پذیرش بیت کوین به عنوان یک بنیاد اقتصادی
این مقاله ای از مجموعه ای از گزیده های اقتباس شده از “Bitcoin Is Venice” توسط آلن فارینگتون و ساشا میرز است. که برای خرید در دسترس است مجله بیت کوین اکنون فروشگاه. سایر مقالات این مجموعه را می توانید در اینجا بیابید. مروری تاریخی کوئنتین اسکینر از توسعه فلسفه سیاسی مدرن اولیه، “مبانی اندیشه
این مقاله ای از مجموعه ای از گزیده های اقتباس شده از “Bitcoin Is Venice” توسط آلن فارینگتون و ساشا میرز است. که برای خرید در دسترس است مجله بیت کوین اکنون فروشگاه.
سایر مقالات این مجموعه را می توانید در اینجا بیابید.
مروری تاریخی کوئنتین اسکینر از توسعه فلسفه سیاسی مدرن اولیه، “مبانی اندیشه سیاسی مدرن” با سطرهای زیر آغاز می شود:
در اواسط قرن دوازدهم، مورخ آلمانی اتو فرایزینگ دریافت که شکل جدید و قابل توجهی از سازمان اجتماعی و سیاسی در شمال ایتالیا پدید آمده است. یکی از ویژگیهایی که او به آن اشاره کرد این بود که جامعه ایتالیا ظاهراً دیگر فئودالی نبوده است.
در حالی که دغدغه اسکینر فلسفه سیاسی است و نه تاریخ اقتصادی، تشخیص اینکه این تغییرات اجتماعی توسط شکل نوپایی از سرمایه داری ممکن شده است به اندازه کافی آسان است. همانطور که هانری پیرن، قرون وسطایی بزرگ، در مورد این دوره و منطقه در “شهرهای قرون وسطایی” خود اظهار داشت:
«لمباردی، جایی که از ونیز در شرق و پیزا و جنوا در غرب، همه جنبشهای تجاری مدیترانه سرازیر شدند و در یک واحد ترکیب شدند، با شور و نشاطی فوقالعاده شکوفا شد. در دشتهای شگفتانگیز شهرها با همان شور و نشاطی که دروها داشتند شکوفا شدند. حاصلخیزی خاک امکان گسترش نامحدود را برای آنها فراهم کرد و در عین حال سهولت در دستیابی به بازارها هم به واردات مواد خام و هم صادرات محصولات تولیدی کمک می کرد. در آنجا تجارت باعث ایجاد صنعت شد و با توسعه آن، برگامو، کرمونا، لودی، ورونا، و تمام شهرهای قدیمی، تمام شهرداری های روم قدیم، جان تازه ای گرفتند، بسیار قوی تر از آن چیزی که در دوران باستان آنها را متحرک کرده بود..”
پیرن اضافه کرد که ظهور این شهرها که بر اساس گسترش تجاری و صنعتی بود،
“به شدت پیشرفت اجتماعی را تحریک کرد. در گسترش مفهوم جدیدی از کار در سرتاسر جهان سهم کمتری نداشت. قبل از این رعیت بوده است. اکنون رایگان شد، و عواقب این واقعیت، که به آن باز خواهیم گشت، غیرقابل محاسبه بود. در نهایت باید اضافه کرد که احیای اقتصادی که در قرن دوازدهم شکوفا شد، قدرت سرمایه را آشکار کرد، و به اندازه کافی گفته شد که نشان میدهد احتمالاً هیچ دورهای در تمام تاریخ تأثیر عمیقتری بر بشریت نداشته است..”
و آیا نمی دانید، اما به نظر می رسد فئودالیسم در حال بازگشت است. جوئل کاتکین، رسالهی محتاطانهی خود را با عنوان «آمدن فئودالیسم جدید» با پیشبینی این ظهور مجدد معرفی میکند:
“البته این بار متفاوت به نظر می رسد: ما شوالیه هایی را در زره درخشان، یا دست نشاندگانی که به اربابان خود ادای احترام می کنند، یا یک کلیسای کاتولیک قدرتمند که ارتدکس حاکم را اجرا می کند، نخواهیم دید. آنچه ما می بینیم شکل جدیدی از اشرافیت است که در ایالات متحده و فراتر از آن در حال توسعه است، زیرا ثروت در اقتصاد فراصنعتی ما بیشتر در دستان کمتری متمرکز است. جوامع با کاهش شانس تحرک رو به بالا برای اکثر جمعیت، طبقه بندی می شوند. دسته ای از رهبران فکری و عقیده پردازان، که من آنها را «روحانیت» می نامم، از سلسله مراتب در حال ظهور حمایت فکری می کنند. همانطور که راههای حرکت رو به بالا در حال کاهش است، مدل سرمایهداری لیبرال در سراسر جهان جذابیت خود را از دست میدهد، و دکترینهای جدیدی به جای آن ظهور میکنند، از جمله دکترینهایی که از نوعی نئوفئودالیسم حمایت میکنند.
کوتکین بیشتر به تأثیرات توجه دارد تا علل. نگرانی او در اصل این است که بافت اجتماعی به سرعت در حال از هم گسیختگی است. استدلال او بارها به مفهوم سرمایه داری نظارتی شوشانا زوبوف اشاره دارد. در حالی که ما با کوتکین (و با تعمیم با زوبوف، و با مایکل گلدشتاین) موافق هستیم که مهم است که نامهای مؤثر تقلیدی برای پدیدههایی که میخواهیم دربارهشان بحثهای سازنده داشته باشیم، بدهیم، احساس میکنیم که پلتفرمهای فناوری یکپارچه که این نام برای گرفتن آن در نظر گرفته شده است، دلیل نئوفئودالیسم نیستند، بلکه صرفاً یک اثر وحشتناک دیگر از چیزی عمیقتر هستند.
اعتقاد ما بر این است که نه همه، بلکه مطمئناً برخی – و احتمالاً بیشتر – مصائب که کوتکین به آنها اشاره می کند را می توان به طرز معقولی به رژیم اقتصاد سیاسی حاکم بر غرب نسبت داد که از سال 1971، به ویژه حاد از سال 2009، ریشه های آن می تواند باشد. در ابتدایی ترین زمان به سال 1913 برمی گردد. ما فکر می کنیم که اغلب با تنبلی به عنوان “سرمایه داری” یا گاهی اوقات با طعنه به عنوان “پساسرمایه داری” از آن یاد می شود، در واقع این مورد دیگری از نامی است که انتخاب نامناسبی منجر به بحثی با چارچوب ضعیف می شود. در هر صورت، ویژگی متمایز شرایط اقتصادی که از آن این مصیبت ها ناشی می شود، کاهش ارزش و مصرف عادی سرمایه در تعقیب «رشد» هر چه بیشتر اهرمی است. ما گاهی به رژیم مسلط اقتصاد سیاسی اشاره می کنیم، اما گاهی به جای آن به عنوان «سرمایه داری» منحط فاسد اشاره می کنیم.
کسانی که دارایی های سنگین ندارند، به طور فزاینده ای تمایل به غرق شدن در بدهی هایی دارند که به طور واقع بینانه هرگز از آن فرار نخواهند کرد، نمی توانند پس انداز کنند مگر با سفته بازی، و قادر به تحمل تورم در هزینه های اساسی زندگی که به طور رسمی وجود ندارد، نیستند. چیزی که به یک پیام «رسمی» تبدیل میشود، افرادی مانند کریستین لاگارد (رئیس وقت صندوق بینالمللی پول و اکنون بانک مرکزی اروپا) است که فکر میکنند «ما باید از داشتن شغل بیشتر خوشحال باشیم تا اینکه پساندازمان محافظت شود». و مجمع جهانی اقتصاد پیشنهاد می کند که تا سال 2030، “شما صاحب چیزی نخواهید بود، اما خوشحال خواهید بود.” شما از چیزهایی استفاده خواهید کرد که کسی مالک آنهاست. اما آن کسی شما نخواهد بود.
اگر بخواهیم باور کنیم که این افراد به آنچه می گویند معنی می دهند و مصرف سرمایه متوقف نمی شود – شاید حتی متوجه شویم که نمی تواند متوقف شود – ممکن است مانند اتو فریزینگ به دنبال جوانه هایی باشیم. تمدنی که میتواند فراتر از فئودالیسم راهاندازی مجدد ما پیشرفت کند. ممکن است در نهایت دلایل مختلفی وجود داشته باشد که واحدهای اجتماعی مختلف از این وضعیت اجتناب می کنند. ما فکر می کنیم که برای برخی دلیل آن بیت کوین خواهد بود.
ما فکر برای برخی، اما ما امید برای بسیاری، و ما برای همه دعا می کنیم.
بیتکوین چرخههای زیادی از مفهوم عمومی را پشت سر گذاشته است که معمولاً با چرخههای قیمت آن همبستگی بالایی دارد. بیتکوین از یک پروژه متنباز حواسپرور که فقط برای تعداد انگشت شماری از شرکتکنندگان در لیست پستی شناخته شده است و فقط توسط افراد مسلط به C++ و آشنا به رمزنگاری، فلسفه سیاسی و تاریخ پولی قابل درک است، بیتکوین تقریباً از همه استعارههای زیر آفتاب نامگذاری شده است. همچنین تعداد دفعاتی که به راحتی قابل شمارش باشد، نوشته شده است. وب سایت 99bitcoins.com یک صفحه اختصاصی برای “درگذشت بیت کوین” دارد که تا زمان نگارش، 428 مورد را فهرست کرده است که در آن یک رسانه نسبتاً اصلی بیت کوین را “مرده” اعلام کرده است. و با این حال، تا زمان نگارش این مقاله، قیمت آن به دلار نزدیک به بالاترین حد خود است. اگرچه تعیین کمیت آن غیرممکن است، اما ما احساس می کنیم شهرت، قدرت و پتانسیل آن در بالاترین حد خود قرار دارد.
اکثر جدی تلاش های خارجی ها برای دست و پنجه نرم کردن با بیت کوین در طول سال ها، حتی آن هایی که بی شرمانه مثبت بودند، در برآورد ما تمایل داشتند که این پدیده را خیلی محدود ببینند. و اگر بخواهیم منصف باشیم، اغلب نویسندگان به همان اندازه اعتراف می کنند. ما فکر میکنیم که بیتکوین چیزی بیشتر از یک راهآهن پرداخت ارزانتر یا «طلای دیجیتال» است. این چیزی بیش از یک “دفتر کل دیجیتال” است و بیش از یک راه حل برای مشکل ژنرال های بیزانسی است. مطمئناً این چیزی بیشتر از «فناوری زیربنایی» «بلاک چین» است، که ارزش اولیه آن در قراردادهای مشاوره با شرکتهای بدبخت و کتابهای وحشتناکی که باهوشترین این مشاوران مینویسند متبلور شده است.
البته این یک بینش اصلی نیست. در سال های اخیر، پذیرفته شده است که بیت کوین یک پدیده ذاتا بین رشته ای است. مشاهده بیت کوین صرفاً از دریچه اقتصاد، مثلاً رمزنگاری، به معنای از دست دادن جنگل برای درختان است. بیت کوین حداقل در تلاقی این دو، و همچنین تئوری مالی، تاریخ، فلسفه سیاسی، علم کامپیوتر نظری، نظریه سیستم های توزیع شده، نظریه بازی ها، و طراحی شبکه و پروتکل قرار دارد. احتمالاً حتی بیشتر که از درک خود ما دور مانده است. مسلما، داخل دیدگاه کار از این فرض است که نمی توان با آن به طور کامل دست و پنجه نرم کرد، اما شاید بتوان برخی از تخصص ها را در گوشه ای از کارکرد آن به کار برد، که لزوماً در بهترین حالت، سهمی فروتنانه در یک مجموعه فکری را تشکیل می دهد. همانطور که جیمسون لوپ به قول معروف، و مطمئناً ذهن ما را راحت کرد، “هیچ کس بیت کوین را نمی فهمد، و این اشکالی ندارد.”
ما ادعا نمی کنیم که بیت کوین را درک می کنیم، و همچنین ادعا نمی کنیم که به چارچوب کاملاً جامع و گسترده برخورد کرده ایم. در واقع، چارچوب ما هنوز در طرح چیزها نسبتاً محدود است. ما به سختی به موضوعات فنی تر رمزنگاری، علوم کامپیوتر نظری، نظریه سیستم های توزیع شده، نظریه بازی ها، یا طراحی شبکه و پروتکل اشاره خواهیم کرد. آثار بسیار خوبی در مورد این موضوعات وجود دارد که قبل از هر یک از افکار خودمان به خواننده علاقه مند توصیه می کنیم.
اما در محدودههای باریکتر تئوری مالی، اقتصاد، تاریخ و فلسفه سیاسی، ما احساس اعتماد بیشتری میکنیم. ما معتقدیم که درک عمومی از بیت کوین می تواند و باید به این زمینه ها گسترش یابد. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که سهم ما در این زمینه های تخصصی محدود و نسبی ما ارزشمند باشد.
وقتی می گوییم دلیل اینکه برخی از واحدهای اجتماعی می توانند با پذیرش بیت کوین از فروپاشی به نئوفئودالیسم جلوگیری کنند، به چه معناست؟
ما مطمئن هستیم که برای اکثر افراد، اگر کاملاً مضحک نباشد، هذلولی به نظر می رسد، اما در واقع نسبتاً پیش پا افتاده است. این بدان معناست که آن دسته از واحدهای اجتماعی که به طور داوطلبانه بیت کوین را انتخاب می کنند – پولی جهانی، دیجیتالی، سالم، منبع باز و قابل برنامه ریزی – در موقعیتی خواهند بود که سرمایه بلندمدت گرا را با نرخی نامتناسب نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، جمع کنند. آنها یک بنیان اقتصادی برتر خواهند داشت که از طریق آن می توانند نهادهای اجتماعی و سیاسی سالمی بسازند، که در تضاد با نهادهایی است که ونیز در قرون وسطی با بقایای امپراتوری غربی انجام داد.
این تز “بیت کوین ونیز است” به طور خلاصه است.
پیشبینیهای مختلف ما برای مسیر بیتکوین از این نقطه به بعد – برای اختیاری که به واحدهای اجتماعی که آن را پذیرفتهاند ارائه میکند – میتواند در هر مقیاسی درست باشد. این می تواند یک فرد، یک خانواده، یک گروه دوستان، یک محله، یک شرکت، یک شهر، یک صنعت، یک کشور یا کل جهان باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم.
البته ممکن است هیچ کس نباشد. ممکن است به طور کامل شکست بخورد. ما این را در درجه اول برای محافظت در برابر اتهامات ایمان کور، شیدایی سوداگرانه و غیر جدی بودن اساسی می گوییم. اما ما نمی گوییم که با حصار نشینی غیرقابل ابطال، پیچیدگی فکری را تظاهر کنیم.
همانطور که اگر این قبلاً کاملاً مشخص نبود، ما واقعاً بسیار خوشحالیم که در این رکورد می گوییم احتمال موفقیت بیت کوین بیشتر از عدم موفقیت است. و بنابراین، در حالی که دلایل خوبی وجود دارد که ممکن است شکست بخورد، “این احمقانه است” و “من آن را دوست ندارم” در میان آنها نیستند. برای بیان معقولانه دلایل شکست آن، باید حداقل در وهله اول سعی در درک آن داشته باشید.
البته هیچکس به طور کامل بیت کوین را درک می کند، و این اشکالی ندارد. اما همه ما می توانیم برای درک آن تلاش کنیم بیشتر، و امیدواریم کتاب و این مجموعه به کسانی که می خواهند امتحان کنند کمک کند.
این یک پست مهمان توسط آلن فرینگتون و ساشا مایرز است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا را منعکس نمی کند مجله بیت کوین.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اقتصادی ، بنیاد ، به ، بیت ، بیت کوین سری ونیز است ، پذیرش ، رنسانس ، عنوان ، فرهنگ ، کتاب ها ، کوین ، هایپر بیت کوینیزاسیون ، ویژگی ، یک
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰