آنچه اکنون باید بدانید

روسیه و اوکراین سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی گفت: «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در نشست گروه ۲۰ از طریق لینک ویدیویی سخنرانی «پرشور و در عین حال مفصل» ایراد کرد. یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایالات متحده انتظار دارد که گروه 20 جنگ روسیه در اوکراین و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی را در پایان

کد خبر : 281015
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
آنچه اکنون باید بدانید


روسیه و اوکراین

سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی گفت: «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در نشست گروه ۲۰ از طریق لینک ویدیویی سخنرانی «پرشور و در عین حال مفصل» ایراد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایالات متحده انتظار دارد که گروه 20 جنگ روسیه در اوکراین و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی را در پایان نشست رهبران در بالی محکوم کند.

* سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گزارش خبرگزاری ها مبنی بر اینکه وی پس از ورود به بالی برای اجلاس سران به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده است را رد کرد و خبرنگاران غربی را به خاطر آنچه او گزارش های نادرست خواند، سرزنش کرد.

مواضع و برنامه های رهبران

* ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، حمایت خود از اوکراین را در G20 ادامه داد و در عین حال سفارشی را که از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود برای کشتی های جنگی از BAE Systems تایید کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، گفت: اروپا با چین تعامل خواهد کرد، اما برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد به این کشور در زمینه هایی مانند فناوری نوآورانه، باید روابط را «تعادل مجدد» کند.

* آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی قرار است روز سه شنبه با شی دیدارهای دوجانبه داشته باشند. نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا قرار است روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سران APEC در تایلند که پس از نشست گروه 20 برگزار می شود، با رهبر چین دیدار کند.

رسانه دولتی بدون اشاره به کدام کشورها اعلام کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را روز دوشنبه برای شرکت در این اجلاس ترک کرد و از دیگر کشورهای آسیایی دیدن خواهد کرد.

* طبق بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود، هون سن، نخست وزیر کامبوج، جلساتی را که قرار بود در اجلاس سران داشته باشد، پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 لغو کرده است.

کووید

* اندونزی که ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، پروتکل های سختگیرانه ای برای مذاکرات در نظر گرفته است. منطقه Nusa Dua میزبان این اجلاس از 11 نوامبر در قرنطینه بوده و تا 17 نوامبر به همین صورت خواهد بود.

(این داستان روز دیدار مورد انتظار نخست وزیر ژاپن با رهبر چین را تا پنجشنبه، نه سه شنبه، در بند 12 تصحیح می کند)

(تدوین شده توسط روزالبا اوبراین، رابرت بیرسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.