علی عسکری در بخشی از این تحقیق تاکید می کند که «اگرچه جنبه تجاری در سازمان رسانهای بیاهمیت نیست، اما ماهیت رسانه یک ماهیت انسانی و اثرگذار بر فرهنگ و جامعه و حتی بر شخصیت انسانهاست و همانگونه که درمورد انسان، مبانی معرفتی، اخلاقی و سلوک انسانی مطرح است، در سازمان رسانه نیز همین مفاهیم معرفتی، اخلاقی و سلوک انسانی قابل طرح و پیگیری است.»
او وظیفه اصلی مدیریت رسانه را «ایجاد پلی ارتباطی میان رشتههای نظری مدیریت و ویژگیهای اخلاق رسانه» می داند و تاکید می کند، «همانگونه که در مسئولیت اخلاقی انسان در برابر خداوند نیز گفته شد، بخش اصلی این مسئولیت نسبت به خداوند است و سایر مسئولیتهای رسانه نیز در همین مسیر قرار دارند. یک سیستم رسانهای اخلاقمدار در فرآیندهای خود باید بهصورت دائمی در حال ارزیابی عملکردها باشد؛ چراکه سازمان رسانهای در چارچوب حیات اجتماعی در حال تأثیرگذاری بر دیگران است و میتوان آن را در این چرخه مورد بررسی اخلاقی قرار داد.
1717
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰