استرالیا عجله دارد تا از محرومیت جوکوویچ دفاع کند زیرا درگیری دادگاه نزدیک است

جوکوویچ امیدوار بود که بیست و یکمین گرند اسلم خود را در مسابقات آزاد استرالیا که از هفته آینده آغاز می‌شود برنده شود، اما به جای تمرین در هتلی که برای اسکان پناهجویان استفاده می‌شود، محدود شده است. او تصمیم به لغو ویزای خود را پس از توقف ورود به فرودگاه ملبورن در اوایل روز

کد خبر : 153259
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
استرالیا عجله دارد تا از محرومیت جوکوویچ دفاع کند زیرا درگیری دادگاه نزدیک است


جوکوویچ امیدوار بود که بیست و یکمین گرند اسلم خود را در مسابقات آزاد استرالیا که از هفته آینده آغاز می‌شود برنده شود، اما به جای تمرین در هتلی که برای اسکان پناهجویان استفاده می‌شود، محدود شده است. او تصمیم به لغو ویزای خود را پس از توقف ورود به فرودگاه ملبورن در اوایل روز پنجشنبه به چالش می کشد.

جوکوویچ که مخالف سرسخت دستورات واکسن بود، از افشای وضعیت واکسیناسیون یا دلیل درخواست معافیت پزشکی از قوانین واکسن استرالیا خودداری کرده بود. او روز شنبه سکوت خود را با یک چالش قانونی شکست و گفت که به دلیل ابتلا به ویروس – و بهبودی – در ماه دسامبر از معافیت برخوردار شده است.

درام ملبورن تنیس جهان را تکان داد، باعث تنش بین صربستان و استرالیا شد و به نقطه عطفی برای مخالفان دستورات واکسن در سراسر جهان تبدیل شد.

استرالیا می‌گوید وزارت بهداشت این کشور در نوامبر به سازمان برگزارکننده مسابقات تنیس استرالیا اطلاع داد که عفونت اخیر COVID-19 لزوماً دلیلی برای معافیت در این کشور نیست، همانطور که در جاهای دیگر وجود دارد. در شکایت جوکوویچ آمده است که وزارت امور داخله در این ماه نامه ای به او نوشت و اعلام کرد که شرایط لازم برای ورود به کشور را برآورده کرده است.

یک نماینده دادگاه به رویترز گفت که وزارت امور داخله، به دلیل ارائه دفاعیه خود در روز یکشنبه، درخواست تمدید اولین جلسه استماع این موضوع از دوشنبه تا چهارشنبه را کرده است. بر اساس حکمی که در وب سایت دادگاه فدرال صادر شد، این درخواست رد شد.

دادگاه فدرال و خانواده اعلام کرد وکلای جوکوویچ از ساعت 10 صبح (03:00 به وقت گرینویچ) روز دوشنبه تا دو ساعت فرصت دارند تا پرونده خود را ارائه کنند، در حالی که اداره دولتی از ساعت 3 بعدازظهر دو ساعت فرصت دارد تا دفاعیات خود را ارائه کند.

یک سخنگوی وزارت کشور فوراً برای اظهار نظر در مورد دفاع قانونی آن در دسترس نبود.

در کانون توجه پناهندگان

وزیر بهداشت، گرگ هانت، که روز یکشنبه در یک کنفرانس رسانه ای در مورد این خشم پرسیده شد، از اظهار نظر در دادگاه خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد که چندین نفر دیگر که در این مسابقات شرکت داشتند ویزای آنها باطل شده است.

سیمون بیرمنگام، وزیر دارایی، در مورد این موضوع در کانال 9 تلویزیون پرسید، بدون اشاره مستقیم به جوکوویچ گفت که “تفاوت واضحی بین ویزا و شرایط ورود وجود دارد” و “شرایط ورود … بیش از شرایط ویزا بنشینید”.

وزارت امور خارجه چک اعلام کرد، رناتا وراکووا، بازیکن چک که در همان هتل بازداشت جوکوویچ بازداشت شده بود و ویزای او پس از مشکلات معافیت از واکسن او باطل شد، بدون به چالش کشیدن وضعیت خود کشور را ترک کرد.

وضعیت جوکوویچ جمعیت غیرمحتملی را به هتل ساده ملبورن کشانده است، هتلی که تا این ماه بیشتر به دلیل گزارش های رسانه ها در مورد پناهجویان که ادعا می کردند غذای حاوی حشره برای آنها سرو می شد، شناخته می شد.

معترضان ضد واکسن، حامیان پناهندگان و هواداران جوکوویچ در بیرون ساختمان که تحت مراقبت پلیس است گرد هم آمده اند.

دیوید گلانز، سخنگوی گروه حمایت از Refugee Action Collective در بیانیه ای گفت: بازداشت نواک جوکوویچ توجه جهانی را به زندان پارک هتل معطوف کرده است، اما برای 36 پناهجوی که به طور نامحدود در آنجا بازداشت شده اند، این یک بازی نیست. یک اعتراض برنامه ریزی شده آغاز شد.

ما می‌ترسیم که مدت‌ها پس از بازگشت جوکوویچ به پیست پردرآمد تنیس جهانی، آن مردان همچنان در بازداشت بمانند – بسیاری از آنها در نهمین سال بازداشت خود توسط دولت استرالیا هستند.

وزارت کشور فوراً در دسترس نبود تا به ادعاهای معترضان پاسخ دهد.

آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان، گفت که به بازیکن غذای بدون گلوتن، ابزاری برای ورزش و سیم کارت داده شده تا با دنیای خارج در تماس باشد.

این یک لحن مثبت از طرف استرالیا است. برنابیچ گفت: دولت صربستان آماده است تا تمام تضمین های لازم برای اجازه ورود نواک به استرالیا را ارائه دهد، رئیس جمهور صربستان نیز در این امر دخیل است.

(گزارش توسط کورتنی والش در ملبورن و بایرون کی در سیدنی؛ ویرایش توسط پل سیمائو و ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.