آخرین جزئیات نرخ بلیت هواپیما برای اربعین

حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای انجام پروازهای اربعین دارند، گفت: روز گذشته کشور عراق اعلام کرد که تنها ۳۰ هزار نفر زائر برای اربعین از ایران، آن هم تنها از طریق بخش هوایی می‌توانند وارد

کد خبر : 101044
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
آخرین جزئیات نرخ بلیت هواپیما برای اربعین


حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای انجام پروازهای اربعین دارند، گفت: روز گذشته کشور عراق اعلام کرد که تنها ۳۰ هزار نفر زائر برای اربعین از ایران، آن هم تنها از طریق بخش هوایی می‌توانند وارد این کشور شوند که بر همین اساس این موضوع به صورت کامل در حال بررسی است.

آمادگی کامل برای جا به جایی ۳۰ هزار نفر زائر اربعین

او ادامه داد: در سال‌های گذشته هم تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها اقدامات لازم برای پروازهای اربعین را انجام می‌دادند، بنابراین آمادگی کامل برای جا به جایی این ۳۰ هزار نفر و حتی بیش از آن را هم داریم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه این ۳۰ هزار نفر مسافر تنها از تهران جا به جا نمی‌شوند، چرا که ما بیش از ۱۰ فرودگاه بین المللی در کشور داریم و برای اربعین هم حدود ۷ تا ۸ فرودگاه درگیر پرواز به کشور عراق خواهند شد، تصریح کرد: بنابراین علاوه بر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) سایر فرودگاه‌های شهرهای کشور از جمله مشهد، اهواز و… هم در این بخش همکاری لازم را خواهند داشت.

خوشخو اظهار کرد: جلسه بررسی و اقدامات لازم برای نحوه جا به جایی مسافران در وزارت کشور در حال برگزاری است و تا پایان امروز نتیجه و نحوه اجرای آن اعلام می‌شود.

او یادآور شد: تمامی این ۳۰ هزار نفر باید هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند و از امروز اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند چرا که در حال حاضر ویزا به هیچ عنوان به صورت انفرادی به افراد تعلق نمی‌گیرد و باید مسافران از طریق سفارت اقدامات لازم را در این بخش انجام دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی درباره نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما برای ایام اربعین هم گفت: تاکنون هیچ جلسه‌ای برای قیمت گذاری بلیت هواپیما برای مسیر عراق برگزار نشده و هنوز تصمیمی برای قیمت گذاری دستوری گرفته نشده است.

 قیمت بلیت  هواپیما برای ایام اربعین مشخص نشده است

خوشخو اظهار کرد: این موضوع در جلسه هیئت دولت بررسی خواهد شد، بنابراین مسافران در این بخش نگران نباشند؛ چرا که هنوز قیمت بلیت این مسیر مشخص نشده است.

او یادآور شد: مسافران برای دریافت ویزا و بلیت هواپیمای این مسیر حتما از آژانس و دفاتر مسافرتی دارای مجوز اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات آژانس‌ها برای دریافت ویزا را نخورند؛ چرا که در حال حاضر ویزا تنها از طریق سفارت کشور عراق صادر می‌شود و مسافران اربعین اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند.

براساس این گزارش کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق دیروز در جلسه‌ای با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با پذیرش ۳۰ هزار ایرانی برای مراسم اربعین حسینی موافقت کرد.

در بیانیه این کمیته آمده است؛ «با ورود ۳۰ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران و در مجموع ۱۰ هزار زائر از سایر کشورهای عربی و دیگر کشورها برای انجام مراسم اربعین حسینی موافقت می‌شود و این سفرها صرفا باید از طریق فرودگاه‌های بین المللی عراق انجام شوند.»

شرط دیگر این پذیرش، در دست داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا است که ظرف ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق انجام شده باشد. درباره نحوه اخذ ویزا در این مصوبه عراق جزئیاتی نیامده است، اما پیشتر، مسئولان ایرانی حاضر در عراق خواستار اخذ روادید از مبدا (سفارت عراق در تهران و کنسولگری ها) شده اند.

۲۰ صفر ۱۴۴۳ هجری قمری (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱)، اربعین است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

براساس آمار رسمی منابع عراقی، هر ساله میلیون‌ها زائر در پیاده روی زیارت اربعین شرکت می‌کنند. سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این مراسم با محدودیت برگزار شد.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.