انحصاری-تسلا از شرکای آسیایی برای رفع نگرانی‌های باتری 4680 استفاده می‌کند

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، تسلا از شرکت چینی Ningbo Ronbay New Energy و Suzhou Dongshan Precision Manufacturing برای کمک به کاهش هزینه‌های مواد استفاده کرده است. جزئیات این ترتیبات قبلاً گزارش نشده بود. اگر سازنده خودروهای برقی مستقر در آستین، تگزاس، بتواند عملکرد و فرآیندهای پیچ خوردگی را انجام دهد و

کد خبر : 331419
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
انحصاری-تسلا از شرکای آسیایی برای رفع نگرانی‌های باتری 4680 استفاده می‌کند


به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، تسلا از شرکت چینی Ningbo Ronbay New Energy و Suzhou Dongshan Precision Manufacturing برای کمک به کاهش هزینه‌های مواد استفاده کرده است.

جزئیات این ترتیبات قبلاً گزارش نشده بود.

اگر سازنده خودروهای برقی مستقر در آستین، تگزاس، بتواند عملکرد و فرآیندهای پیچ خوردگی را انجام دهد و اهداف بلندپروازانه تولید خود را برآورده کند، 4680 در نهایت می تواند محور اصلی رویای مدیرعامل ماسک برای ساخت 20 میلیون خودرو در سال باشد. 2030.

هیچ کدام از تسلا و ماسک برای اظهار نظر در دسترس نیستند.

یکی از منابع گفت، به عنوان بخشی از تلاش های خود، تسلا همچنین قراردادی با شرکت L&F کره برای تامین کاتدهای نیکل بالا امضا کرده است که می تواند چگالی انرژی سلول های 4680 آن را افزایش دهد.

دو نفر از منابع گفتند که این خودروساز قصد دارد خروجی خود را با 4680 سلول از LG Energy Solution کره و پاناسونیک ژاپن افزایش دهد – یک بیمه نامه برای تضمین تولید آینده EV. یکی از منابع گفت انتظار می رود ال جی و پاناسونیک سلول های Cybertruck را تامین کنند.

ماسک در اوایل ماه مارس به سرمایه گذاران گفت، کمبود باتری به معنای «تعطیل کارخانه ها» است.

انتظار می رود باتری جدید نقش کلیدی در عرضه اواخر امسال Cybertruck از جنس استنلس استیل، اولین مدل جدید این شرکت در بیش از سه سال گذشته، ایفا کند.

تسلا سه گزینه باتری را برای اطمینان از عدم تاخیر مجدد در راه اندازی در نظر گرفته بود: سلول های کوچکتر 2170 که به طور گسترده در سایر مدل های تسلا استفاده می شوند، سلول های 4680 و سلول های فسفات آهن لیتیوم ارزان تر، اما سازنده خودروهای برقی ترجیح داد منتظر بمانیم تا سلول های 4680 آماده شوند. منابع گفتند.

جزئیاتی در مورد استراتژی باتری Cybertruck تسلا، از جمله استفاده از سلول های 4680 و بررسی گزینه های دیگر، گزارش نشده است.

در سال 2022، ماسک گفت که انتظار ندارد باتری های 4680 یک عامل محدود کننده برای Cybertruck یا هر چیز دیگری باشد.

سلول 4680 طراحی شده توسط تسلا – که به دلیل ابعاد خارجی آن (قطر 46 میلی متر، طول 80 میلی متر) نامگذاری شده است – برای برنامه های تولید آینده بسیار مهم است. به گفته این منابع، تسلا قصد دارد نسخه هایی را در کارخانه های تگزاس، کالیفرنیا، نوادا و برلین برای استفاده در خودروهای مدل Y تا Cybertruck بسازد.

ماسک در روز سرمایه‌گذار تسلا در اول مارس اذعان کرد، اما تسلا همچنان در تلاش برای افزایش موج اول تولید است.

“تأثیر تسلا دست کم گرفته شده است”

علیرغم مشکلات فوری، برخی از تحلیلگران خوشبین هستند که تسلا این مشکلات را حل کند.

مورگان استنلی پس از یک روز سرمایه‌گذار گفت: «در حالی که ریسک اجرا وجود دارد و بسیاری از جزئیات ناشناخته هستند، تأثیر تسلا بر صنعت باتری جهانی هنوز هم ممکن است دست کم گرفته شود».

ماسک برای اولین بار سلول جدید را در روز باتری در سپتامبر 2020 اعلام کرد. در آن رویداد، او وعده کاهش 50 درصدی هزینه سلول را از طریق یک سری نوآوری، از اندازه سلول بزرگتر تا فرآیند پوشش الکترود جدید “خشک” داد که می تواند به طور چشمگیری کاهش دهد. اندازه و هزینه یک کارخانه باتری در حالی که عملکرد سلول را افزایش می دهد.

تأخیرهای مکرر در انتقال سلول جدید از فاز اولیه نمونه اولیه به تولید در مقیاس کامل، همچنین معرفی Cybertruck مورد انتظار را که برای استفاده از بهبود بالقوه سلول در چگالی انرژی و قدرت طراحی شده بود، عقب انداخته است – پیشرفت هایی که هنوز انجام نشده است. تحقق یابد.

اما برای افزایش تولید تامین کنندگان زمان می برد.

پاناسونیک خط تولید آزمایشی 4680 را در کارخانه Wakayama خود در ژاپن راه‌اندازی می‌کند و قصد دارد تولید حجمی را در اواخر سال مالی که در مارس 2024 به پایان می‌رسد آغاز کند.

شویچیرو واتانابه، مدیر ارشد فناوری پاناسونیک انرژی، ماه گذشته گفت که کارخانه جدید باتری این شرکت در کانزاس در ابتدا بر روی 2170 سلول متمرکز خواهد شد، اما در نهایت تولید 4680 را به آمریکای شمالی منتقل خواهد کرد.

سال گذشته، ال جی اعلام کرد که قصد دارد در نیمه دوم سال 2023 یک خط تولید جدید 4680 را در کارخانه Ochang خود در کره افتتاح کند.

به گفته افراد دخیل، سلول‌های 4680 نسل اول تسلا که در کارخانه فرمونت کالیفرنیا ساخته شده بود، نتوانست به هدف چگالی انرژی برخورد کند.

به گفته این منابع، خودروساز تاکنون توانسته است آند – الکترود منفی – را خشک کند، اما همچنان با مشکل پوشش خشک کاتد، جایی که انتظار می‌رود بیشترین دستاوردها حاصل شود، مشکل دارد.

ماسک و مدیران شرکت گفته اند که تلاش تسلا برای افزایش تولید فرآیند پوشش خشک تاکنون منجر به تولید باتری های کافی تنها برای حدود 50000 خودرو در سال شده است.

در سال 2020، ماسک گفت که تسلا ظرفیت کافی 4680 دستگاه را برای عرضه 1.3 میلیون مدل Y دارد.

در حالی که مدیران گفتند به نظر می رسد تسلا بتواند تولید 4680 را تا پایان سال 5 برابر کند، این شرکت در حال پوشش ریسک است.

ماسک شرط می‌بندد اگر امسال تسلا باتری‌های زیادی داشته باشد، مشکل خوبی است. می‌تواند از آن‌ها برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی که به شرکت‌های برق و مصرف‌کنندگان می‌فروشد استفاده کند.

تسلا همچنین سلول های 4680 نسل اول را با کاتدهای مرطوب در بسته های به اصطلاح ساختاری در مدل Ys ساخت تگزاس نصب کرده است. اکثر این وسایل نقلیه از سلول های قدیمی 2170 استفاده می کنند.

دو منبع گفتند تسلا قصد دارد از کاتدی با بیش از 90 درصد نیکل در نسل بعدی سلول های 4680 استفاده کند. یک منبع دیگر گفت که انتظار می رود L&F یکی از تامین کنندگان آن کاتد با نیکل بالا باشد.

(گزارش توسط زوئی ژانگ در چین و هیونجو جین در سانفرانسیسکو؛ گزارش اضافی توسط نوریهیکو شیروزو در آستین، تگزاس، و دانیل لوسینک در توکیو؛ گزارش اضافی توسط پل لینرت در دیترویت؛ ویرایش توسط بن کلایمن و متیو لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.