به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری، علیاصغر شالبافیان در دیدار با کیانوش گرامی ـ نایب رییس انجمن بازیگران سینمای ایران ـ و دیگر اعضای هیأت مدیره این تشکل، از اشتیاق و انگیزه پیشکسوتان این حوزه برای همکاری با گردشگری قدردانی کرد و افزود: پیوند تولیدات سینما و تلویزیون با صنعت گردشگری در قالب فیلم، سریال و مستند به منظور معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور زمینهساز ورود به عرصه گردشگری فیلم است و بسیاری از کشورهای دنیا از این ابزار در راستای تبلیغات و اطلاعرسانی منتفع میشوند.
او با بیان اینکه انجمن بازیگران سینمای ایران ظرفیت قابل توجهی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار میآید، اظهار کرد: اینکه معرفی مکانهای شناختهشده و یا ناشناخته توسط هنرمندان این عرصه انجام گیرد، در جذب مخاطبان، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روشهای اطلاعرسانی و تبلیغات دارد.
شالبافیان با اشاره به اینکه توزیع سفر همواره یکی از دغدغههای حوزه گردشگری به شمار میآید، یادآور شد: هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون با معرفی مقاصد جدید نقش مؤثری در هدایت مردم در قالب گردشگران به سوی مقاصد کمتر شناختهشده دارند و سبب میشوند تا بار و تجمع سفرها از سوی استانهای پرمسافر برداشته شود.
معاون گردشگری با بیان اینکه گردشگری میتواند در شهرها و روستاهای مختلف کشور، نشاط و رونق اقتصادی ایجاد کند، اظهار کرد: وقتی معرفی جاذبههای گردشگری روستاها و شهرهای کشور به همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران مطرح انجام میشود، تاثیرات گستردهای در اذهان مخاطبان و در ابعاد مختلف ایجاد میشود که حرکت چرخ اقتصادی و نیز تحقق مهاجرت معکوس در برخی روستاها نمونهای از آن است.
شالبافیان تأمین محتوای گردشگری را یکی دیگر از زمینههای همکاری با عرصه هنر دانست و تاکید کرد: معرفی لوکیشن فیلمها به عنوان جاذبه گردشگری، انعکاس سکانس فیلمها در اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبهها و همچنین بهره بردن از ظرفیت تصویربرداری تولیدات فرهنگی به منظور محتواسازی بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بخش دیگری از ابعاد همکاری در این زمینه به شمار میآید.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰