دموکراسی به یکدیگر نیاز دارند و جایگزین، یعنی خودکامگی، وحشتناک خواهد بود.

بیت کوین، برای همیشه در جریان قدرت سیاسی گرفتار شده است

یکی از دوستان اخیراً اشاره کرد که شکاف سیاسی کنونی ما را می توان به عنوان شکافی بین کسانی که بر آزادی متمرکز هستند و کسانی که بر برابری تمرکز می کنند در نظر گرفت. مانند دو نقطه روی یک خط، ما در جامعه بیت‌کوین می‌توانیم پیرامون دیدگاه‌های مشابهی که بیت‌کوین در یک دموکراسی ممکن می‌سازد، وحدت پیدا کنیم. اما ما همچنین باید به رابطه بین بیت کوین و دموکراسی نگاه کنیم و جایگزین تاریکی را تصور کنیم: زندگی در حکومتی استبدادی که می تواند دارایی ما را تصرف کند و سایر حقوق ما را زیر پا بگذارد.

وودی گاتری در سال 1941، در زمان درگیری‌های سیاسی بزرگ، در اثر خود به نام «Talking Columbia» آواز معروفی داشت: «دیکتاتورها را دوست ندارم، نه خودم، اما فکر می‌کنم کل کشور باید با برق اداره شود!»

برق‌سازی، یک فناوری انقلابی آن زمان (از جهاتی بی شباهت به بیت‌کوین امروزی نیست)، فناوری‌ای بود که توسط منافع تجاری مختلف و سیاستمداران استخدام شده آنها مخالف و حمایت می‌شد. حتی امروزه، یک جستجوی سریع مخالفت عمده با تلاش‌های برق‌رسانی را نشان می‌دهد.

مانند برق، بیت کوین هم اکنون گرفتار جریان های قدرت مالی و سیاسی است و برای همیشه خواهد بود. این ماهیت تغییر بزرگی بیت کوین است. آنچه را قبلاً دیده‌ایم در نظر بگیرید: چین بیت‌کوین را ممنوع می‌کند، کامیون‌داران کانادایی از BTC استفاده می‌کنند، السالوادور از صندوق بین‌المللی پول سرپیچی می‌کند و بیت‌کوین را ارز قانونی می‌کند، BTC در اوکراین ظهور می‌کند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست تبدیل GBTC به ETF را رد می‌کند. ، نیجریه ای ها شروع به استفاده از بیت کوین کرده اند و در حال حاضر “Operation Choke Point” به دلیل اینکه SEC مانع دسترسی بانک ها برای شرکت های بیت کوین می شود.

این جریان ها حضور آزادی سیاسی، دموکراسی کارآمد و همچنین وضعیت قانونی بیت کوین را به حساب می آورند. برای شواهد بیشتر در مورد پیوندهای ذاتی بیت کوین با دموکراسی، به بنیاد حقوق بشر نگاه کنید، که بازویی به رهبری الکس گلادشتاین دارد که از بیت کوین برای تقویت آزادی سیاسی و اقتصادی، به ویژه در برخی از بدترین حکومت های خودکامه در جهان استفاده می کند.

بیت کوین شکننده تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم

لیستی از ویژگی های اساسی بیت کوین شامل تمرکززدایی، ضد شکنندگی، محافظت در برابر مصادره، سیستم توسعه فاسد ناپذیر، امنیت اثبات کار و محافظت در برابر گره هایی است که از آن دفاع می کنند. با این حال، من فکر می کنم ما در مورد قدرت آن ساده لوح هستیم.

برای ما که در دموکراسی های غرب زندگی می کنیم، آسان است که فرض کنیم حاکمیت قانون که از دارایی و آزادی ما محافظت می کند، امری مسلم است. اگر در چین، کره شمالی، افغانستان، ترکیه یا روسیه زندگی می‌کردیم، ممکن بود آنقدر خوش‌بین نبودیم.

در حالی که بیت کوین اسب تروجان جذابی را برای برخی از ثروتمندان و قدرتمندان ایجاد می کند (تعداد بالا می رود، به نوعی)، منافع مخالف می تواند قوانین و سیاست هایی را ایجاد کند که می تواند بیت کوین را از دروازه های پولی امپراتوری خارج کند. بله، ما هنوز هم می‌توانیم «زیرزمینی» کار کنیم، اما به این فکر کنید که چگونه به نظر می‌رسد.

امروزه، بیت کوین بسیار کوچک است و صاحبان قدرت راه های ظریفی برای به تاخیر انداختن و انکار پذیرش گسترده آن دارند، مانند ادعای این که «ماینینگ محیط زیست را از بین می برد» یا این که «بازیگر بدی مانند سام بنکمن-فرید یک عامل سیاسی است».

در نظر بگیرید که دولت های مستبدی که از تهدید به زندان و خشونت استفاده می کنند چگونه با بیت کوین رفتار می کنند. آنها هیچ مشکلی با مصادره ندارند، حتی اگر ماشین های استخراج معدن را توقیف کنند (همانطور که در ونزوئلا اتفاق افتاد).

و مسائل دیگری در مورد ویژگی‌های تغییرناپذیر بیت‌کوین وجود دارد: چرا توسعه‌دهندگان Core کم هستند، و پیامدهای این موضوع برای آینده بیت‌کوین چیست؟ چرا تعداد گره های کمی (حدود 16000) نسبت به کل کاربران بیت کوین وجود دارد؟ چرا سازمان‌های دولتی مبادلات را خنثی می‌کنند و اطلاعات نادرست درباره ارزش و مصرف انرژی را ترویج می‌کنند؟

این دموکراسی ما است که به طرفداران بیت کوین اجازه می دهد از حمایت، لابی کردن، پخش، کسب و کار و مراجعه به دادگاه استفاده کنند. اما دموکراسی ما، هر چند ضعیف است، در معرض تهدید فزاینده ای از سوی نیروهای شرکتی است که هیچ قانون و قدرت خودکامه ای را برای خود ترجیح نمی دهند. من پیش بینی می کنم که آنها از سیستم مبتنی بر دلار آمریکا دفاع خواهند کرد. برای غلبه، طرفداران بیت کوین و دموکراسی به یکدیگر نیاز دارند.

برخی از پخش کنندگان در عرصه بیت کوین یا مهمانان آنها اعلام می کنند که این طبقات مدیریتی و سیاسی هستند که همه قدرت را دارند. این به سادگی درست نیست – برای مثال ببینید “چه کسی بر آمریکا حکومت می کند؟” توسط ویلیام دامهوف، «پول تاریک» نوشته جین مایر، «دموکراسی در زنجیر» اثر نانسی مک‌لین یا «شبکه سایه» اثر آن نلسون. اینها نگاه‌های کاملاً مستندی هستند که نشان می‌دهد چگونه کسانی که ایالات متحده را به کشوری اقتدارگرا تبدیل می‌کنند، از قدرت قابل توجهی برخوردارند و آن برنامه را در 50 سال گذشته پیش برده‌اند.

در نتیجه، بیت کوین به دموکراسی و دموکراسی به بیت کوین نیاز دارد. هر دو سیستم پویا و دائما در جریان هستند، که کار ما را پیچیده می کند. امیدوارم این دیدگاه به من و دیگران کمک کند تا طرفداران بیت کوین را متقاعد کنم که توجه سازنده تری به نظام سیاسی ما داشته باشند و به طرفداران دموکراسی کمک کند تا به آزادی اقتصادی ذاتی بیت کوین توجه بیشتری داشته باشند.

این یک پست مهمان از فرانک کشنر است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.