اقامت دومینیکا – موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت دومینیکا می پردازیم. جزیره دومینیکا در مجمع‌ الجزایر کارائیب واقع شده

کد خبر : 276698
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
اقامت دومینیکا – موسسه حقوقی سام


موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اقامت دومینیکا می پردازیم.

جزیره دومینیکا در مجمع‌ الجزایر کارائیب واقع شده است. این کشور به ‌عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان لقب جزیره طبیعی را به خود گرفته است. با توجه ‌به وجود مناظر طبیعی دیدنی و امکانات رفاهی و اجتماعی بسیار بالا، افراد زیادی خواهان دریافت اقامت دومینیکا هستند. راه‌ های مختلفی برای مهاجرت و اخذ ویزای این کشور وجود دارد. به ‌عنوان فردی که قصد دارد تا اقامت این کشور را تجربه کند، لازم است هر چه بیشتر با شرایط، مزایا و معایب و همچنین تابعیت این کشور آشنا شوید.

شرایط اقامت در دومینیکا

تمامی افرادی که قصد دارند تا زندگی در کشور دومینیکا را تجربه کنند، نیاز دارند تا یکی از انواع ویزاهای این کشور را دریافت کنند. در واقع شما باید به دولت این کشور اثبات کنید که دلیل محکمی برای دریافت اقامت دومینیکا دارید. البته که دریافت هرکدام از این ویزاها، شرایط خاص خودش را دارد؛ از این ‌رو شما به‌ عنوان فرد متقاضی می‌توانید به کمک یکی از روش‌ های زیر اقامت این کشور را تجربه کنید:

  • پذیرش یکی از دانشگاه‌ های دومینیکا را اخذ کرده باشید تا متقاضی دریافت ویزای تحصیلی شوید.
  • یک موقعیت شغلی را در این کشور کسب کرده باشید تا متقاضی دریافت ویزای کاری شوید.
  • بتوانید با سرمایه‌گذاری، در اقتصاد دومینیکا تأثیرات مثبتی را بر جای بگذارید و متقاضی ویزای سرمایه‌گذاری شوید.

به شما یک ویزای یک ‌ساله داده می‌شود که می‌توانید به کمک آن، اقامت موقت دومینیکا را تجربه کنید. برای این که بتوانید اقامت موقت خود را به یک اقامت دائم بدل کنید، نیاز است تا به مدت 5 سال، مجوز اقامتی خود را تمدید کنید. به یاد داشته باشید که تمدید اقامت تنها از طریق اداره مهاجرت دومینیکا ثبت خواهد شد. از دیگر شرایط اقامت دومینیکا می‌توان به ارائه مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا اشاره کرد. مدارک مورد نیاز عبارت خواهند بود از:

  • فرم‌ های درخواست ویزای دومینیکا
  • گواهی پزشکی مبنی بر اینکه متقاضی در سلامت کامل بوده و در سه سال گذشته به هیچ بیماری واگیرداری مبتلا نشده است.
  • صورت وضعیت مالی فرد متقاضی که باید از یک بانک معتبر دریافت شده باشد.
  • گواهی سوء پیشینه
  • دو قطعه عکس
  • پرداخت هزینه‌ های درخواست
  • ارائه گواهی ازدواج و اثبات خویشاوندی (در صورت نیاز)

مزایای اقامت دومینیکا

بدون شک دریافت اقامت کشور دومینیکا می‌تواند با خود مزایای بسیار متنوع و جذابی را به همراه داشته باشد. متقاضیان شانس این را دارند تا در یکی از کشورهای پیشرفته و البته زیبای دنیا زندگی کرده و از آرامش و امنیت آن بهره‌ مند شوند. اجازه دهید تا برخی از مهم‌ترین مزایای اقامت دومینیکا را به شما معرفی کنیم:

  • کشوری زیبا و جذاب

دومینیکا را می‌توان یکی از زیباترین مکان‌ها در دریای کارائیب دانست که به آن لقب جزیره طبیعی کارائیب را داده‌اند. این جزیره با سبک زندگی آرام و سواحل بکر خود، به یک محیطی ایده‌آل برای زندگی، کار و بازنشستگی بدل شده است. طبیعت فوق‌العاده، مردم محلی مهمان‌نواز و اختلاط فرهنگ‌های مختلف تنها بخشی از مزایای اقامت دومینیکا هستند. با توجه‌ به کوه‌ های سرسبز و اقیانوس آبی، دومینیکا به یکی از مقاصد مناسب گردشگران بدل شده است.

  • سیاست‌ های مالی مناسب

یکی دیگر از مزایای اقامت دومینیکا، سیاست‌های مالی بسیار مناسب این کشور است. باید اشاره کرد که دولت دومینیکا هیچ‌گونه مالیاتی بر درآمد خارجی، سود سرمایه، ارث، سود سهام، ثروت و یا هدایا قرار نداده است. از سوی دیگر این کشور با سایر کشورهای CARICOM مانند سنت کیتس و نویس و سنت لوسیا معاهده مضاعف دارد.

این معاهده بیان می‌کند که اعضای CARICOM موافق حذف مالیات مضاعف بوده تا بدین صورت امکان تسهیل جذب سرمایه‌گذاران، وجود داشته باشد. این کشور همچنین به دلیل ارائه معافیت‌های مالیاتی قابل‌توجه مانند معافیت‌های مالیاتی عوارض وارداتی، شناخته می‌شود.

  • تمدید بدون نیاز به اقامت

جالب است بدانید که برای تمدید اقامت دومینیکا نیازی به حضور فیزیکی در این کشور در فرایند درخواست و یا تمدید نخواهید داشت. از زمان بروز ویروس کرونا، برنامه‌ های تمدید اقامت این کشور به نحوی چیده شده‌اند که امکان انجام آن از راه دور نیز وجود داشته باشد.

  • فرایند درخواست آسان

اگر شما هم قصد داشته باشید تا برای اخذ ویزای دومینیکا اقدام کنید، باید بدانید که مسیر بسیار ساده و پیش ‌پا افتاده‌ای را خواهید داشت. به‌ خصوص اگر قصد داشته باشید تا در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. دولت این کشور عنوان داشته است که اگر متقاضیان بررسی‌های مختلف را به ‌صورت دقیق پشت سر بگذارند، دیگر نیازی به ارائه آزمون زبان یا مصاحبه برای دریافت ویزا نخواهد بود. همچنین این کشور به شهروندان خود اجازه می‌دهد تا از تابعیت دوگانه بهره‌مند شوند.

  • دریافت ویزا برای اعضا خانواده

اعضا خانواده فرد متقاضی دریافت اقامت دومینیکا از جمله همسر، فرزندان زیر 30 سال تحت تکلف و والدین وابسته در هر سنی می‌توانند به ‌سادگی ویزای این کشور را کسب کنند؛ از این ‌رو برنامه ‌های اعطا ویزا دومینیکا را می‌توان خانواده‌ دوست‌ترین برنامه‌های اقامتی جهان دانست.

ارزش اقامت دومینیکا

حال سؤال اساسی این جا مطرح می‌شود که آیا دریافت اقامت این کشور، ارزشمند خواهد بود یا خیر؟ با این که زندگی در دومینیکا می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد، با این ‌وجود داشتن یک پاسپورت ارزشمند و همچنین محیط زیبا و دوست داشتی گواه آن است که دریافت اقامت این کشور، ارزشش را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که با دریافت پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به 143 کشور مختلف جهان سفر کنید. کشور های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا در این لینک وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید مقاله مرتبط را مطالعه نمائید.

همچنین باید اشاره کرد که شما شانس این را دارید تا برای دریافت ویزای B-1/B-2 آمریکا نیز اقدام کنید. به کمک این ویزا شما مجاز هستید تا به مدت 6 ماه در طول سال را در ایالات متحده آمریکا حضور داشته باشید. همه این مسائل نشان‌دهنده اهمیت و ارزش دریافت اقامت این کشور است.

تابعیت دومینیکا

دولت دومینیکا این فرصت را در اختیار افراد مختلف قرار داده است تا بتوانند از طریق راه‌ های مختلفی، تابعیت و پاسپورت این کشور را به دست بیاورند. برای اخذ تابعیت دومینیکا می‌توان از طریق تولد، ازدواج و یا سرمایه‌گذاری اقدام کرد. در صورتی‌که فرد متقاضی واجد شرایط دریافت تابعیت این کشور باشد، می‌تواند اقدامات لازم را انجام داده و سپس جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.

جمع بندی

کشور دومینیکا یکی از زیباترین کشورهای دریای کارائیب بوده که از آن به‌ عنوان جزیره طبیعی یاد می‌کنند. افراد می‌توانند از طریق تحصیل، کار و یا سرمایه‌گذاری، ویزای اقامتی این کشور را دریافت کرده و زندگی در دومینیکا را تجربه کنند. در صورتی‌ که فرد موفق شود تا به مدت 5 سال ویزای اقامتی خود را تمدید کند، می‌تواند ویزای اقامت دائم دومینیکا را اخذ کند.

از مهم‌ترین مزایای اقامت دومینیکا می‌توان به هزینه پایین زندگی، مسیر درخواست ساده، تنوع فرهنگی، حمل‌ و نقل ارزان، سواحل و طبیعت بکر و جذاب اشاره کرد. البته در این میان کم بودن دستمزد، ترافیک سنگین، امنیت پایین و کیفیت کم بهداشت و مراقبت نیز به‌ عنوان معایب زندگی در دومینیکا شناخته می‌شود. اما افرادی که موفق شوند تا تابعیت این کشور را به دست بیاورند، می‌توانند از مزایای شهروندی دومینیکا، مانند سفر بدون ویزا به 143 کشور مختلف بهره ‌مند شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.