ایران ماهانه ظرفیت تزریق چند میلیون دز واکسن را دارد؟/ آخرین جزییات ورود واکسن چینی به کشور

نیو صدر: اصلی‌ترین خبرهای کرونایی امروز هم مانند آنچه بود که در یک سال گذشته رخ داده، فوت ده‌ها نفر و ابتلای هزاران نفر به کووید-۱۹ بود. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه  ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسید. لاری در

کد خبر : 26964
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
ایران ماهانه ظرفیت تزریق چند میلیون دز واکسن را دارد؟/ آخرین جزییات ورود واکسن چینی به کشور



نیو صدر: اصلی‌ترین خبرهای کرونایی امروز هم مانند آنچه بود که در یک سال گذشته رخ داده، فوت ده‌ها نفر و ابتلای هزاران نفر به کووید-۱۹ بود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه  ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسید. لاری در این رابطه گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

او افزود: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  

 شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

نمکی: جهان از کنترل کرونا در ایران حیرت کرد

با این وجود کنترل پاندمی در ماه‌های گذشته باعث رضایت نسبی شهروندان برای کنترل شرایط شده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، امروز در این رابطه گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.

او افزود: برای جهانیان سوال است، چه شد که ناگهان بیمارستانها در ایران خلوت شد، علت آن چیزی نبود جز توانمندی نظام شبکه بهداشتی و به میدان آمدن نیروهای بسیجی، هلال احمر در طرح عظیم شهید سردار سلیمانی.

آخرین جزییات ورود واکسن چینی 

خبرها درباره واکسن خارجی و داخلی کرونا امروز خوب بود، طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، اولین محموله واکسن کرونای وارد شده از چین با حداقل زمان ممکن از سوی گمرک ترخیص و تحویل وزارت بهداشت شده است.

آنطور که مهرداد جمال ارونقی – معاون فنی گمرک ایران – در این باره گفته، این محموله ساخت کشور چین شامل ۲۵۰ هزار دوز واکسن بوده است.

وی گفت که واکسن های چینی سومین محموله واکسن های وارداتی در مدت اخیر است و مانند دو محموله قبلی تحت نظارت مسئولان گمرک ایران تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان و از پای پرواز صورت گرفته و بلافاصله به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

وضعیت واکسن‌های ایرانی

همچنین مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت جسمانی داوطلبان دریافت کننده مرحله اول واکسن کوو ایران برکت خوب ارزیابی شده است و این افراد هیچ عارضه خاصی تا به امروز نداشته اند.

او ادامه داد: فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت بررسی ایمنی و مقدار آنتی بادی تولید شده در خون است و فاز دوم این مطالعه انسانی تاثیر پذیری این واکسن محسوب می شود.

از سوی دیگر رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز تست انسانی واکسن تزریقی – استنشاقی “کووپارس” از امروز خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

 علی اسحاقی، درباره جزئیات مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن «کوو پارس»، گفت: به طور کلی قرار است ۱۳۳ نفر در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن و واکسن نما دریافت کنند که ۱۳ نفر پیش‌قراول هستند. از ۱۳ نفر فرد پیش قراول امروز ۱۰ اسفندماه در روز اول کارآزمایی بالینی دو نفر واکسن یا واکسن‌نما دریافت می‌کنند.

ظرفیت واکسیناسیون ماهیانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دز را داریم

از سوی دیگر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت، امروز خبر داد که ایران توانایی تزریق این واکسن‌های خارجی و داخلی به دز بالا را در آینده نزدیک دارد.

رئیسی در این رابطه گفت: به محض اینکه واکسن به دست ما می‌رسد، واکسیناسیون یکی از نمایش‌های قدرت ما خواهد بود و دنیا در آینده خواهد دید که ما ظرفیت انجام واکسیناسیون‌ حتی ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز را خواهیم داشت و آن را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر افزود: این قدرت را در ۲۵۰۰ مرکز روستایی و شهری و ۵۰۰ بیمارستانی که مجموعا ۳۰۰۰ مرکز است، پیش‌بینی کردیم و قدرت انجام این میزان واکسیناسیون را داریم و به جرات اعلام می‌کنم که تقریبا در هیچ روستای ۱۰۰۰ نفره‌ای در کشور نداریم که خانه بهداشت نداشته باشد.

۲۳۵۲۳۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.