انور و محی الدین مالزی برای رسیدن به ضرب الاجل تشکیل دولت عجله دارند

انتخابات و آشفتگی های متعاقب آن، بی ثباتی سیاسی را در این کشور چند نژادی جنوب شرقی آسیا که در چند سال گذشته سه نخست وزیر داشته است، طولانی می کند و خطر تأخیر در تصمیم گیری های سیاسی مورد نیاز برای تقویت بهبود اقتصادی را به دنبال دارد. این بلاتکلیفی بر بازار سهام کوالالامپور

کد خبر : 284047
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
انور و محی الدین مالزی برای رسیدن به ضرب الاجل تشکیل دولت عجله دارند


انتخابات و آشفتگی های متعاقب آن، بی ثباتی سیاسی را در این کشور چند نژادی جنوب شرقی آسیا که در چند سال گذشته سه نخست وزیر داشته است، طولانی می کند و خطر تأخیر در تصمیم گیری های سیاسی مورد نیاز برای تقویت بهبود اقتصادی را به دنبال دارد.

این بلاتکلیفی بر بازار سهام کوالالامپور تأثیر گذاشت که در روز سه شنبه برای دومین روز کاهش یافت. دستاوردهای قابل توجه انتخابات توسط یک حزب اسلامگرا نیز بر ترس سرمایه گذاران افزوده است، به ویژه در مورد سیاست های قمار و مصرف الکل.

ائتلاف انور روز دوشنبه وارد مذاکره با باریسان ناسیونال، ائتلاف فعلی و رقیب دیرینه انور شد تا درباره یک اتحاد بالقوه گفتگو کند.

باریسان، نیروی سیاسی مسلط مالزی که از زمان استقلال از بریتانیا در سال 1957 تا سال 2018 حکومت می‌کرد. ائتلاف محافظه‌کار مسلمان مالایی محی‌الدین روز دوشنبه تکرار کرد که او از حمایت اکثریت برخوردار است، اگرچه او حامیان خود را معرفی نکرد.

ائتلاف چند قومیتی انور با 82 کرسی بیشترین کرسی ها را در انتخابات روز شنبه به دست آورد، در حالی که بلوک محی الدین 73 کرسی را به دست آورد. آنها برای تشکیل دولت به 112 – اکثریت ساده – نیاز دارند.

باریسان تنها 30 کرسی به دست آورد – بدترین عملکرد انتخاباتی اش – اما نقش اساسی در تصمیم گیری اینکه چه کسی دولت را تشکیل می دهد ایفا می کند زیرا حمایت آن برای انور و محی الدین برای رسیدن به 112 کرسی ضروری است.

اگر انور و باریسان با هم متحد شوند، چرخش حیرت انگیز دیگری در سیاست مالزی خواهد بود: انور به عنوان رئیس اپوزیسیون، بخش زیادی از دوران کاری خود را صرف تلاش برای برکناری باریسان کرده است.

برای انتخابات 2018، انور با ماهاتیر محمد، مربی تبدیل شده به دشمن، برای شکست باریسان به هم پیوست. اما اتحاد آنها در 22 ماه فروپاشید و از آن زمان این دو بار دیگر با هم اختلاف پیدا کردند.

بلوک محی الدین شامل حزب اسلام گرا PAS است که خواستار احکام شرعی شده است.

دستاوردهای انتخاباتی آن باعث ایجاد ترس در مالزی چند فرهنگی شده است، که دارای اقلیت های قومی-چینی و قومی-هندی پیرو مذاهب دیگر است.

(گزارش توسط A. Ananthalakshmi، Rozanna Latiff و Mei Mei Chu؛ نویسنده A. Ananthalakshmi؛ ویرایش توسط Gerry Doyle)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.