ارزانترین کشورها برای تحصیل 2022

ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند باور کنید یا نه، واقعاً تحصیل در خارج از کشور با بودجه کم ممکن است! برخی از بهترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور نیز مکان هایی هستند که شهریه در آن ها پایین است یا حتی پرداخت شهریه ندارند. در ادامه 10 مورد از ارزانترین کشورها برای

کد خبر : 254698
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
ارزانترین کشورها برای تحصیل 2022


ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند

باور کنید یا نه، واقعاً تحصیل در خارج از کشور با بودجه کم ممکن است! برخی از بهترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور نیز مکان هایی هستند که شهریه در آن ها پایین است یا حتی پرداخت شهریه ندارند. در ادامه 10 مورد از ارزانترین کشورها برای تحصیل، را به شما معرفی می کنیم.

نروژ

اولین کشور از لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نروژ است. اگرچه همه کشورهای شمال اروپا مقاصد تحصیلی نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما این کشور اولین انتخاب ما است. چرا که با توجه به شرایط و خدمات ارائه شده برای دانشجویان می توان این کشور را به عنوان یکی از بهترین و ارزانترین کشورها برای تحصیل دسته بندی کرد. کشورهای اسکاندیناوی اروپا به خاطر کیفیت بالای زندگی و زیبایی های طبیعی خیره کننده شهرت دارند و نروژ نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی دیگر از دلایل تحصیل در نروژ، در دسترس بودن برنامه های آموزش انگلیسی در تمام سطوح تحصیلی، به علاوه تعداد بالای افراد محلی مسلط به زبان انگلیسی است. با این حال، مانند سایر کشورهای شمال اروپا، نروژ از نظر هزینه های زندگی دارای قیمت بالایی است. شما در سال به 139,680 کرون (~17,200 دلار آمریکا) نیاز دارید.

تایوان

در آسیا، تایوان را به عنوان یکی دیگر از ارزانترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کردیم. دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه پیشرو کشور و در رتبه 72 در QS World University Rankings® 2019 – شهریه برای دانشجویان کارشناسی از 100,920 دلار تایوان (~ 3,300 دلار آمریکا) در سال برای برنامه های هنرهای لیبرال شروع می شود و تا 124,200 دلار تایوان (~ 4050 دلار ایالات متحده آمریکا) می رسد. این کشور بیش از 120 دوره به زبان انگلیسی در بیش از 40 دانشگاه ارائه می دهد. همچنین تایوان مقصد محبوبی برای یادگیری زبان ماندارین است. تایوان کیفیت زندگی خوبی را با هزینه های زندگی نسبتاً پایین ارائه می دهد. هزینه اقامت سالانه 88,000 دلار تایوان (~ 2,900 دلار آمریکا) است.

آلمان

یکی دیگر از ارزانترین کشورها برای تحصیل المان است. آلمان که به عنوان «سرزمین ایده ها» شناخته می شود. روز به روز محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی افزایش می یابد و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. این کشور دانشگاه های معتبر، هزینه های نسبتاً پایین و کیفیت زندگی بالا را ارائه می دهد. در تمامی دانشگاه های دولتی، به استثنای دانشگاه های بادن-وورتمبرگ، شهریه ای در مقطع کارشناسی و دکترا دریافت نمی شود. دانشجویان کارشناسی ارشد که مدرک کارشناسی خود را در آلمان تحصیل نکرده اند معمولاً سالانه بیش از 20,000 یورو (23,450 دلار آمریکا) پرداخت می کنند، اما ممکن است برای پرداخت شهریه از بورسیه کمک بگیرید.

برای پوشش هزینه های زندگی، به حداقل 10,200 یورو (11,950 دلار آمریکا) در سال نیاز دارید، اما احتمالاً بیشتر، بسته به سبک زندگی، موقعیت مکانی و عادات خرج کردن این مبلغ متغیر خواهد بود . همچنین لازم به ذکر است که طیف وسیعی از دوره های آموزش زبان انگلیسی، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد.

فرانسه

هزینه های تحصیل در فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسان است و برای سال 2019/19 170 یورو (200 دلار آمریکا) در سال برای برنامه های لیسانس 243 یورو (285 دلار آمریکا) برای اکثر برنامه های کارشناسی ارشد تعیین شده است. 380 یورو (~ 445 دلار آمریکا) برای برنامه های دکترا در نظر گرفته شده است. هزینه های زندگی در پاریس، پایتخت این کشور بسیار بالاتر خواهد بود، اما قطعا ارزش هزینه اضافی را دارد. از این گذشته، پاریس چهار بار متوالی به عنوان شهر شماره یک دانشجویی جهان شناخته شد (و در حال حاضر در رتبه پنجم قرار دارد). اگر هنوز به زبان فرانسه مسلط نیستید، می توانید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید و برنامه های آموزشی بسیای به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

مکزیک

مکزیک از فرهنگ جالب و منحصربه فرد برای کشف پر است. این کشور یکی از پربازدید ترین کشورهای آمریکای لاتین است و چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد. هزینه تحصیل در این کشور متفاوت است و دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری دریافت می کنند و به طور متوسط حدود 6,300 دلار آمریکا در سال برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در پایتخت، مکزیکوسیتی، که یکی از 100 شهر برتر جهان برای دانشجویان نام گذاری شده است. هزینه های زندگی نیز در مکزیک به طور معقولی پایین است، هزینه زندگی در این کشور در حدود 9,250 دلار آمریکا با بودجه استاندارد در پایتخت یا 6,450 دلار آمریکا در جاهای دیگر است. اگرچه زبان اصلی آموزش در این کشوراسپانیایی است، اما دانشگاه های مکزیک دوره های بیشتری را به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

هند

برای معرفی کشور بعدی از لیست ارزانترین کشور ها برای تحصیل و زندگی، به آسیا باز می گردیم و یک راست به سراغ کشور هند می رویم. هند گزینه فوق العاده ای برای دانشجویانی است که به دنبال ترکیب مقرون به صرفه بودن و تنوع فرهنگی هستند. درحالی که زبان هندی برجسته ترین زبان در بین بیش از 100 زبان رایج است، زبان انگلیسی اغلب به عنوان زبان آموزشی در دانشگاه های هند، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، استفاده می شود. هزینه های زندگی فوق العاده مقرون به صرفه است. یک سفر یک طرفه با استفاده از حمل ونقل عمومی می تواند کمتر از 29 سنت آمریکا هزینه داشته باشد. هزینه های تحصیل بسته به سطح تحصیلی و دانشگاه شما متفاوت است، اما معمولاً بیش از 7,880 دلار در سال نیست و شما می توانید با حداقل 4,600 دلار آمریکا در سال زندگی راحت داشته باشید.

آرژانتین

دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی، آرژانتین دارای زیبایی های طبیعی خیره کننده است. این کشور با جغرافیای متنوع آن را برای دانش آموزانی که علاقه مند به ماجراجویی و اکتشاف در فضای باز هستند، ایده آل می کند. آرژانتین همچنین یکی از امن ترین کشورهای منطقه محسوب می شود و به خاطر فرهنگ سرگرم کننده و هویت ملی پرشور خود شناخته شده است. شما معمولاً می توانید به صورت رایگان در هر دانشگاه دولتی تحصیل کنید، با شهریه حدود 5,100 دلار آمریکا در سال یا بیشتر در مؤسسات خصوصی به تحصیل بپردازید. شما به حدود 5,000 دلار آمریکا برای مخارج زندگی نیاز دارید، با هزینه اجاره بهای کمتر از 350 دلار آمریکا در ماه.

لهستان

یکی دیگر از ارزانترین کشورها برای تحصیل، لهستان است که کیفیت تحصیلی بالایی را در کنار فرهنگ و تاریخ خارق العاده فراوان برای کشف ارائه می دهد. اگر بلد باشید به زبان لهستانی صحبت کنید و در امتحانات ورودی مشابه دانش آموزان لهستانی شرکت کنید و دوره خود را به زبان لهستانی بخوانید، می توانید به صورت رایگان مطالعه کنید. با این حال، بسیاری از برنامه های آموزش زبان انگلیسی نیز وجود دارد که هزینه ای در حدود 2,000 الی 3,000 یورو (~2,340الی 3,500 دلار آمریکا) در سال دارند. هزینه های زندگی نیز پایین است، بنابراین بیش از 6,600 یورو (~7,700 دلار آمریکا) در سال نیاز نخواهید داشت. پایتخت لهستان، ورشو، در آخرین شاخص بهترین شهرهای دانشجویی QS، در بین 20 شهر برتر ازنظر مقرون به صرفه بودن، و درمجموع در رتبه 53 قرار گرفت.

مالزی

مالزی بدون شک یکی از ارزانترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به ویژه از نظر هزینه های زندگی است. پایتخت آن، کوالالامپور، ازنظر مقرون به صرفه بودن در بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2016 در رتبه اول قرار گرفت و بیشتر دانشجویان برای زندگی راحت در مالزی تنها به حدود 14,400 رینگیت مالزی (حدود 3,350 دلار آمریکا) در سال نیاز دارند. از نظر شهریه، شما به طور متوسط 4,000 دلار آمریکا در هرسال تحصیلی پرداخت خواهید کرد، اما برخی از دوره ها حتی از این هم ارزان تر هستند. مالزی دارای تعدادی از شعبه های دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه ناتینگهام انگلستان یا دانشگاه موناش استرالیا است که فرصت دریافت مدرک معتبر توسط این مؤسسات را با هزینه کمتر ارائه می دهد.

آفریقای جنوبی

آخرین گزینه از لیست ارزان ترین کشور ها برای تحصیل آفریقای جنوبی است که به دلیل زیبایی طبیعی، تنوع فرهنگی و تاریخ پرتلاطم خود مشهور است. یکی دیگر از گزینه های عالی برای دانش آموزانی که علاقه مند به فضای باز هستند، با هزینه های زندگی و شهریه پایین. هزینه ها متفاوت است، اما برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی که در دانشگاه کیپ تاون (بالاترین دانشگاه آفریقای جنوبی در رتبه بندی رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS) و دانشگاه کیپ غربی تحصیل می کنند، به طور متوسط 6,000 دلار آمریکا می رسد. برای پوشش هزینه های زندگی خود به حدود 120,000 رند افریقا (9,150 دلار آمریکا) در سال نیاز دارید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.