برچسب ها در این داستان
کلید بازیهای بلاک چین برای ورود «انبوه بحرانی کاربران به وب 3» – کلودیو ریف – مصاحبه اخبار بیتکوین
به گفته کلودیو ریف، مدیر عامل پوکی، یک بازی پیشبینی ورزش با بلاک چین، بازی ممکن است یکی از راههای مؤثرتر برای ترغیب کاربران به تجربه پتانسیل بلاک چین و وب 3 بدون پرداختن به پیچیدگیهای مرتبط باشد. ورود افراد به Web3 از طریق بازی مدیرعامل Pooky با اشاره به جذابیت صنعت بازی و ارزش
به گفته کلودیو ریف، مدیر عامل پوکی، یک بازی پیشبینی ورزش با بلاک چین، بازی ممکن است یکی از راههای مؤثرتر برای ترغیب کاربران به تجربه پتانسیل بلاک چین و وب 3 بدون پرداختن به پیچیدگیهای مرتبط باشد.
ورود افراد به Web3 از طریق بازی
مدیرعامل Pooky با اشاره به جذابیت صنعت بازی و ارزش بازار بیش از 200 میلیارد دلار در سال 2021، این فرض را مطرح کرد که داشتن بازیهای مبتنی بر بلاک چین به طور بالقوه میتواند به “توده مهمی از کاربران در وب 3” کمک کند.
در پاسخهای کتبی ارسال شده به Bitcoin.com News از طریق واتساپ، کلودیو ریف، یک سرمایهگذار در مراحل اولیه، توضیح داد که چرا استفاده از بازیها برای آموزش کاربران در مورد فناوریهای Web3 موثرتر از انجام این کار به روش معمولی است. او همچنین تفاوت بین شرط بندی ورزشی و پدیده جدیدی به نام پیش بینی ورزش و اینکه چرا دومی به عنوان یک بازی بهتر دیده می شود را برجسته کرد.
در زیر پاسخ های ریف به سؤالات Bitcoin.com News آمده است.
بیت کوین دات کام نیوز (BCN): به نظر شما، بزرگترین مانع برای پذیرش انبوه فناوری های Web3 چیست؟
کلودیو ریف (CR): بزرگترین مانع برای افزایش پذیرش فناوری های Web3، تجربه کاربر است. نیاز به تعامل با چندین رابط، از جمله کیف پول، صرافی و Dapps، می تواند برای کاربرانی که با بلاک چین و ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، گیج کننده و ترسناک باشد. علاوه بر این، پیچیدگی واژگان مرتبط با فناوریهای Web3 میتواند یک مسدودکننده مهم برای کاربران بالقوه باشد.
برای افزایش پذیرش، باید زبان و مفاهیم مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال را سادهسازی کنیم و تجربههای بصری را ایجاد کنیم که کاربران را در فرآیند شروع به کار راهنمایی کند. ما همچنین میتوانیم شکاف بین کریپتو و فیات را با ایجاد رمپهای یکپارچه در داخل و خارج از آن پر کنیم که به کاربران امکان میدهد به راحتی بین این دو مبادله کنند.
پلتفرمهای موفق Web2 تجربیاتی برای کاربر ایجاد کردهاند که به راحتی قابل درک و پیمایش است، حتی اگر فناوری زیربنایی (اینترنت) نیز پیچیده باشد. با اعمال این اصول در فناوری های Web3، می توانیم اکوسیستم قابل دسترس و کاربرپسندتری ایجاد کنیم که پذیرش و رشد را تشویق می کند.
BCN: چه دلایلی برای این باور وجود دارد که بازی کلید پذیرش انبوه Web3 است و بازیهای Web3 از چه راههایی به آموزش بازیکنان در مورد فناوری بلاک چین و Web3 کمک میکنند؟
CR: بازیها ابزاری قدرتمند برای درگیر کردن افراد هستند زیرا تجربهای سرگرمکننده و تعاملی را ارائه میکنند که میتواند به راحتی با علایق و ترجیحات بازیکن شخصیسازی شود. بازی ها برای دهه ها به عنوان ابزار آموزشی برای کمک به افراد در یادگیری مهارت ها، مفاهیم و رفتارهای جدید مورد استفاده قرار گرفته اند. موفقیت بازیهای آموزشی را میتوان به این دلیل دانست که یادگیری را سرگرمکننده و جذاب میکنند، که باعث ایجاد انگیزه در افراد برای ادامه بازی و یادگیری میشود.
علاوه بر این، صنعت بازی به دلیل پایگاه کاربری گسترده و متنوع آن، پتانسیل پذیرش انبوه فناوریهای Web3 را دارد. بازی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان به دست می آورد. با ادغام فناوریهای Web3 در بازیها، توسعهدهندگان میتوانند مخاطبان بیشتری را در معرض فناوریهای غیرمتمرکز قرار دهند و به پذیرش آن کمک کنند.
در Pooky، ما معتقدیم که با پیوند دادن بازی خود به دنیای ورزش، میتوانیم به مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنیم و به آموزش آنها در مورد فناوری بلاک چین و Web3 کمک کنیم. بازیکنان ما میتوانند در مورد تراکنشهای زنجیرهای، کیف پولهای ارزهای دیجیتال و مکانیسمهای کسب درآمد بیاموزند و در عین حال از هیجان پیشبینی نتایج ورزشی لذت ببرند.
با سرگرمکننده و تعاملی کردن تجربه بازی، فضای امنی برای بازیکنان ایجاد میکنیم تا بتوانند تجربه کنند و در مورد فناوری Web3 بیاموزند. در پوکی، ما همچنین متعهد به پر کردن شکاف بین بازی و فناوری Web3 هستیم و معتقدیم که با استفاده از قدرت بازی، میتوانیم پذیرش انبوه فناوریهای غیرمتمرکز را هدایت کنیم.
BCN: پیش بینی ورزش می تواند به راحتی با شرط بندی ورزشی اشتباه گرفته شود. اینجا دقیقا چه تفاوتی وجود دارد؟
CR: بازی مانند پوکی حول محور پیش بینی های ورزشی می چرخد، اما یک پلت فرم شرط بندی سنتی نیست. به جای ریسک کردن پول با پیشبینیهای نادرست، بازیکنان در تابلوی امتیازات هفتگی برای دریافت پاداش به رقابت میپردازند. هدف ارائه یک جایگزین برای پلتفرم های شرط بندی سنتی در قالب یک بازی است.
ما Pooky را با استفاده از فناوری بلاک چین ساختهایم تا گیمپلی بازی را بهبود ببخشیم و از طریق فروش توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) به بازیکنان خود امکان کسب درآمد ارائه دهیم. علاوه بر این، بازی ما یک بازی «رایگان برای بازی» است، به این معنی که بازیکنان نیازی به خرج کردن پول برای بازی ندارند، اما داشتن Pooky NFT برای دسترسی به رقابتهای با درآمد بالاتر لازم است.
داشتن یک Pooky NFT یک قربانی مالی نیست، زیرا همیشه در بازار ثانویه ارزش دارد، که با قمار سنتی متفاوت است، جایی که پول در معرض خطر از دست رفتن است. به طور خلاصه، برای اینکه یک بازی به عنوان نوعی شرط بندی یا قمار تنظیم شود، بازیکنان به طور معمول نیاز دارند که یک سهم مالی یا قربانی مالی در بازی داشته باشند.
با این حال، با یک بازی پیش بینی ورزش، بازیکنان هیچ یک از این عناصر را ندارند. به طور خاص، بازیکنان نمی توانند NFT خود را در طول بازی از دست بدهند، بنابراین هیچ سهمی وجود ندارد و NFT ها همیشه در بازار ثانویه قابل معامله هستند، بنابراین هیچ فداکاری مالی وجود ندارد. بنابراین، پوکی مشمول مقررات مشابه شکلهای سنتی شرطبندی یا قمار نیست.
BCN: مدل پیشبینی ورزش بدون ریسک چیست و چگونه کار میکند؟
CR: یک مدل پیشبینی ورزش بدون ریسک برای از بین بردن خطر از دست دادن داراییها در طول بازی پیشبینی طراحی شده است. برای شرکت در لیگ های با جوایز بالا، بازیکنان باید یک Pooky NFT که به نام Pookyball نیز شناخته می شود، داشته باشند که به آنها حق ورود به بازی را می دهد. اگر بازیکنان از مهارتهای خود استفاده کنند و استراتژی صحیح را اتخاذ کنند، میتوانند رتبهبندی کنند و از استخری که با گرفتن درصدی از هزینههای مختلف در برنامه پر میشود، جوایزی کسب کنند.
در حالی که ریسک مرتبط با ارزش NFT وجود دارد، این ریسک محدود است زیرا هر چه بازیکنان بیشتر با بازی Pooky درگیر شوند، PXP (امتیازات تجربه) بیشتری کسب میکنند، که امکان ارتقا NFT خود را با افزایش اثر تقویتی آن باز میکند. امتیاز کسب شده در بازی پیش بینی بنابراین نه تنها مهارتها، بلکه زمان سرمایهگذاری شده در پلتفرم نیز پاداش میگیرد. ارزش NFT به پیشنهاد و تقاضا در بازار ثانویه بستگی دارد که به نوبه خود به محبوبیت بازی بستگی دارد. ما با قدرت بازی خود برای جمع آوری بزرگترین جامعه هواداران ورزش در جهان متقاعد شده ایم.
BCN: در مقایسه با Web2، بازیهای Web3 عناصر جدیدی مانند داراییها و رفتار زنجیرهای را معرفی میکنند که بهینهسازی برای بهترین تجربه کاربر را دشوارتر میکند. پس چگونه میتوانید از تجربه بازیکن عالی اطمینان حاصل کنید و چگونه تعامل را بهبود بخشیده است؟
CR: ما با استفاده از بازخورد بازیکنان خود و تکرار مداوم بازی برای افزودن ویژگیهای جدید بدون پیچیدهتر کردن تجربه، تجربه یک بازیکن عالی را تضمین میکنیم. رویکرد ما با سادهسازی فرآیند ورود و معرفی تدریجی ویژگیهای جدید و لیگهای جدید برای پیشبینی، تعامل را بهبود بخشیده است. در نتیجه، با نزدیک به 5000 پیشبینیکننده منحصربهفرد فعال در هفتههای اخیر، شاهد افزایش تعامل هفتگی بودهایم.
علاوه بر این، ما شاهد رشد ثابت هفته به هفته در تعداد پیشبینیهای کاربرانمان بودهایم. در حال حاضر، تعداد کل پیشبینیهای درونبرنامهای به 700000 عدد میرسد و پیشبینی میکنیم که در اوایل آوریل از مرز 1 میلیون عبور کنیم. این روند نشان دهنده محبوبیت روزافزون پلتفرم و ماهیت جذاب تجربه گیم پلی ارائه شده توسط پوکی است.
نرخ تعامل ما با این واقعیت تأیید میشود که بازیکنان در حلقههای بازی مکمل شرکت میکنند، مانند افزایش سطح NFTهای خود، فشار مجدد بر داراییهای خود و درگیر شدن در فعالیتهای دیگر. از آنجایی که بیش از 30 درصد از بازیکنان قبلاً در بازی سطح بالایی داشتند، این نشان دهنده سطح بالایی از تعامل با پلتفرم است و به اعتبار طراحی بازی ما کمک می کند.
BCN: آیا فکر میکنید که بلاکچینهای خاص اپلیکیشن مانند Polygon Supernets، زیرشبکههای Avalanche و زنجیره جانبی اپلیکیشن bnb بایننس (BAS) نقشی در تسریع رشد بازیهای Web3 دارند؟
CR: بلاک چین های مخصوص اپلیکیشن این پتانسیل را دارند که نقش مهمی در سرعت بخشیدن به رشد بازی های وب 3 ایفا کنند. این بلاک چینها برای ارائه زیرساخت کارآمدتر و مقیاسپذیرتر برای Dapps طراحی شدهاند که برای پلتفرمهای بازی که به توان عملیاتی بالا و تأخیر کم نیاز دارند، حیاتی است.
با استفاده از این بلاک چین های تخصصی، توسعه دهندگان بازی می توانند بازی های پیچیده تر و پیچیده تری بسازند که به دلیل محدودیت های مقیاس پذیری در شبکه اصلی اتریوم امکان پذیر نیست.
به عنوان مثال، ما Polygon را به دلیل تراکنشهای سریع و کمهزینه آن انتخاب کردیم که میتواند خرید یکپارچه درون بازی و تجارت دارایی را امکانپذیر کند. به طور کلی، بلاکچینهای مخصوص اپلیکیشن میتوانند مقیاسپذیری، عملکرد و انعطافپذیری مورد نیاز برای رشد بازیهای Web3 را فراهم کنند.
BCN: اکنون با توجه به انجمنهای بازی، گفته میشود که اینها به ارائه بازیهای بلاک چین به تودهها کمک کردهاند، با این حال ما بازیهای موفق Web3 زیادی را ندیدهایم. کجا دارند شکست می خورند؟
CR: به طور کلی، انجمن های بازی نقش مهمی در ترویج پذیرش بازی های وب 3 ایفا کرده اند، اما هنوز چالش های متعددی وجود دارد که برای دستیابی به موفقیت اصلی این بازی ها باید برطرف شوند. اینها شامل بهبود تجربه کاربر، بهبود گیم پلی و محتوا و افزایش قابلیت همکاری در پلتفرم های مختلف است.
یکی از چالشهای مهم، پیچیدگی فناوری بلاک چین است که میتواند کاربرانی را که با آن آشنایی ندارند، بترساند و گیج کند. این یک مانع بالا برای ورود و یک منحنی یادگیری شیب دار ایجاد می کند و بازیکنان بالقوه را دلسرد می کند. برای رسیدگی به این مشکل، ما ساختن فناوری بلاک چین را بدون درز و استفاده آسان در اولویت قرار داده ایم. ما علاوه بر پرداختهای مستقیم رمزنگاری، راهحلهای پرداخت را از طریق کارتهای اعتباری ارائه میکنیم و به کاربران کمک میکنیم با استفاده از لاگینهای اجتماعی کیف پول ایجاد کنند. ما همچنین قصد داریم از هزینه های گاز حمایت کنیم و در عین حال به کاربران در مورد این مفاهیم اصلی آموزش دهیم.
چالش دیگر عدم وجود گیم پلی و محتوای جذاب در بسیاری از بازی های Web3 است. این می تواند باعث شود آنها در طول زمان احساس تکراری و خسته کننده کنند و جذابیت و طول عمر آنها را محدود کند. برای مقابله با این مشکل، حلقههای بازی تکمیلی با عناصر جدیدی مانند انرژی و فشار را معرفی کردیم. ما همچنین قصد داریم ویژگیهای متاگیمی را به کار ببریم که به بازیکنان امکان میدهد نقشهای متفاوتی را ایفا کنند و به روشهای معنادارتری با یکدیگر تعامل داشته باشند و به آرامی به سمت اقتصاد سازنده سوق دهند.
علاوه بر این، برای افزایش جنبه اجتماعی بازی، به زودی ویژگی “Rivals” را معرفی می کنیم که به بازیکنان امکان می دهد مستقیماً با سایر بازیکنان رقابت کنند و بعداً امکان ایجاد لیگ های خصوصی قابل تنظیم را ارائه خواهیم داد که بازیکنان می توانند با آنها رقابت کنند. اعضای جامعه آنها
به طور کلی، با پرداختن به این چالشها، ما در حال تلاش برای ایجاد یک تجربه بازی در دسترستر و جذابتر Web3 برای همه بازیکنان هستیم.
نظر شما در مورد این مصاحبه چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons
سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اخبار ، انبوه ، بازیهای ، بحرانی ، برای ، بلاک ، به ، بیتکوین ، چین ، ریف ، کاربران ، کلودیو ، کلید ، مصاحبه ، وب ، ورود
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰