از حضور تکراری ها در جشنواره موسیقی نواحی پرهیز کنیم

او بر لزوم رعایت اصل تنوع در دعوت از هنرمندان کشور در چنین جشنواره هایی تاکید کرد و پرهیز از حضور افراد تکراری را ضروری دانست. این خواننده و پژوهشگر موسیقی شرق و جنوب خراسان که قبلا هم سابقه حضور در جشنواره موسیقی نواحی را داشته است، در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی هم خود را

کد خبر : 282210
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۳۳
از حضور تکراری ها در جشنواره موسیقی نواحی پرهیز کنیم



او بر لزوم رعایت اصل تنوع در دعوت از هنرمندان کشور در چنین جشنواره هایی تاکید کرد و پرهیز از حضور افراد تکراری را ضروری دانست.

این خواننده و پژوهشگر موسیقی شرق و جنوب خراسان که قبلا هم سابقه حضور در جشنواره موسیقی نواحی را داشته است، در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی هم خود را به استان گلستان رسانده است.

محمدزاده در ابتدا در پاسخ به این سوال که ارزیابی او از تغییر ناگهانی محل برگزاری جشنواره (از کرمان به گرگان) پس از ۱۵ سال چیست؟ بیان می‌کند: اینکه محل برگزاری تغییر کرد بد نیست. من خودم موافق هستم که جشنواره موسیقی نواحی به صورت گردشی در استان‌های مختلف برگزار شود؛ زیرا هنرمندان موسیقی که برای اجرا به جشنواره می‌آیند با فرهنگ آن منطقه جدید آشنا می‌شوند و اگر دوره بعد جشنواره در استان هر کدام از آنها هم برگزار شود، آشنایی با فرهنگ و هنر هر استان دوطرفه خواهد بود. اکنون ما از همه مناطق ایران در این جشنواره جمع شده‌ایم و هر کدام به نوبه خود با فرهنگ استان‌ گلستان و البته استان یکدیگر آشنا می‌شویم.

از او سوال می‌کنیم که وقتی گفته می‌شود زیرساخت‌های برگزاری جشنواره آنگونه که باید فراهم نبوده است، تکلیف برگزاری جشنواره چیست؟ پاسخ می‌دهد: وقتی که زیرساخت‌ها فراهم نشده، می‌توان جشنواره را برگزار نکرد. ولی مسئله اینجاست که اگر محل جشنواره به این صورت هم تغییر کند، بهتر از این است که یک سال در برگزاری وقفه داشته باشد و مهمانانی که برای حضور در رویداد آماده شده‌اند، به یک باره به اطلاعشان برسانند که رویداد کنسل شده و ناامید شوند.

این هنرمند همچنین در نقدی به جشنواره بیان می‌کند: برای برگزاری جشنواره باید از هنرمندانی که سال‌های قبل حضور نداشته‌اند دعوت شود؛ نه اینکه افرادی که دوره‌های قبلی چند بار در جشنواره اجرا کرده‌اند، دوباره دعوت شوند؛ زیرا هنرمندانی در عرصه موسیقی نواحی داریم که علیرغم توانایی و هنری که دارند، در هیچ جشنواره‌ه‌ای شرکت نکرده‌اند.

محمدزاده همچنین می‌گوید که بهتر بود در این دوره هم مانند سال قبل از بین افرادی که در استان‌های مختلف پژوهش انجام می‌دهند و روی هنرمندان شناخت دارند، هیاتی تشکیل می‌شد و در مشورت با آنها از هنرمندان دعوت می‌کردند.

به گفته وی «از بدو شروع جشنواره موسیقی نواحی تکریم هنرمندان مناسب بوده است» و در این زمینه چنین مثال می زند: اگر سال‌های قبل اصرار می‌کردند با اتوبوس به جشنواره بیاییم اما امسال اعتراضی برای حضور هنرمندان در جشنواره با پروازهای هوایی نداشتند و امیدوارم تا روز آخر با هنرمندان همراهی داشته باشند.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری محمدعلی مرآتی در دو بخش «نشست های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است.

۵۵۵۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.