اقامت سوییس از طریق تمکن مالی

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا ، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. راه های قانونی گوناگونی برای اخذ اقامت سوئیس وجود دارد که در این مقاله با آنها

کد خبر : 101541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
اقامت سوییس از طریق تمکن مالی


موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا ، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. راه های قانونی گوناگونی برای اخذ اقامت سوئیس وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. و دریافت اقامت سوئیس از طریق خود حمایتی بررسی خواهد شد.

روش های اخذ اقامت سوئیس

  • اخذ اقامت سوئیس از طریق کار
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت سوییس از طریق تمکن مالی
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت سوئیس و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • اخذ اقامت سوئیس از طریق پناهندگی

روش تمکن مالی یا خود حمایتی

قانون تمکن مالی یا خود حمایتی جزء زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مخاطب را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید. اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند یونان ، اتریش ، فرانسه و اسپانیا از جمله آن ها هستند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. درکل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید. برای اثبات این موضوع،  متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشتگی ارائه دهد. متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.

درآمد ثابت ماهیانه از 4 طریق زیر قابل اثبات می باشد:

  • سود حاصل از سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود حاصل از سهام بورس

مدارک مورد نیاز برای اقامت اروپا با تمکن مالی

1.ارائه مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه+ پاسپورت(

  1. عکس
  2. اسناد شغلی
  3. پرینت 3 ماه حساب بانکی
  4. مدارک تمکن مالی

(مدارک عنوان شده بسته به کشور محل اقدام می تواند متفاوت باشد)

اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی

کشور سوییس برای صدور اقامت از طریق روش تمکن مالی، دو پروسه رادر نظر گرفته و افراد را به دو دسته تقسیم بندی می نماید.

  1. افراد بالای 55 سال (اقامت بازنشستگان)
  2. افراد پایین 55 سال (پروسه مالیات گزاف)

در هر دو روش افراد می توانند بعد از 10 سال اقامت دائم سوئیس و بعد از 12 سال زندگی در این کشور، موفق به اخذ تابعیت و پاسپورت شوند.

اقامت خود حمایتی سوئیس برای افراد بالای 55 سال

درصورتیکه شما بالای ۵۵ سال سن داشته باشید و بتوانید ثابت نمائید که در گذشته دارای ارتباطات خوب و قوی با کشور سوییس بوده اید، تحت شرایط خاصی می توانید برای کارت اقامت B این کشور برای خانواده خود و فرزندان زیر ۱۸ سالتان اقدام نمائید. همچنین شما باید ثابت نمائید که دیگر قصد فعالیت اقتصادی در داخل و یا خارج از سوئیس را ندارید و میخواهید دوران بازنشستگی خود را آغاز نمائید.

متقاضیان با سن بیشتر از ۵۵ سال می بایست مواردی را اثبات نمایند. یکی از این موارد اثبات سرمایه ۵۰ هزار یورو بابت هرسال از عمر شخص از سن کنونی‌اش تا ۸۲ سالگی او (میزان سن امید به زندگی در سوئیس) می‌باشد. بطور مثال اگر سن شخصی 59 سال باشد، وی باید با یک میلیون یورو دپوزیت مالی در حساب‌های بانکی و یا اثبات کسب این مبلغ در سنوات آتی (مانند حقوق مستمری یا در آمد‌های متفرقه) اقدام به تشکیل پرونده نماید.

اقامت خود حمایتی سوئیس برای افراد پایین 55 سال (مالیات گزاف)

افراد پایین 55 سال می توانند با استفاده از روش پرداخت مالیات گزاف به دولت تعهد بدهند که بدون نیاز به اجازه کار، مالیات کلیه هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را پرداخت کند. از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۶ معیار سنجش محاسبه مالیات این اشخاص بر حسب میزان هزینه‌ها و مخارجشان است. لیست مخارج زندگی شامل کلیه‌ هزینه‌های مسکن، پوشاک، خوراک، ایاب و ذهاب، تحصیل، تفریح، وسائل نقلیه و… می‌باشد. اگر متقاضی ملکی را اجاره نماید، ملاک هزینه های زندگی‌ اش جهت محاسبه مالیات وی حداقل هفت مرتبه بیشتر از اجاره‌ بهای آن ملک خواهد و اگر ملک را خریده باشد هم این مبلغ هفت برابر اجاره‌ بهای ملک (بر طبق نظر کارشناس دولت) خواهد بود. در کل حداقل هزینه‌ های زندگی مورد انتظار اداره مالیات برای شما نباید کمتر از چهارصد هزار فرانک باشد.

شرایط متقاضی اخذ اقامت سوئیس از روش خود حمایتی

  • فرد متقاضی می بایست اثبات نماید که سرمایه کافی برای تامین مالی خود و خانواده خود را بدون هیچ گونه وابستگی به دولت سوئیس دارد.
  • فرد متقاضی می بایست برای خود و خانواده اش بیمه سلامت و تصادف کشور سوئیس را تهیه نماید
  • فرد متقاضی می بایست اثبات کند که در کشور سوئیس قصد کار کردن برای کارفرمایی را ندارد و هدف او صرفا اخذ اقامت سوئیس بدون اجازه کار می باشد اما در صورت تمایل جهت کسب درآمد و امرار معاش می تواند در صورت داشتن اقامت خودحمایتی سوئیس به صورت خویش فرما کار کند یا در این کشور کسب و کاری راه اندازی نماید.
  • فرد متقاضی می بایست ارتباط نزدیکی با سوئیس ارائه نماید که این ارتباط می تواند شامل مواردی همچون سفر های مکرر به کشور سوئیس، داشتن اقوام در این کشور، داشتن اقامت در گذشته در کشور سوئیس و یا داشتن املاک در این کشور باشد. مهاجرت از طریق بازنشتگی

مزایا اخذ اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی

  • عدم نیاز به انتقال سرمایه شخص متقاضی
  • عدم نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا
  • امکان رفت و آمد و زندگی آزادانه در کشورهای حوزه شنگن
  • بهره مندی از اکثر امکانات و حقوق شهروندی در اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از بیمه های درمانی معتبر در عرصه بین المللی
  • سهولت دریافت ویزای مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا و انگلستان
  • تبدیل اقامت موقت به دائم پس از 10 سال
  • امکان تحصیل رایگان برای متقاضی و فرزندان زیر 18 سال خود
  • امکان ایجاد کسب و کار به صورت آزادانه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.