بازگشت «سوپرمن» به خانه – خبرآنلاین

سپهر ستاری: شاید باور نکنید اما من اطمینان دارم «جیانلوئیجی بوفون» به طور قطعا پیراهن معروفش را در نقطه‌ای از خانه‌اش مخفی کرده؛ همان لباس آبی‌رنگ که یک حرف بزرگ «S» روی آن نقش بسته و کتاب‌های کامیک در خصوصش روایت‌های زیادی را نقل کرده‌اند. لباسی که سال‌های سال «جی‌جی» زیر لباس دروازه‌بانی‌اش می‌پوشید و کولاک

کد خبر : 80228
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
بازگشت «سوپرمن» به خانه – خبرآنلاین



سپهر ستاری: شاید باور نکنید اما من اطمینان دارم «جیانلوئیجی بوفون» به طور قطعا پیراهن معروفش را در نقطه‌ای از خانه‌اش مخفی کرده؛ همان لباس آبی‌رنگ که یک حرف بزرگ «S» روی آن نقش بسته و کتاب‌های کامیک در خصوصش روایت‌های زیادی را نقل کرده‌اند. لباسی که سال‌های سال «جی‌جی» زیر لباس دروازه‌بانی‌اش می‌پوشید و کولاک می‌کرد. یک سند قاطع و غیرقابل انکار برای افشای هویت «سوپرمن».

دو دهه پس از آنکه باشگاه یوونتوس، بوفون را به گران‌قیمت‌ترین گلر تاریخ تبدیل کرد – رکوردی که تا سال 2017 پابرجا ماند – حالا او به خانه اصلی خود برگشته است، به پارما، به جایی که داستان عاشقانه او و دنیای فوتبال کلید خورد. شاید بسیاری اکنون انتقال «جیانلوئیجی دوناروما» به پاریس را خبری بزرگ و اصطلاحاً «بمب نقل‌وانتقالات» بدانند اما واقعیت امر این است که هیچ خبری بیشتر از بازگشت بوفون به قلب دروازه «زرد و لاجوردی‌ها» فوتبال‌دوستان را به وجد نیاورده. به قلب دروازه‌ای که بعد از خروج «جی‌جی» دیگر هیچوقت رنگ خوشبختی را ندید و بارها و بارها به لرزه درآمد اما اکنون یک بار دیگر به دستان مطمئن نامدارترین «نگهبان شب» سپرده شده تا هیچ «نایت‌واکری» جرات تجاوز به شهر را نداشته باشد.

«کایل کراوز» مالک باشگاه پارما درباره بازگشت بوفون به این تیم گفت: «اصولاً شما نمی‌توانید در خصوص چنین چیزی با اطمینان سخن بگویید. به هیچ عنوان نمی‌توانید به صراحت و جدیت از جذب چنین ستاره بزرگی حرف بزنید اما آزاد هستید هر چقدر که می‌خواهید درباره آن رویاپردازی کنید. من بارها در خصوص این رویا با فرزندانم صحبت کردم و فکر می‌کنم از همان زمان بذر این انتقال کاشته شد. پس از اینکه در ماه آوریل در تورین به میدان رفتیم، فرصتی پیدا کردم که با جی‌جی ملاقات کنم و تنها به شوخی به او گفتم دوست دارم فصل بعد تو را در پارما داشته باشم. او یک واکنش معمولی نشان داد و به من لبخند زد. حالا که به آن ملاقات فکر می‌کنم به نظر می‌رسد که همانجا بوفون تصمیم گرفت که دیگر زمان ترک یوونتوس از راه رسیده است. در پایان فصلی مدتی زمان می‌خواست و ما برای مدت دو هفته تنهایش گذاشتیم. سپس من به او زنگ زدم و پرسیدم “جی‌جی؛ می‌خواهی کاری انجام دهی یا نه؟” به هیچ عنوان قصد ندارم به جای او حرف بزنم اما برداشت و حس شخصی من این است که بوفون عاشق ایده بازگشت به پارما شده بود و برایش لحظه‌شماری می‌کرد. امری که برای ما بیشتر به معجزه شباهت داشت. من تیری در تاریکی انداختم و گرفت. باورکردنی نیست.»

حالا بوفون، در 43 سالگی بار دیگر پیراهنی را بر تن خواهد کرد که در 17 سالگی و اولین بازی دوران ورزشی‌اش آن را می‌پوشید؛ در مقابلِ میلانِ «فابیو کاپلو» که برندگان توپ طلای وقت یعنی «روبرتو باجو» و «ژرژ وه‌آ» را در ترکیب خودش می‌دید! بازیکنانی که در آن بعدازظهر فراموش‌نشدنی مقابل جیانلوئیجی جوان، ناکام ماندند و موفق به گلزنی نشدند.

تنها کمی قبل از اولین بازی از 1100 بازی رسمی بوفون، «ارمس فولونی» مربی دروازه‌بان‌های پارما به «جی‌جی» گفته بود که او می‌تواند در 20 سالگی در سری‌آ تبدیل به دروازه‌بان شماره یک شود! واکنش بوفون به این صحبت نیز قابل توجه بود: «من تا آن موقع باید چه کنم؟»

سنگربان افسانه‌ای ایتالیا، پس از شکستن رکورد تعداد بازی «پائولو مالدینی» در سری‌آ در ماه فوریه در جدال مقابل کروتونه، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من هر هفته اندازه می‌گیرم که چقدر و تا کجا می‌پرم. تا وقتی اعداد خوب باشند من به کارم در مستطیل سبز ادامه می‌دهم و به محض اینکه این اعداد رو به افول بگذارند، مطمئن باشید کفش‌هایم را به دیوار خواهم آویخت.»

بیانکونری در فصل 21-2020، در مسابقاتی که بوفون را درون دروازه‌اش می‌دید، هرگز طعم تلخ شکست را نچشید. زمانی که او در فینال کوپا ایتالیا مقابل آتالانتا در ترکیب اصلی به میدان رفت، «فدریکو کیه‌زا» زننده گل پیروزی‌بخش «بانوی پیر» در مکالمه‌ای جالب و طنزآمیز خطاب به او گفت: «جی‌جی! تو در دوران ورزشی خود جام‌های زیادی را برنده شده‌ای اما باید یادت بیاورم که اولین جامت را با پدر من برده‌ای!» اشاره کیه‌زا به قهرمانی پارما در سال 1999 بود. احتمالاً زمانی که «مارکوس تورام» هم با لباس گنگام در تنها فصل بوفون با لباس پاری‌سن‌ژرمن مقابل او قرار گرفت هم، مشابه این شوخی را با «عمو جی‌جی» انجام داده.

بوفون در خصوص بازگشت به پارما می‌گوید: «من در 43 سالگی باید انتخاب‌هایی می‌کردم که ممکن است عجیب، دیوانه‌وار یا حتی منفور به نظر برسند. اما بخش دیوانه وجود من همیشه مانع ایجاد محدودیت برایم شده و به من امکان رویاپردازی را داده است. من اینگونه خوشحال هستم. ممکن است جامی برنده نشوم ولی این من را اذیت نمی‌کند. من هیچوقت به دنبال جام نبوده‌ام. چیزی که در زندگی من را خوشحال می‌کند، چالش‌های جدید است. این دلیلی است که باعث پیشروی من می‌شود. پارما حالا یک چالش جذاب و هیجان‌انگیز و البته بسیار خاطره‌انگیز است.»

نویسنده: جمیز هورنکسل

مترجم: سپهر ستاری

258 41



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.