آنگولا نیروهای خود را در شرق کنگو مستقر می کند

لواندا (رویترز) – پس از تصویب پارلمان این کشور در جنوب آفریقا در روز جمعه، آنگولا 500 سرباز را به جمهوری دموکراتیک کنگو در همسایگی خود برای تامین امنیت مناطق تحت کنترل گروه شورشی M23 اعزام خواهد کرد. ناامنی در شرق کنگو در سال گذشته به شکل مارپیچی افزایش یافته است، تا حدی به دلیل

کد خبر : 334759
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
آنگولا نیروهای خود را در شرق کنگو مستقر می کند


لواندا (رویترز) – پس از تصویب پارلمان این کشور در جنوب آفریقا در روز جمعه، آنگولا 500 سرباز را به جمهوری دموکراتیک کنگو در همسایگی خود برای تامین امنیت مناطق تحت کنترل گروه شورشی M23 اعزام خواهد کرد.

ناامنی در شرق کنگو در سال گذشته به شکل مارپیچی افزایش یافته است، تا حدی به دلیل احیای مجدد M23، یک گروه شورشی که ادعا می کند منافع قومی توتسی را نمایندگی می کند و بخش های زیادی از استان کیوو شمالی کنگو را تصرف کرده است.

این درگیری باعث یک بحران دیپلماتیک بین کنگو و رواندا شده است که کینشاسا آن را به حمایت از شورشیان متهم می کند، از جمله با اعزام نیروهای خود به شرق کنگو. رواندا هر گونه دخالت در آن را رد می کند.

سال گذشته، ژائو لورنکو، رئیس‌جمهور آنگولا، مذاکرات بین فلیکس شیسکدی، رئیس‌جمهور کنگو و پل کاگامه، همتای رواندایی‌اش را میانجی‌گری کرد که با تنش‌زدایی موافقت کردند، اما آتش‌بس اعلام‌شده برقرار نشد.

قانونگذاران آنگولا حاضر در رای گیری روز جمعه به اتفاق آرا با استقرار یک ساله نیروها در استان های شرقی کنگو موافقت کردند.

فرانسیسکو فورتادو وزیر امور خارجه در اوایل این هفته گفت که استقرار این نیرو ممکن است 11.2 میلیارد کوانزا (22.30 میلیون دلار) آنگولا هزینه داشته باشد، اما انتظار می رود که از سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه آفریقا و سازمان ملل کمک دریافت کند.

کریستف لوتوندولا، وزیر امور خارجه کنگو، روز دوشنبه گفت که آنگولا قصد دارد نیروهای خود را نه برای حمله، بلکه برای کمک به حفظ صلح اعزام کند.

کنیا، اوگاندا و بوروندی نیز در سال گذشته به عنوان بخشی از یک نیروی منطقه ای شرق آفریقا با هدف کمک به پایان دادن به خشونت شبه نظامیان، نیروهای خود را در شرق کنگو مستقر کرده اند.

(1 دلار = 502.2000 کوانزا)

(گزارش توسط میگل گومز در لواندا و سونیا رولی در پاریس؛ نوشته آنایت میریژانیان؛ ویرایش توسط نلی پیتون و رایسا کاسولووسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.