با این سه ویتامین ناخن‌های مستحکم و قوی داشته باشید

به گزارش هوشمند نیوز، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و قوّت سلول‌های ناخن کمک می‌کنند. در این مطلب سه ویتامین و ماده مغذی به شما معرفی می‌شود که برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا می‌توانید از آنها استفاده کنید. ۱.آهن از آنجا که اکسیژن برای سلامت ناخن‌ها مورد نیاز است، کمبود

کد خبر : 100754
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۵۸
با این سه ویتامین ناخن‌های مستحکم و قوی داشته باشید



به گزارش هوشمند نیوز، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و قوّت سلول‌های ناخن کمک می‌کنند. در این مطلب سه ویتامین و ماده مغذی به شما معرفی می‌شود که برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۱.آهن

از آنجا که اکسیژن برای سلامت ناخن‌ها مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم‌خونی می‌تواند منجر به ایجاد شیارهای عمودی در سطح ناخن شود یا ناخن های شما را مقعر یا قاشقی شکل کند. بدن شما آهن موجود در غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات تیره، بادام زمینی، دانه‌ها، لوبیا و سایر غذاهای غنی شده جذب می‌کند.

۲.زینک

روی یا زینک برای رشد ناخن‌ها ضروری است. مصرف ناکافی روی در انحطاط صفحه ناخن شما مؤثر است و باعث ظاهرشدن لکه‌های سفید روی ناخن‌ها می‌شود. پروتئین‌های حیوانی (مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ)  یک راه عالی برای دریافت زینک کافی از طریق رژیم غذایی هستند، اگرچه برخی از غذاهای گیاهی (مانند سویا، نخود، لوبیا سیاه، آجیل به‌ویژه بادام و بادام هندی و دانه‌ها) نیز حاوی این ماده معدنی هستند.

میزان توصیه‌شده برای مصرف زینک، برای مردان و زنان به ترتیب ۱۱ میلی‌گرم و ۸ میلی‌گرم در روز است.

۳. بیوتین

بیوتین یک ویتامین ب کمپلکس است که با نام‌های ویتامین ۷B یا ویتامین H هم شناخته می‌شود. این ویتامین به رشد سلولی سالم و متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین (که برای رشد ناخن ضروری هستند)، کمک می‌کند. میزان مصرف بیوتین توصیه‌شده برای بزرگسالان ۳۰ میکروگرم در روز است.

سخن آخر

در حالی که مصرف انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم غذایی به رشد و حفظ سلامت ناخن‌کمک می‌کند، شواهد نشان می‌دهد که مکمل‌ها به این اندازه تأثیرگذار نیستند. اما بیوتین در این زمینه استثنا بوده و مکمل‌های این ویتامین در روند بازسازی ناخن‌های شکننده مؤثر است.

به طور کلی، اگر می‌خواهید ناخن‌های قوی و براق داشته باشید، حتما انواع میوه، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها و همچنین پروتئین کافی و اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع: هلث‌لاین / مترجم: الهه جعفرزاده

۴۷۲۳۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.