اگر زمین تخصیص داده شود نهضت ساخت مسکن کارگری شروع می شود 

مهدی مسکنی (معاون تعاون وزارت کار) در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت نام مسکن کارگری گفت: ۴۶۰ هزار کارگر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ثبت‌نام کردند که اطلاعات آن‌ها در سامانه بارگذاری و برای معاونت رفاه فرستاده شده است. مسکنی در خصوص فرآینده ثبت نام گفت: کارگران باید در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام

کد خبر : 284799
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
اگر زمین تخصیص داده شود نهضت ساخت مسکن کارگری شروع می شود 



مهدی مسکنی (معاون تعاون وزارت کار) در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت نام مسکن کارگری گفت: ۴۶۰ هزار کارگر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ثبت‌نام کردند که اطلاعات آن‌ها در سامانه بارگذاری و برای معاونت رفاه فرستاده شده است.

مسکنی در خصوص فرآینده ثبت نام گفت: کارگران باید در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، بررسی اولیه انجام می‌شود و اطلاعات برای ما ارسال و در نهایت ما این اطلاعات را به معاونت رفاه می‌دهیم تا دهک‌بندی مشخص و بعد در قالب تعاونی‌ها این درخواست پیگیری می‌شود.

وی در خصوص کارهای زیربنایی برای پیگیری مسکن کارگری گفت: همکاران ما شش ماه در جلسات کارشناسانه، آسیب‌های تعاونی مسکن در گذشته را تشخیص و اصلاح کردند. متناسب با این کار، ظرفیت تعاونی مسکن کارگری نوشته و ابلاغ شد.

معاون وزیر کار گفت: به شرط تخصیص زمین، در وزارتخانه تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و کار انجام می‌شود.

مسکنی بیان کرد: در دوره‌ی مسکن مهر، دو میلیون و ۶۰۰هزار خانه ساخته شده که از این تعداد یک میلیون و ۹۰هزار مورد به صورت گروه‌سازی، انبوه‌سازی و تعاونی‌سازی بوده است، از این تعداد نیز ۸۴۰هزار مورد را تعاونی‌ها ساختند. از تعداد خانه‌های ساخته شده توسط تعاونی‌ها، ۸۰۲هزار مورد تحویل داده شده و هنوز ۳۸هزار مورد تحویل داده نشده که ۵هزار و پانصد مورد در دهه‌ی فجر تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: با این اوصاف، علی‌رغم تصویری که در کشور وجود دارد، مدل تعاونی‌ها موفق است. ۹۵درصد از اهداف ما محقق شده است. مشکل ۵درصد باقیمانده نیز به تکانه‌های بازار و شرایط اقتصادی متلاطم برمی‌گردد که این موضوع اجتناب‌ناپدیر است و البته اینها را باید با پیش‌بینیِ مدل‌هایی حل کرد.

مسکنی گفت: یکی از موضوعاتی که در اساسنامه اصلاح شد، لغو مجوز تعاونی‌های بالای ۲۰۰ نفر بود، چون بالای این رقم مشکلاتی ایجاد می‌کند.

معاون وزیر کار گفت: برای سهم بخش تعاون در اشتغال ۵۰هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده و ما سعی می‌کنیم با کار جهشی این ۵۰هزار فرصت شغلی را در بخش تعاون ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

۲۲۰ 46



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.