آکمن، سرمایه‌گذار میلیاردر، شرط می‌بندد که پیوند دلار هنگ‌کنگ می‌تواند شکسته شود

© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس دلار هنگ کنگ در این عکس تصویری دیده می شود 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر نوشته تام وستبروک سنگاپور (رویترز) – سرمایه‌گذار میلیاردر، بیل آکمن، گفت که شرط می‌بندد دلار هنگ‌کنگ سقوط کند و پیوند آن با دلار آمریکا می‌تواند شکسته شود، آخرین مدیر پولی بزرگی که شرط‌بندی عمومی

کد خبر : 285243
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۲۷
آکمن، سرمایه‌گذار میلیاردر، شرط می‌بندد که پیوند دلار هنگ‌کنگ می‌تواند شکسته شود



© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس دلار هنگ کنگ در این عکس تصویری دیده می شود 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر

نوشته تام وستبروک

سنگاپور (رویترز) – سرمایه‌گذار میلیاردر، بیل آکمن، گفت که شرط می‌بندد دلار هنگ‌کنگ سقوط کند و پیوند آن با دلار آمریکا می‌تواند شکسته شود، آخرین مدیر پولی بزرگی که شرط‌بندی عمومی را انجام داده است، زیرا افزایش نرخ‌های ایالات متحده، مشعل دمنده را بر هنگ کنگ تبدیل کرده است. سیستم ارزی

او در توییتر گفت: «ما در برابر دلار هنگ‌کنگ از طریق مالکیت گزینه‌های فروش، موقعیت کوتاه بزرگی داریم. این میخ دیگر برای هنگ کنگ معنی ندارد و شکستن آن فقط مسئله زمان است.

جزئیات موضع آکمن نامشخص بود. سخنگوی صندوق آکمن، میدان پرشینگ، از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

دلار هنگ کنگ نزدیک به چهار دهه است که در یک باند تنگ بین 7.75 و 7.85 در هر دلار قرار دارد و هر بار که نرخ های بهره ایالات متحده افزایش می یابد، با فشار – و تا کنون چالش های سوداگرانه ناموفق – مواجه می شود.

اداره پولی هنگ کنگ با حرکت دادن نرخ‌های بهره در قفل فدرال رزرو آمریکا و با مداخله ارزی که نقدینگی هنگ‌کنگ را تخلیه می‌کند و برای بالا بردن نرخ‌های محلی تا زمانی که جریان ورودی ارز را تثبیت کند طراحی شده است، این پیوند را حفظ می‌کند.

در اوایل ماه جاری، وزیر مالی هنگ کنگ به دنبال هشدار دادن به سفته بازان بود.

پل چان در یک اجلاس سرمایه گذاری در این شهر به حضار گفت: “اگر در برابر دلار هنگ کنگ شرط بندی کنید، مطمئناً ضرر خواهید کرد.”

با این حال، برخی از اقتصاددانان می‌گویند که سرعت و مقیاس این چرخه پیاده‌روی سخت‌ترین آزمونی است که تاکنون انجام شده است، به‌ویژه از آنجایی که رشد چین کاهش می‌یابد و زمان ناخوشایندی را برای افزایش نرخ‌ها ایجاد می‌کند.

مدیر صندوق ایالات متحده، کایل باس، مدت‌هاست که در برابر دلار هنگ کنگ شرط‌بندی کرده است و روز پنجشنبه به رویترز گفت که صندوقی اختصاص داده است که دلار هنگ کنگ در مقابل دلار آمریکا کوتاه باشد.

باس در یک پاسخ ایمیلی گفت: “خوشحال است که در نهایت دیگران با تز ما موافق باشند. جفت ارزهای سفت و سختی که برای اقتصادهای ناهمزمان مهار می شوند، شکست خواهند خورد.”

“یک روز بد سپرده/ارز خروجی احتمالاً استرس غیرقابل تصوری را به وضعیت وارد می کند. مطبوعات و HKMA دوست دارند “کل ذخایر” را تبلیغ کنند، اما فقط تصور کنید که HKMA مجبور به فروش سهام هنگ کنگ یا دارایی خصوصی برای دفاع از میل شود. “

جورج سوروس، سرمایه‌گذار آمریکایی، از جمله کسانی است که در گذشته علیه میخ شرط‌بندی کرده بود، اما حمله او در سال 1998 بی‌نتیجه بود.

نقدینگی به سرعت در حال تخلیه است زیرا HKMA از زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره در ماه مارس کرد، حدود 30 میلیارد دلار در حدود 40 دور مداخله جذب کرده است.

در اوایل این ماه، تراز کل – یک معیار کلیدی پول نقد در سیستم بانکی – برای اولین بار از سال 2020 به زیر 100 میلیارد هنگ کنگ (12.8 میلیارد دلار) رسید.

نرخ پیشنهادی بین بانکی یک ماهه هنگ کنگ در حال حاضر به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسیده است.

از ماه مه، دلار هنگ کنگ در نزدیکی انتهای باند ضعیف خود قرار گرفته است، اگرچه در هفته های اخیر با شروع به اوج قیمت گذاری در بازارها در ایالات متحده، اندکی افزایش یافته است. آخرین قیمت در هر دلار 7.8142 بود.

یکی از سخنگویان HKMA گفت که در مورد تفسیر هیچ فردی در مورد میخ اظهار نظر نخواهد کرد.

با این حال، “برخی از فعالان بازار در زمان‌های مختلف سوالات خود را در مورد سیستم نرخ ارز پیوندی HK (LERS) در طول سال‌ها بیان کرده‌اند. این نظرات عمدتاً بر اساس سوء تفاهم خود آنها از سیستم HK یا موقعیت کتاب‌های خودشان است. در پاسخ ایمیلی به رویترز نوشت.

HKMA گفت که LERS چندین چرخه اقتصادی و دوره های جریان سرمایه قابل توجه را در طول تقریبا 40 سال فعالیت خود تحمل کرده است، به عملکرد خوب خود ادامه می دهد و نیازی به تغییر ندارد.

گرافیک: نرخ های هنگ کنگ، نقدینگی (https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/znvnbdmnzvl/Pasted%20image%201667444840422.png)

(1 دلار = 7.8132 دلار هنگ کنگ)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.