اعتراض حمیدرضا اردلان به بی‌توجهی تلویزیون به جشنواره موسیقی جوان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا اردلان، پژوهشگر موسیقی نواحی و آهنگساز که چندین دوره نقش مشاور و داور بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی جوان را برعهده دارد، درباره نقش جشنواره در استعدادیابی و کشف نسل جوان مستعد در عرصه موسیقی نواحی گفت: «پرسش درباره واژگان انگیزه و استعداد در نسبت با یک جشنواره بسیار معمول

کد خبر : 101915
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
اعتراض حمیدرضا اردلان به بی‌توجهی تلویزیون به جشنواره موسیقی جوان



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا اردلان، پژوهشگر موسیقی نواحی و آهنگساز که چندین دوره نقش مشاور و داور بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی جوان را برعهده دارد، درباره نقش جشنواره در استعدادیابی و کشف نسل جوان مستعد در عرصه موسیقی نواحی گفت: «پرسش درباره واژگان انگیزه و استعداد در نسبت با یک جشنواره بسیار معمول بوده و راه ساده‌ای است تا یک گفت‌وگو را به مسیری درست هدایت کند. جواب این پرسش می‌تواند این باشد که جشنواره موسیقی جوان، تاثیر به‌سزایی در ایجاد انگیزه و کشف استعدادها دارد. من تمایل دارم، جواب این پرسش را به زمینه‌های فرهنگی معاصر و تغییر زبان و به‌تبع آن، به تغییر مفاهیم واژگان ارجاع دهم.»

این پژوهشگر موسیقی اضافه کرد: «دشوار است که درک یکسان و مشترکی از معنی انگیزه و استعداد را نزدیک نوازنده یا خواننده موسیقی نواحی یا مقامی بیان کرد. قبلا موسیقی آیینی در معنی مفاهیم کلی و قیاسی حیات داشت، اکنون انسان‌ها در نسبت با خود و به تعبیر نوین که می‌شود، آن را به نفس مستقل هم شرح کرد، روبه‌رو هستند. ریشه‌های حیات فرهنگی جمعی در میان اهالی الحان و نغمات دچار گسست شده است. یکی از اهداف جشنواره موسیقی جوان این است که آن انگیزه و استعدادها را که در زمینه تفکر و کردار جمعی ظهور و بروز داشت گوشزد کند و می‌شود باور داشت که توسط جشنواره در این راه سعی شده است.»

اردلان با اشاره به این‌که در قیاس با جشنواره‌های دیگر، جشنواره موسیقی جوان، هم ساختار دارد و هم تمهید معنای متصل به سنت‌های موسیقی ایران را دنبال می‌کند، گفت: «چنین اقدامی نیازمند شناخت است، که نشانه‌های تمهیدات هویتی آن به حضور موسیقی‌دانان جوان صاحب‌لحن و مقام از یک سو و تداوم ذهن علمی به مفهوم قدیم و جدید آن در نزد گردانندگان جشنواره از سوی دیگر بستگی دارد. به این‌ها پیگیری و تسلط دبیر جشنواره به ایجاد نگاه فراگیر و مدام درحال نقد از درون و بیرون را هم اضافه کنید. جشنواره با سه ترم واژگانی موسیقی، ملی و جوان شناخته می‌شود.به همین دلیل؛ هم درانواع و هم در جغرافیا، فراگیر است.»

مشاور بخش موسیقی نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در ادامه افزود: «عنوان «جوان»، جشنواره را به فردا و پس فردای موسیقی ایران ربط می‌دهد، این هم نوعی فراگیری در زمان است. آمار متقاضیان طی چند سال به‌لحاظ کمی بسیار گسترده شده و در عین‌حال، کیفیت ارائه‌ها و اجراها ارتقاء پیدا کرده است. این‌ها را می‌شود نشانه‌های نگاه فراگیر جامعه موسیقی نواحی به جشنواره تلقی کرد.»

این هنرمند با انتقاد از بی‌توجهی تلویزیون به برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان تصریح کرد: «صدا و سیما مشغول امور سیاسی است و از چنین رویدادهایی غفلت می‌کند. مدیران تلویزیون از تاثیر چنین جشنواره‌ای بر رشد معرفت شنیداری جامعه غفلت دارند و آن را به ‌عنوان یک رویداد ملی جامع، ضبط و پخش نمی‌کنند. اگر بخواهیم فراگیری درصورت این رویداد وقوع یابد، ضرورت دارد که رسانه‌ها کمک کنند. بنده اطمینان دارم محتوای جشنواره موسیقی جوان به‌طور کلی منش صدق دارد و درمیان هنرمندان موسیقی راه فراگیری می‌رود.»

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.