باز هم گول کاهش آمار کرونا را خوردیم؟

سهراب پارسی‌پور: کاهش محسوس آمار روزانه فوت شدگان کرونا به تعداد ۸۴ نفر از هموطنان که نشان دهنده وضعیت رو بهبهود بیماری در کشور است، باعث نشده تا نگرانی مقامات بهداشتی کاسته شود. یکی از مقامات اصلی بهداشتی وزیر بهداشت است که در جلسه امروز با معاونان خود اعلام کرد ممکن است حضور مردم در

کد خبر : 8462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
باز هم گول کاهش آمار کرونا را خوردیم؟


سهراب پارسی‌پور: کاهش محسوس آمار روزانه فوت شدگان کرونا به تعداد ۸۴ نفر از هموطنان که نشان دهنده وضعیت رو بهبهود بیماری در کشور است، باعث نشده تا نگرانی مقامات بهداشتی کاسته شود. یکی از مقامات اصلی بهداشتی وزیر بهداشت است که در جلسه امروز با معاونان خود اعلام کرد ممکن است حضور مردم در آیین ها و مراسم باعث شود همه زحماتی که تاکنون برای مهار کرونا کشیده شده، قربانی شود. نمکی گفت: برگزاری مراسم و آئین‌ها با زیرپا گذاشتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برای ما مصیبت مضاعف ایجاد می‌کند، به این معنا که این همه دستاورد درخشان در مدیریت بیماری و همه‌گیری را به قربانگاه می‌برد.

به جز او، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم درباره نگرانی از گسترش دوباره کرونا هشدار داد و گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها در جامعه کاهش یافته است. دکتر زالی درباره مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در ایران هم اعلام کرد تنها این ویروس جهش یافته در تهران مشاهده شده و موارد مشکوک تحت نظر هستند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: طی سه هفته گذشته این میزان فاصله گذاری اجتماعی رو به کاهش نهاده است و این بیم می رود که ما با شیوع موج جدید کرونا در این استان روبرو شویم.

همچنین دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد نگرانی های زیادی به دلیل احتمال شیوع دوباره کرونا در کشور وجود دارد که علت اصلی آن سفرهای مردم است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ترددها و سفرها در زمینه انتشار ویروس کرونا بسیار موثر است و حتی سفرهایی که هفته گذشته به جزیره قشم اتفاق افتاد، جای نگرانی دارد، زیرا این عدم رعایت می‌تواند باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر به علت کرونا شود.

نگرانی ها حتی کار را به جایی رساند که مدیرعامل سازمان بهداشت زهرا که نقطه پایانی مبتلایان حاد به کرونا است، هشدار داد گول کاهش آمار کرونا را نخوریم زیرا شرایط شکننده است و هر آن احتمال طغیان این بیماری وجود دارد.  سعید خال با تاکید بر سخنان وزیر بهداشت و توصیه های دکتر زالی رئیس ستاد کرونای تهران، گفت: شرایط آمار فوت کرونا در تهران دقیقاً شبیه اردیبهشت ماه است و در صورت کوچکترین غفلت و بی توجهی به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی به شرایط  سخت و بحرانی آبان ماه ٩٩ باز خواهیم گشت.

شاید دیگر عجیب نیست مردم با وجودی که پیامهای بهداشتی را می شنوند که عاجزانه از آنها می خواهند بیمار نشوند، باز هم به سفر می روند. خبر مسافرت ۴۰ هزار نفر به سواحل خلیج فارس در یکی دو روز گذشته که نشان دهنده بی توجهی عده ای از هموطنان است به همراه انتشار اخباری از یورش گردشگران به استانهای گرم جنوبی باعث شده است تا عده دیگری که مسایل بهداشتی را رعایت می کنند و فعلا به مسافرت نمی روند، متعجب بمانند.

جالب اینجاست گردشگرانی که در بحبوحه کرونا، سرما و بارش به سفر رفته اند تنها به جنوب دلخوش نداشته اند و با وجود هشدار درباره وجود موارد مشکوک به کرونای انگلیسی در مازندران و خطر مرگ در پی سفر به این استان، باز هم جاده های شمال به نهایت شلوغی رسیده است.

نیروی انتظامی ضمن اعلام آمار اقدامات مقابله ای برای پیشگیری از شیوع کرونا از جریمه بیش از ۱۰۶ هزار خودرو به دلیل رعایت نکردن مقررات منع آمد و شد ظرف ۲ روز گذشته خبر داده است. برگ جریمه‌هایی که بخش عمده آن به خاطر تردد خودروهایی با پلاک غیربومی به شهرستانهای قرمز و نارنجی از نظر وضعیت کرونایی صادر شده است.

امروز دانشگاه شهید بهشتی تهران هم ضمن صدور اطلاعیه ای هشدار داد تمام آگهی های فروش واکسن کرونا جعلی است و به نیت کلاهبرداری منتشر می شود. این دانشگاه از مردم خواست بهیچ عنوان دارو را به صورت آنلاین و از سوی مراجع تایید نشده و مجهول تهیه نکنند.

درباره جنبه های علمی واکسن کرونا هم امروز از سوی محققان انگلیسی اعلام شد افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و می‌تواند اثر واکسن کووید ۱۹ را کاهش دهد. به عبارت دیگر اگر می خواهید در مقابل کرونا بدن مقاومی داشته باشید تنها نمانید، به افسردگی خود غلبه کنید و خود را از استرس دور نگه دارید.

این خبرها باعث شده تا حتی برخی محققان با دقت بیشتری درباره جهش های کرونا تحقیق کنند و بگویند ماجرای کرونا به سادگی کشف یا اختراع یک واکسن تمام نمی شود، زیرا ممکن است جهش های ویروس باعث بی اثر بودن واکسن شود و احتمالا باید واکسن کرونا را به صورت سالانه یا ادواری با نسخه های به روز شده تزریق کرد.

یک مقام مسئول در برنامه تهیه واکسن برای ایرانیان بالاخره اعلام کرد در خردادماه آینده برنامه سراسری واکسیناسیون در کشور اجرا می شود و البته احتمال دارد این برنامه با واکسن های ایرانی انجام شود. رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص تلاش برای خرید واکسن خارجی نیز گفت: وزارت بهداشت در تلاش است که از منابع خارجی واکسن‌هایی که مورد نیاز است در حد ضرورت برای گروه‌های در اولویت تأمین کند، در کنار آن‌ها واقعا تلاش خوبی برای تولید واکسن‌های تولید داخل و تولید مشترک با دیگر کشورها در حال انجام است.

بیگلری در ادامه افزود: ولی در خصوص واکسن‌های تولید داخل خوشبینانه‌ترین حالت این است که خردادماه می‌توانیم در صورت موفقیت برنامه‌هایی که پیش می‌رود واکسن‌های تولید داخل را برای واکسیناسیون عمومی داشته باشیم، در واقع زمان آزمایش واکسن‌های مشترک ایران برای فاز بزرگ آزمایش انسانی اسفندماه خواهد بود، ولی واکسیناسیون عمومی موکول به خردادماه می‌شود.

۲۳۵۲۳۱



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.