بانک مرکزی اروپا که از ترس یک بحران بانکی دلسرد نشده است، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش می دهد – اقتصاد بیت کوین نیوز

بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه داده است تا سه مورد از نرخ های بهره کلیدی خود را 50 واحد در ثانیه (0.5 درصد) افزایش دهد، که ناشی از تداوم اعداد تورمی گزارش شده توسط این بلوک است. کریستین لاگارد، رئیس این موسسه، اعلام کرد که بخش بانکی در اروپا انعطاف پذیر است و این

کد خبر : 334886
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
بانک مرکزی اروپا که از ترس یک بحران بانکی دلسرد نشده است، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش می دهد – اقتصاد بیت کوین نیوز


بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه داده است تا سه مورد از نرخ های بهره کلیدی خود را 50 واحد در ثانیه (0.5 درصد) افزایش دهد، که ناشی از تداوم اعداد تورمی گزارش شده توسط این بلوک است. کریستین لاگارد، رئیس این موسسه، اعلام کرد که بخش بانکی در اروپا انعطاف پذیر است و این موسسه آماده است تا در صورت لزوم نقدینگی ارائه کند.

بانک مرکزی اروپا نرخ ها را در نبرد علیه تورم افزایش داد

بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم گرفته است در جنگ خود علیه تورم به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. در 16 مارس، این موسسه افزایش 50 واحدی را در سه نرخ بهره کلیدی خود اعلام کرد و نرخ‌های اصلی بازپرداخت و نرخ تسهیلات وام نهایی و تسهیلات سپرده را به 3.50، 3.75 و 3.00 درصد رساند. به ترتیب از 22 مارس اجرایی شد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تورم را عامل اصلی این افزایش ذکر کرد و اظهار داشت که “پیش بینی می شود که تورم برای مدت طولانی بسیار بالا باقی بماند.” در حالی که اعداد تورم در حال کاهش بوده و از 9.2 درصد در دسامبر به 8.5 درصد در فوریه رسیده است، هدف این موسسه بازگشت به 2 درصد ثابت است. بانک مرکزی اروپا پیش بینی می کند که در سال 2025 به این هدف نزدیک شود و انتظار دارد تا آن زمان تورم به 2.2 درصد کاهش یابد.

کاهش اخیر عمدتاً با روند نزولی قیمت انرژی آغاز شد. با این حال قیمت مواد غذایی و آشامیدنی در مدت مشابه 15 درصد افزایش یافت.

گفته می شود سیستم بانکی «تاب آور» است

این مؤسسه مستقیماً به تحولات اخیری که Credit Suisse، یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس را در آستانه سقوط قرار داد، پرداخت و در نهایت کمک مالی 54 میلیارد دلاری از بانک ملی سوئیس دریافت کرد.

با این حال، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد:

بخش بانکی منطقه یورو انعطاف‌پذیر است و موقعیت‌های سرمایه و نقدینگی قوی دارد. در هر صورت، مجموعه ابزار سیاست ما برای ارائه پشتیبانی نقدینگی از سیستم مالی منطقه یورو در صورت نیاز و حفظ انتقال روان سیاست پولی کاملاً مجهز است.

سقوط کردیت سوئیس پس از بسته شدن و مداخله اخیر سه بانک مستقر در ایالات متحده – Signature Bank، Silicon Valley Bank و Silvergate Bank – رخ می دهد که سرمایه گذاران از سراسر جهان را نگران کرده اند که این امر ممکن است جرقه یک بحران بانکی در سطح بین المللی را ایجاد کند.

با این حال، بانک مرکزی اروپا به صراحت اعلام کرد که به حل و فصل کاهش تورم خود متعهد است و توضیح داد که “آماده خواهد بود تا تمام ابزارهای خود را در چارچوب وظایف خود تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود که تورم به هدف میان مدت ما باز می گردد.”

برچسب ها در این داستان

پخت، بانکداری، کریستین لاگارد، سوئیس اعتباری، بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا، افزایش، نرخ بهره، بانک امضا، بانک سیلیکون ولی، بانک سیلورگیت

نظر شما در مورد افزایش اخیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، ilolab / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.