آتن تا توکیو؛ با قهرمان برنزی تکواندوی ایران

سعید اکبری: یوسف کرمی تکواندوکار اسبق تیم ملی ایران سابقه حضور در دو دوره بازی های المپیک را دارد که یک دوره روی سکو رفت و در دوره بعد دست خالی برگشت. او در مهد المپیک یعنی آتن در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال نقره را به گردن آویخت. با وجود اینکه کرمی در

کد خبر : 80496
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۱۳
آتن تا توکیو؛ با قهرمان برنزی تکواندوی ایران


سعید اکبری: یوسف کرمی تکواندوکار اسبق تیم ملی ایران سابقه حضور در دو دوره بازی های المپیک را دارد که یک دوره روی سکو رفت و در دوره بعد دست خالی برگشت.

او در مهد المپیک یعنی آتن در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال نقره را به گردن آویخت. با وجود اینکه کرمی در اولین حضورش با مدال برگشت اما خیلی از نتیجه راضی نبود و درباره شکستن در نیمه نهایی مقابل حریف آمریکایی گفت: از ایران که می خواستیم برویم آتن می گفتیم طلا می گیریم هادی که گرفت من ماندم. شب مسابقه هم حالم خوب بود، خوب خوابیدم، ولی از صبح که رفتم سالن احساس خوبی نداشتم، انگار اصلاً دوست نداشتم توی المپیک بازی کنم. نه استرس داشتم نه از حریف می ترسیدم نه جوگیر شده بودم.

کرمی همان طور که در آن زمان شرایط روحی و روانی را در کنار وضعیت جسمانی برای موفقیت در المپیک لازم می دانست بعد از گشت 17 سال هنوز هم شرایط روانی ورزشکار را از همه چیز مهم تر می داند.

 او در گفت وگو با خبرآنلاین درباره کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو صحبت کرد.

*یوسف کرمی سابقه حضور در دو المپیک را دارد. چرا تا این حد شرایط بازی ها با دیگر مسابقات متفاوت است؟

طبیعی است که بازی های المپیک شرایط متفاوت تری نسبت به مسابقات دیگر دارد؛ به  این خاطر که فشار روحی روانی زیادی روی وزشکار است. مدال یک نفر روی رنکینگ تیم تاثیر دارد و باعث می شود از لحاظ روحی تحت فشار باشند. ضمن اینکه جو المپیک متفاوت تر از هر مسابقه دیگری است.

*درواقع معتقد هستی که ورزشکاران تحت تاثیر جو قرار می گیرند؟

وقتی  وارد دهکده می شوید یک سری از ورزشکاران بزرگ دنیا را می بینید که شاید دیدن آن ها برای خیلی ها آرزو باشد و این باعث می شود کمی از حال و هوای مسابقه خارج شوید.

*بهترین راه برای رفع چنین شرایطی برای ورزشکاران که می تواند مانع مهمی برای رسیدن به موفقیت شان باشد چیست؟

به نظرم کسانی که می خواهند در المپیک موفق باشند باید از لحاظ روحی هم آماده باشند. اگر ورزشکاری فقط از لحاظ جسمی مهیای بازی ها باشد کار برایش سخت می شود.

*در سال های اخیر بارها از لزوم حضور روانشناس کنار ورزشکاران صحبت به میان آمده اما هیچ وقت این موضوع عملی نشده است و بارها شاهد ایجاد مشکلات روانی برای ورزشکاران در میدان های مهم بودیم.

 ما هیچ وقت از متخصصان استفاده نکردیم و آسیبش را هم دیدیم. همیشه یک هفته 10 روز مانده به مسابقات یک روانشناس کنار تیم می گذاریم اما این اصلا سازگاری ندارد و حتی به نظر من مشکل ساز هم می شود و از جهات دیگر ورزشکاران آسیب می بینند.

آتن تا توکیو؛ با قهرمان برنزی تکواندوی ایران

* چه پیش بینی از نتایج کاروان ایران به خصوص تکواندو کاران  در المپیک 2020 دارید؟
 
بچه های المپیکی تکواندو جزو بهترین های ایران هستند و مطمئن هستم اگر با همه مصائبی که وجود دارد کنار بیایند می توانند بهترین نتایج را بگیرند چرا که تکواندو ایران جزو بهترین های جهان بوده و می توانیم شاهد افتخارآفرینی تکواندو باشیم. برای همه ایرانی ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همه افتخار افرین باشند

*جالب ترین خاطره ات از حضور در مسابقات مهم چیست؟

می توانم بگویم که ژیمناست ها و شناگر های کم سن چینی  صبح به سالن مسابقات می رفتند و شب  با کلی مدال که گردنشان بود به دهکده برمی گشتند. این برای ما جالب بود و به نوعی حالمان گرفته می شد که یک فرد می تواند با این سن و سال این تعداد مدال بگیرد اما یکی از آن مدال ها آرزوی خیلی از کشورها بود و این از جذابیت های المپیک بود.

آتن تا توکیو؛ با قهرمان برنزی تکواندوی ایران

بیشتر بخوانید:

رمز پیروزی‌های استقلال فاش شد

بازیکن پرسپولیس ادامه فصل را از دست داد

گلر پرسپولیس در آستانه محرومیت

254 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.