“بازی با آتش” سازمان ملل متحد به عنوان تیمی برای بازرسی آسیب در نیروگاه اتمی اوکراین هشدار داد

[ad_1] ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور گفت، حملات به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین در حالی رخ داد که نبردها در شرق شدت گرفت، جایی که نیروهای روسی مواضع اوکراین را در امتداد خط مقدم حمله کردند. گلوله باران نیروگاه اتمی Zaporizhzhia به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسی در منطقه خرسون در جنوب و پاسخ روسیه

کد خبر : 283640
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
“بازی با آتش” سازمان ملل متحد به عنوان تیمی برای بازرسی آسیب در نیروگاه اتمی اوکراین هشدار داد

[ad_1]

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور گفت، حملات به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین در حالی رخ داد که نبردها در شرق شدت گرفت، جایی که نیروهای روسی مواضع اوکراین را در امتداد خط مقدم حمله کردند.

گلوله باران نیروگاه اتمی Zaporizhzhia به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسی در منطقه خرسون در جنوب و پاسخ روسیه است که شامل رگبار حملات موشکی در سراسر کشور می‌شود که بسیاری از آنها به تأسیسات برق می‌روند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد بیش از ده‌ها انفجار در اواخر روز شنبه و یکشنبه نیروگاه هسته‌ای را لرزاند. رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت این حملات بسیار نگران‌کننده و کاملا غیرقابل قبول بودند.

هر کس پشت این ماجراست، باید فوراً متوقف شود. همانطور که قبلاً بارها گفته ام، شما با آتش بازی می کنید!» گروسی در بیانیه ای اعلام کرد.

روسیه و اوکراین همدیگر را مسئول گلوله باران این تاسیسات می‌دانند، همانطور که در ماه‌های اخیر پس از حمله به آن یا نزدیک آن، بارها این کار را انجام داده‌اند.

با استناد به اطلاعات ارائه شده توسط مدیریت نیروگاه، یک تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل گفت که به برخی ساختمان‌ها، سیستم‌ها و تجهیزات آسیب وارد شده است، اما هیچ یک از آنها برای ایمنی و امنیت هسته‌ای حیاتی نیستند.

گروسی گفت که این تیم قصد دارد روز دوشنبه یک ارزیابی را انجام دهد، اما اپراتور انرژی هسته‌ای روسیه Rosenergoatom گفت محدودیت‌هایی در مورد آنچه که تیم می‌تواند بازرسی کند وجود خواهد داشت.

رنات کارچا، مشاور مدیرعامل Rosenergoatom، به خبرگزاری تاس گفت: «اگر آنها بخواهند تأسیساتی را که هیچ ارتباطی با ایمنی هسته‌ای ندارد، بازرسی کنند، از دسترسی آنها جلوگیری می‌شود».

گلوله باران مکرر نیروگاه باعث نگرانی در مورد یک حادثه شدید در فاصله 500 کیلومتری از محل بدترین حادثه هسته ای جهان، فاجعه سال 1986 چورنوبیل شده است.

نیروگاه Zaporizhzhia حدود یک پنجم برق اوکراین را قبل از تهاجم روسیه تامین می کرد و چندین بار مجبور به کار بر روی ژنراتورهای پشتیبان شده است. دارای شش راکتور VVER-1000 V-320 با آب خنک و تعدیل شده با آب که حاوی اورانیوم 235 طراحی شده توسط شوروی است.

راکتورها خاموش می شوند، اما در صورت قطع برق سیستم های خنک کننده، خطر داغ شدن بیش از حد سوخت هسته ای وجود دارد. گلوله باران بارها خطوط برق را قطع کرده است.

وزارت دفاع روسیه گفت که اوکراین به خطوط برقی که نیروگاه را تامین می‌کردند گلوله شلیک کرد، اما شرکت انرژی هسته‌ای اوکراین ارتش روسیه را به گلوله‌باران این سایت متهم کرد و گفت روس‌ها زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مجدد بخش‌هایی از نیروگاه را در تلاش برای محدود کردن بیشتر تامین برق اوکراین هدف قرار داده‌اند.

شرق زیر آتش روسیه

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت، در شرق اوکراین، نیروهای روسی مواضع خط مقدم اوکراین را با آتش توپخانه مورد ضرب و شتم قرار دادند که شدیدترین حملات در منطقه دونتسک بود.

روسیه نیروهای خود را در این ماه از شهر جنوبی خرسون خارج کرد و برخی از آنها را برای تقویت مواضع در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک، یک منطقه صنعتی به نام دونباس، منتقل کرد.

شدیدترین نبردها مانند گذشته در منطقه دونتسک است. زلنسکی گفت: اگرچه امروز حملات کمتری به دلیل بدتر شدن آب و هوا انجام شد، اما متاسفانه میزان گلوله باران روسیه بسیار زیاد است.

“در منطقه لوهانسک، ما به آرامی در حالی که می جنگیم به جلو می رویم. او گفت که تا کنون تقریباً 400 حمله توپخانه ای در شرق از آغاز روز انجام شده است.

زلنسکی همچنین گفت که سربازان در جنوب “به طور مداوم و بسیار حساب شده در حال نابود کردن پتانسیل اشغالگران هستند” اما جزئیاتی ارائه نکرد.

شهر خرسون بدون برق، آب لوله کشی و گرمایش باقی مانده است.

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که حدود 60 سرباز روس در یک حمله توپخانه ای دوربرد در جنوب کشته شده اند، این دومین بار در چهار روز گذشته است که اوکراین ادعا می کند در یک حادثه تلفات زیادی وارد کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از 50 نظامی اوکراینی روز گذشته در خط مقدم جبهه جنوبی دونتسک و 50 نظامی دیگر در مناطق دیگر کشته شدند.

رویترز قادر به تأیید فوری هیچ گزارش میدان جنگ نبود.

روسیه تهاجم خود به اوکراین را یک «عملیات ویژه» برای غیرنظامی کردن و «جنگ زدایی» همسایه‌اش می‌خواند، اگرچه کیف و متحدانش می‌گویند این حمله یک جنگ تجاوزکارانه غیرقابل تحریک است.

اوله ژدانوف، یک تحلیلگر نظامی در کیف، گفت که بر اساس اطلاعات وی، حملات روسیه در خط مقدم باخموت و آودیوکا در منطقه دونتسک از جمله در حال انجام است.

ژدانوف در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «دشمن تلاش می‌کند از دفاع ما عبور کند، اما فایده‌ای نداشت. ما به مقابله می پردازیم – آنها متحمل خسارات زیادی می شوند.

(گزارش توسط گای فالکونبریج در لندن، پاول پولیتوک در کیف، کالب دیویس در گدانسک و دیوید لیونگرن در اتاوا؛ گزارش اضافی توسط فرانسوا مورفی در وین و لیدیا کلی در ملبورن؛ نوشته گای فالکونبریج، دیوید لیونگرن و شری ناواراتنام؛ بیرسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.