اسلاوهای سرگردان. تاریخ روسیه؛ از کی یف تا پوتین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «اسلاوهای سرگردان» به گفته نویسنده حاصل تدریس یک ترم درس تاریخ روسیه در دانشگاه هاوایی است که طی آن متوجه نبود منبع درسی مناسب برای دانشجویان به منظور مطالعه روان طبقه بندی شده درباره تاریخ روسیه طی سیصد سال اخیر است. این کتاب با ترجمه میکائیل وحیدی راد و در

کد خبر : 294818
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
اسلاوهای سرگردان. تاریخ روسیه؛ از کی یف تا پوتین



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «اسلاوهای سرگردان» به گفته نویسنده حاصل تدریس یک ترم درس تاریخ روسیه در دانشگاه هاوایی است که طی آن متوجه نبود منبع درسی مناسب برای دانشجویان به منظور مطالعه روان طبقه بندی شده درباره تاریخ روسیه طی سیصد سال اخیر است.

این کتاب با ترجمه میکائیل وحیدی راد و در شانزده فصل به فارسی ترجمه شده است و به ترتیب درباره تاریخ روسیه باستانی و شاهزاده نشین کیف، اشغال روسیه توسط مغولان، وحدت سرزمین های روسیه تحت حکومت مسکو، عصر ایوان کبیر، شکل گیری جامعه روسیه تازه در سالهای ۱۶۱۳ ال ۱۶۸۹، دوران پترکبیر، سال های حکمرانی پس از پتر و دوران کاترین، دوران مدرنیزاسیون و انقلاب اکتبر و تاسیس شوروی، نظام استالینیستی و جنگ دوم جهانی، دوران جنگ سرد، فروپاشی شوروی و دوران روسیه مدرن و عصر پوتین به مخاطبان خود اطلاعاتی جامع ارائه داده است.

نکته بسیار مهم در ارتباط با تاریخ روسیه در ایران و این کتاب عدم تولید محتوا در قالب متن مکتوب درباره تاریخ روسیه در دوره تشکیل حکومت و دوره تزاری به زبان فارسی است. مختصر آثار تولید شده در این زمینه نیز بیشتر دارای نگاه ملی و به دور از وجه انتقادی هستند. در مقابل کتاب حاضر با توجه به اینکه از زاویه یک نویسنده دیباچه‌ای تاریخی از حکومت کیف تا امروز به رشته تحریر درآمده است، حاوی برخی نکات انتقادی است که میتواند نگاه متفاوت تری را به خواننده عرضه و به دلیل حجم مناسب بسیار کاربردی برای تدریس و استفاده دانشجویان باشد.

به باور مترجم این اثر، روایت بسیار روان و شفاف نویسنده از تاریخ روسیه و شوروی که در بردارنده رویدادهای عمده و اصلی تاریخ این کشور از دوره باستانی و تشکیل حکومت کیف تا ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در قرن بیست و یکم است، هم برای عامه مردم و هم برای استفاده‌های علمی قابل توصیه است. از این رو کتاب حاضر را می توان کتابی مختصر و در عین حال جامع برای تاریخ روسیه دانست که بی شک یکی از جامع ترین آثار در این رابطه در زبان فارسی است.

جان تامپسون متخصص تاریخ روابط خارجی و تاریخ روسیه، استادی پرشور و پرکار و عضو قدیمی گروه تاریخ دانشگاه ایندیانا بود که در سال ۲۰۱۷ درگذشت. وی دارای مدرک کارشناسی و دکتری تاریخ مدرن روسیه بود و مدتی به عنوان دبیر دوم سفارت آمریکا در اندونزی خدمت کرده بود.

۵۵۲۴۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.