آنتی‌بیوتیک در آمریکا هم نایاب شد

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ علل پر شدن بخش‌های اورژانس آمریکا و کمبود دارو در این کشور را با حضور دکتر مارک سیگال بررسی کرد. در ابتدا مجری از دکتر سیگال پرسید به صراحت بگویم حوادث واقعا ترسناکی اینجا در حال اتفاق افتادن است. اول از هر چیز بخش‌های اورژانس این کشور (آمریکا) مملو

کد خبر : 282448
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
آنتی‌بیوتیک در آمریکا هم نایاب شد



به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ علل پر شدن بخش‌های اورژانس آمریکا و کمبود دارو در این کشور را با حضور دکتر مارک سیگال بررسی کرد.

در ابتدا مجری از دکتر سیگال پرسید به صراحت بگویم حوادث واقعا ترسناکی اینجا در حال اتفاق افتادن است. اول از هر چیز بخش‌های اورژانس این کشور (آمریکا) مملو از بیماران جوان شده است. چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

دکتر مارک سیگال در پاسخ به این سپوال گفت افراد بسیار جوان و افراد بسیار مسن. شاهدیم که هفت درصد سالمندان به دلیل عفونت دستگاه تنفسی یا دستگاه تنفسی فوقانی در فصل جاری در بیمارستان بستری شدند. این ده برابر بیشتر از آن چیزی است که سال پیش شاهد بودیم. این آمار برای کودکان زیر ۱۷ سال بدتر هم است؛ برابر گزارش‌ها ۵۰ نفر از هر هزار کودک، یعنی بسیار بیش از ۱۰ برابر آنچه که معمولا شاهد هستیم. شاهد مراجعه به بیمارستان به دلیل عفونت دستگاه تنفسی فوقانی هستیم. هر چقدر کم سن و سال تر، مجاری تنفسی هم کوچکتر. به همین دلیل مجاری تنفسی راحت‌تر مسدود می‌شوند.

وی افزود همانطور که پیش بینی کرده بودیم آنفولانزا امسال بار دیگر به شدت شایع شده است. همانطور که گفته شد ما از سال گذشته مصونیت خوبی در برابر آنفلوانزا نداریم، زیرا ابتلا به آنفلوانزا کم بود. امسال کودکان کم سن و سال به آنفلوانزا مبتلا می‌شوند. برخی از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. افزون بر این کرونا هم در حال بازگشت است. در بیست و چهار ساعت گذشته ۸۰ هزار مورد ابتلا ثبت شده است و بستری شدن در بیمارستان به دلیل کرونا همچنان وجود دارد و این تهدید است.

دکتر سیگال در پاسخ به سئوال مجری درباره وجود فهرستی طولانی از بیماری‌های عفونی از قبیل عفونت‌های باکتریایی، تنفسی؛ آسم؛ آلرژی؛ زخم‌های مخاطی، دیابت، دردهای مزمن، اضطراب وجود دارد که بخش‌های اورژانس و بیمارستان‌ها مملو از بیمار شده اند. همانطور که شما اشاره کردید هم جوانان و هم سالمندان. ولی به دلیل برخی از این بیماری‌ها ما شاهد کمبود آموکسی سیلین نیز هستیم. ما این اخبار را این هفته پوشش داده ایم.

چرا در کشوری مثل آمریکا که به شدت به آموکسی سیلین نیاز دارد، کمبود این دارو وجود دارد؟ گفت به چند نکته باید اشاره کنم. نخست اینکه شکل پودر این دارو کمیاب است و این شکل از دارو برای افرادی است که نمی‌توانند قرص مصرف کنند یا کودکانی که نمی‌توانند قرص بخورند. از این پودر مایع تهیه می‌شود.

دلیل کمبود دارو این است که زنجیره تامین به چین متکی است. بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه پایه از چین وارد می‌شود. به دلیل تعطیلی ها، در همه داروهایی که از چین وارد می‌شوند کمبود وجود دارد. باید این داروها را در داخل تولید کنیم.

دوم اینکه متخصصان کودک محتاط هستند و همیشه دارو را بیش از نیاز تجویز می‌کنند؛ بنابراین کودکانی که عفونت دستگاه تنفسی، آنفلوانزا یا کرونا دارند نباید آموکسی سیلین تجویز شود.

می‌خواهیم آموکسی سیلین را برای بیماری‌های دیگر همانطور که شما اشاره کردید، نظیر عفونت گوش و عفونت‌های سینویسی نگهداریم؛ بنابراین به دلیل کمبود دارو، پیش از تجویز آنتی بیوتیک به کودکان، آن‌ها (کودکان) را آزمایش کنید. کمبود دارو واقعی است، ولی ما پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک به بیماری‌های ویروسی اوضاع را بدتر می‌کنیم.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.