بخش املاک چین به خروج از رکود طولانی مدت نزدیک می شود

بر اساس داده های اداره ملی آمار (NBS)، فروش خانه بر اساس مساحت در دو ماه اول سال 2023 نسبت به سال قبل 3.6 درصد کاهش یافته است، در مقابل کاهش 24 درصدی برای کل سال 2022. کاهش فروش کمتر به دنبال افزایش قیمت خانه های جدید در ژانویه، اولین افزایش در یک سال، به

کد خبر : 333685
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
بخش املاک چین به خروج از رکود طولانی مدت نزدیک می شود


بر اساس داده های اداره ملی آمار (NBS)، فروش خانه بر اساس مساحت در دو ماه اول سال 2023 نسبت به سال قبل 3.6 درصد کاهش یافته است، در مقابل کاهش 24 درصدی برای کل سال 2022.

کاهش فروش کمتر به دنبال افزایش قیمت خانه های جدید در ژانویه، اولین افزایش در یک سال، به دنبال آن بود، زیرا خریداران، در حالی که هنوز محتاط بودند، آرامش خود را در انبوهی از سیاست های حمایتی، انتظارات برای اقدامات محرک بیشتر و خروج چین از صفر شکسته یافتند. رژیم کووید.

سرمایه گذاری در املاک توسط توسعه دهندگان در ژانویه تا فوریه 5.7 درصد کاهش یافت که نسبت به رکود 12 درصدی در دسامبر و کاهش 10 درصدی برای کل سال 2022 بهبود یافت.

تحلیلگران انتظار دارند که فروش ملک اولین شاخصی باشد که به زودی مثبت می شود و شاهد افزایش سرمایه گذاری در ملک در نیمه دوم سال 2023 خواهیم بود.

Yan Yuejin، تحلیلگر موسسه تحقیقات و توسعه E-house چین در شانگهای گفت: «این ارقام شروع خوبی برای بهبود بازار املاک برای سال 2023 است و اعتماد را بیشتر افزایش می‌دهد.

انتظار می رود ارقام فروش املاک در سه ماهه اول سال از منفی به مثبت تبدیل شود که بزرگترین نشانه بهبود بازار ملک است.

احساسات بخش املاک چین، که برای سال‌ها ستون رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان بود، از اواسط سال 2021 به دلیل بحران‌های متعدد، از جمله بدهی‌های توسعه‌دهندگان و توقف ساخت پروژه‌های مسکن از پیش فروخته شده، شکست خورده است.

ما هونگ، تحلیلگر موسسه تحقیقات سرمایه گذاری Zhixin، گفت: رفع محدودیت های COVID-19 و آزادسازی بودجه برای توسعه دهندگان برای اطمینان از تحویل پروژه های پیش فروش شده، تقاضا را افزایش می دهد.

ما گفت: “سرمایه گذاری توسط توسعه دهندگان، یک شاخص کلیدی عملکرد بازار، احتمالاً در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت، که نه تنها به طور کلی بهبود می یابد، بلکه بهبود قابل توجهی در شرایط عملیاتی شرکت های املاک و مستغلات است.”

شروع ساخت و سازهای جدید بر اساس مساحت زمین در ژانویه تا فوریه 9.4 درصد نسبت به سال قبل در مقابل 44 درصد سقوط در دسامبر و افت 39 درصد برای کل سال 2022 کاهش یافت.

دسترسی توسعه دهندگان به منابع مالی نیز بهبود یافته است. سرمایه های جمع آوری شده توسط توسعه دهندگان در دو ماه اول سال 2023 15 درصد کاهش یافت، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشت.

Zhixin’s Ma گفت: «شرکت‌های املاک و مستغلات با دوره اوج بازپرداخت بدهی در نیمه اول سال مواجه هستند و تنها زمانی اراده و توانایی گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود را خواهند داشت که فروش و تامین مالی رشد کنند.

حدود نیمی از 30 توسعه‌دهنده چینی فهرست شده در هنگ‌کنگ، پرداخت‌های اوراق قرضه را نکول کرده‌اند یا آن را به تاخیر انداخته‌اند.

در آغاز نشست سالانه پارلمان چین در ماه جاری، دولت محافظت در برابر خطرات برای توسعه‌دهندگان اصلی املاک را یکی از اولویت‌های خود در سال جاری قرار داد، اما اضافه کرد که از گسترش بی‌نظم توسعه‌دهندگان جلوگیری می‌کند.

(گزارش توسط لیانگ پینگ گائو، الا کائو و رایان وو؛ ویرایش توسط ادموند کلامان، کنت ماکسول و سونالی پل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.