اسرائیل می گوید در حال ایجاد ائتلاف دفاع هوایی منطقه ای تحت رهبری ایالات متحده است

[ad_1] اسرائیل در سال های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده که نگرانی های خود را درباره ایران دارند، به آنها پیشنهاد همکاری دفاعی داده است. آنها علناً در مورد این ایده خودداری کرده اند. واشنگتن امیدوار است همکاری بیشتر، به ویژه در زمینه امنیتی، به ادغام بیشتر اسرائیل در

کد خبر : 219142
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
اسرائیل می گوید در حال ایجاد ائتلاف دفاع هوایی منطقه ای تحت رهبری ایالات متحده است

[ad_1]

اسرائیل در سال های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده که نگرانی های خود را درباره ایران دارند، به آنها پیشنهاد همکاری دفاعی داده است. آنها علناً در مورد این ایده خودداری کرده اند.

واشنگتن امیدوار است همکاری بیشتر، به ویژه در زمینه امنیتی، به ادغام بیشتر اسرائیل در منطقه و منزوی کردن ایران کمک کند. همچنین ممکن است مقدمه قراردادهای عادی سازی بیشتر با اسرائیل، از جمله توسط عربستان سعودی سنگین وزن، پس از ایجاد روابط با امارات متحده عربی و بحرین در سال 2020 باشد.

بنی گانتز، وزیر دفاع، ضمن رونمایی از آنچه که «ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه» نامید، در یک نشست توجیهی با قانونگذاران اسرائیلی، گفت که چنین همکاری هایی در حال انجام است.

بر اساس متن رسمی، او گفت: «در طول یک سال گذشته، من همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت ایالات متحده، برنامه گسترده‌ای را رهبری کرده‌ام که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت خواهد کرد.»

این برنامه در حال حاضر عملیاتی شده است و رهگیری موفقیت آمیز تلاش های ایران برای حمله به اسرائیل و سایر کشورها را امکان پذیر کرده است.

این متن به نام کشورهای شریک، جزییات بیشتر در مورد حملات خنثی‌شده و جزئیات مکانیزم اتحاد اشاره نکرده است.

سفارت ایالات متحده در اورشلیم بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با رویترز گفت که کشورهای شریک به جای استفاده از امکانات فیزیکی مشابه، سیستم های دفاع هوایی مربوطه خود را از طریق ارتباطات الکترونیکی از راه دور هماهنگ می کنند.

“یاس”

ایران گفت که فعالیت‌های نظامی مشترک اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خلیج فارس «از سر ناامیدی» انجام می‌شود.

دولت‌های عربستان سعودی، بحرین و امارات فوراً به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره ائتلاف مورد اشاره گانتز پاسخ ندادند.

یک دیپلمات غربی در منطقه هفته گذشته به رویترز گفت که واشنگتن همچنان در تلاش است تا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به عنوان یک بلوک متقاعد کند تا با پیوستن به سیستم دفاع هوایی یکپارچه آمریکا و اسرائیل موافقت کنند. شورای همکاری خلیج فارس عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر، کویت و عمان را گروه می کند.

این دیپلمات گفت: «(این پیشنهاد) به پر کردن شکاف برجای مانده از خروج سخت‌افزار ایالات متحده در دو سال گذشته از منطقه کمک می‌کند و اسرائیل و عربستان سعودی را به توافقی برای عادی‌سازی نزدیک‌تر می‌کند.

ریاض که از نزدیکی اسرائیل با همسایگان خود در خلیج فارس حمایت می کرد، گفته است که عادی سازی روابط خود با اسرائیل نیازمند ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی اورشلیم است.

گانتز گفت: “امیدوارم در سفر مهم پرزیدنت بایدن، گام دیگری در این زمینه (همکاری منطقه ای) به جلو برداریم.”

بایدن از 13 تا 16 ژوئیه با توقف در اسرائیل و عربستان سعودی از منطقه بازدید می کند و در آنجا با رهبران عرب دیدار خواهد کرد.

با افزایش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای تهران، اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و بخش‌هایی از عراق مورد حملات پهپادی یا موشکی قرار گرفته‌اند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند.

کشورهای خلیج از کاهش تعهد ایالات متحده به امنیت منطقه و عدم رسیدگی به نگرانی های خود در مورد برنامه موشکی ایران و نیروهای نیابتی منطقه ناامید شده بودند.

(گزارش تکمیلی پریسا حافظی در دبی؛ ویرایش ویلیام مکلین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.