آماده پاسخ به تمام تهدید‌ات آمریکا هستیم

خبرگزاری فارس: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تحریکات آمریکا در تنگه تایوان را محکوم و درخصوص پاسخ پکن هشدار داد. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، ونبین در نشستی خبری گفت: «کشتی‌های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی کرده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده است». سخنگوی دستگاه دیپلماسی

کد خبر : 1099
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
آماده پاسخ به تمام تهدید‌ات آمریکا هستیم


خبرگزاری فارس: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تحریکات آمریکا در تنگه تایوان را محکوم و درخصوص پاسخ پکن هشدار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، ونبین در نشستی خبری گفت: «کشتی‌های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی کرده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین آمریکا را به «فرستادن پیام اشتباه» به نیروهای جدایی طلب تایوان و «ایجاد خطر جدی برای صلح» متهم کرده.

ونبین در ادامه به آمریکایی‌ها هشدار داد، چین در حالت آماده باش کامل باقی خواهد ماند و «آماده پاسخ به تمام تهدیدها و تحریکات» آمریکا است.

روز گذشته (پنجشنبه) نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد دو کشتی جنگی آمریکایی «یو اس اس مک‌کین» و «یو اس اس کِرتیس ویلبر»، «طبق روال معمول و با پیروی از قوانین بین‌المللی از تنگه تایوان عبور کردند».

این در حالی است که پیش‌تر نیز وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود:‌ «مسائل مربوط به تایوان، جزو مسائل داخلی چین محسوب می‌شود. ما قویاً با دخالت هر کشور یا فردی در امور داخلی چین، با هر نیتی که باشد مخالف هستیم».

چین مخالف افزایش حمایت‌های آمریکا از تایوان از جمله فروش تسلیحات جدید و ملاقات مقام‌های ارشد آمریکایی از این جزیره است. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال کشتی‌های جنگی آمریکا، تنها در سال ۲۰۲۰ در سیزده مأموریت مختلف، اقدام به عبور از تنگه مورد مناقشه تایوان کردند.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.