منبع یابی بیت کوین لایتنینگ نقدینگی – مجله بیت کوین
این یک سرمقاله نظری توسط شینوبی، یک مربی خودآموخته در فضای بیت کوین و میزبان پادکست بیت کوین مبتنی بر فناوری است. نادیده گرفتن مشکلات شبکه لایتنینگ و پشته پروتکل به نظر می رسد این روزها کار بسیار محبوبی باشد. در حال حاضر پرکاربردترین و پرکاربردترین لایه دوم شبکه بیت کوین است و سریعترین حرکت

این یک سرمقاله نظری توسط شینوبی، یک مربی خودآموخته در فضای بیت کوین و میزبان پادکست بیت کوین مبتنی بر فناوری است.
نادیده گرفتن مشکلات شبکه لایتنینگ و پشته پروتکل به نظر می رسد این روزها کار بسیار محبوبی باشد. در حال حاضر پرکاربردترین و پرکاربردترین لایه دوم شبکه بیت کوین است و سریعترین حرکت از نظر توسعه بیشتر است. همچنین دارای کاستی های زیادی است که با توجه به اینکه بسیار کوچک است و در مراحل اولیه پذیرش قرار دارد، به راحتی می توان زیر فرش جارو کرد و کار کرد. اما این باعث نمیشود که این مشکلات از بین بروند، یا این واقعیت را تغییر نمیدهد که در مقیاس بسیار بزرگتر و بیشتر در امتداد منحنی پذیرش، این مشکلات به مشکلاتی بسیار واقعی تبدیل میشوند که نیاز به راهحلهای مقیاسپذیر واقعی دارند.
یکی از مشکلاتی که در هسته لایتنینگ وجود دارد، موضوع دریافت نقدینگی است. دریافت وجه از طریق شبکه لایتنینگ بدون اطمینان از دریافت نقدینگی از گره شخص دیگری امکان پذیر نیست. این یک محدودیت اساسی و اجتناب ناپذیر در استفاده از شبکه لایتنینگ به صورت غیر حضانت است. بدیهی است که با استفاده از مواردی مانند Wallet of Satoshi یا LNDHub پیشفرض Bluewallet (که تحت نظارت هستند) میتوانید این مشکل را هک کنید، اما این فقط به این دلیل است که شخص دیگری آن را برای شما حل کرده است و شما در واقع کنترل سرمایهتان را ندارید. با این حال، هنگام برخورد با مسائل به صورت خودسرانه، باید در واقع به مشکل رسیدگی کنید.
هنگامی که شبکه لایتنینگ برای اولین بار شروع به کار کرد و استفاده واقعی را در دوران “#بی پروا” مشاهده کرد، این مشکل بسیار غیررسمی حل شد. اساساً از طریق ارتباطات اجتماعی حل شد. از طریق درخواست برای افرادی که می شناختید یا دوستان نزدیک. از طریق توافقات دست دادن “هی دوست، می توانی مقداری نقدینگی برای من بفرستی، من فقط گره خود را چرخاندم.” هیچ بازاری وجود نداشت، هیچ خدماتی برای استفاده وجود نداشت، به معنای واقعی کلمه فقط دوستانی بودند که به یکدیگر کمک می کردند. حتی امروزه، از طریق چیزهایی مانند PLEBNET، درصد زیادی از منابع نقدینگی که در شبکه رخ می دهد در این نوع ترتیبات اجتماعی غیررسمی انجام می شود.
این شبکه هنوز بسیار کوچک است، و همچنان محدود به چیزی است که در یک نمودار اجتماعی مجموعه کوچکی از بازیگران است که حتی از طریق درجات غیرمستقیم جدایی آنچنان از یکدیگر فاصله ندارند. من میتوانم بگویم که ما امروز وارد مرحلهای از رشد شدهایم که در آن اندازه شبکه و تعداد افراد درگیر به نقطهای میرسد که این نوع چیدمان و پویایی دیگر پایدار نیست.
مرحله بعدی رشد در حل این مشکل مدت زیادی پس از شروع به کار شبکه اتفاق افتاد. خدماتی مانند LNBIG شروع به راه اندازی صفحه ای کردند که در آن افراد می توانستند نقدینگی ورودی را درخواست کنند. Bitrefill شروع به ارائه کانالهایی با دریافت نقدینگی به عنوان یک سرویس کرد (و در این فرآیند مشخصات «کانال توربو» خود را ایجاد کرد که به شما امکان میدهد از یک کانال حتی قبل از تأیید آن در زنجیره استفاده کنید). Coincharge، Voltage و بسیاری از شرکت های دیگر نیز خدمات مشابهی را ارائه می دهند. با پرداخت هزینه، می توانید به سادگی از یک کسب و کار بخواهید یک کانال برای دریافت نقدینگی برای ارسال پول با شما باز کند. این مرحله در تکامل چیزها برای حل نوعی مشکل مقیاسپذیری رخ داد، زیرا همه کاربران جدیدی که وارد کشتی میشوند، آن ارتباطات اجتماعی برای دریافت نقدینگی ورودی را نداشتند. حتی اگر این کار را داشته باشند، مردم فقط آنقدر پول دارند که می توانند برای افرادی که می شناسند به کانال ها اختصاص دهند. همچنین نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم تمام روز را دور هم بنشینند، در هر زمانی که مردم نیاز به نقدینگی دارند آماده باشند تا کانال ها را باز کنند. بنابراین، یک کسب و کار فضایی برای ورود و حل مشکل در قبال پرداخت هزینه دارد.
شما همچنین دارای پویایی ارائهدهندگان خدمات رعد و برق (LSP) مانند Breez هستید که وارد عمل میشوند و خودشان مقدار مشخصی نقدینگی را برای کاربران خود فراهم میکنند. با این حال، این هنوز با همان مشکلات عمومی مانند تأمین منابع از افرادی که میشناسید مواجه میشود: Breez فقط پول زیادی دارد که میتواند به کاربران خود برای دریافت وجوه اختصاص دهد. آنها با بودن گرهای که شما به آن متصل هستید، هزینههای مسیریابی را ایجاد میکنند، اما در نهایت با این مشکل مواجه میشوند که باید مقدار محدودی از سرمایه را در یک پایگاه کاربر رو به رشد مدیریت کنند. این برای همیشه پایدار نیست.
نوع بعدی راه حل برای این مشکل اصلی لایتنینگ، بازارهای واقعی بود. نه کسبوکاری که وجوه خود را به صورت ظرفیت دریافت به شما میفروشد، بلکه بازاری است که هر کسی میتواند بیاید و پیشنهاد فروش نقدینگی دریافتکننده را به هر کسی که مایل به خرید آن است ارائه دهد. دو نمونه از این راه حل خانه حراج لایتنینگ استخر لایتنینگ لب و بازار ماگما آمبوس است. لایتنینگ استخر حتی حداقل مدت زمانی را اعمال می کند که کانال های خریداری شده باید از طریق قفل زمانی CLTV روی زنجیره باز بمانند. اینها هر دو راههای غیر محرمانه برای یک حزب مرکزی (آزمایشگاههای لایتنینگ و آمبوس) هستند تا افرادی را که میخواهند بفروشند با کسانی که میخواهند نقدینگی ورودی بخرند، تطبیق دهند. مشکل این است که آنها هنوز به یک تسهیل کننده متمرکز برای انجام این کار وابسته هستند. Lightning Lab’s و Amboss هر دو در واقع برای شرکت در حراجی خود هزینه ای دریافت می کنند.
دسته نهایی راه حل ها برای این مشکل توسط تبلیغات نقدینگی CLN تجسم می یابد، یک بازار غیرمتمرکز برای دریافت نقدینگی که بر روی کانال های دارای سرمایه دوگانه ساخته شده است (که در آن هر دو طرف کانال نقدینگی را به جای تنها یک منبع تامین می کنند). Liquidity Ads از پروتکل شایعات شبکه لایتنینگ استفاده میکند که کانالهای عمومی موجود را برای مسیریابی پرداختها به منظور ارسال عمومی آگهیهایی که مایل به فروش نقدینگی دریافتی هستند، تبلیغ میکند. درست مانند Lightning Pool، یک “زمان اجاره” را نیز اعمال می کند که کانال باید با قفل زمانی CLTV در زنجیره باز بماند.
بنابراین، همه این گزینههای مختلف یک سؤال را در هوا باقی میگذارند: واقعاً چگونه میخواهیم به حل این مشکل در بلندمدت و در مقیاس نزدیک شویم؟ به معنای واقعی کلمه است ممکن نیست برای دریافت وجوه از طریق شبکه لایتنینگ بدون نیاز به منابع دریافت نقدینگی. این یک محدودیت اصلی خود پروتکل است. آیا ما میخواهیم این مشکل را در سطح خود پروتکل حل کنیم، زیرا محدودیت کنونی در اینجاست، یا میخواهیم برای انجام این کار به خدمات و بازارهای متمرکز تکیه کنیم؟
وقتی صحبت از آن به میان میآید، این یک مسئله اثر شبکه و یک مشکل مرغ یا تخم مرغ است. خریداران می خواهند به جایی بروند که فروشنده ها هستند، اما فروشندگان نیز می خواهند به جایی بروند که خریداران هستند. اگر برای حل این مشکل سخت به سمت بازارها یا خدمات متمرکز متمایل شویم، در نهایت این اثر شبکه ترکیب میشود و غلبه بر آن با جایگزینهای مبتنی بر پروتکل غیرمتمرکز دشوارتر میشود. بنابراین این یک سوال بسیار مهم برای کاربران است که اکنون باید از خود بپرسند. آیا ما اجازه می دهیم این نقص عظیم پشته پروتکل لایتنینگ به طور کامل توسط خدمات تجاری متمرکز حل شود یا سعی می کنیم آن را در خود سطح پروتکل حل کنیم؟
شخصاً فکر من این است که با توجه به نیاز به نقدینگی ورودی مطلقاً برای استفاده از پروتکل به صورت خودسرپرستی، این مشکل باید در سطح پروتکل حل شود. و به عنوان آخرین نکته، برای حل این مشکل در سطح پروتکل به روشی غیرمتمرکز، همچنان به کسبوکارهای فعلی و راهحلهای متمرکز اجازه میدهد تا با استفاده از خود آن پروتکل، آشکارا رقابت کنند.
این یک پست مهمان توسط شینوبی است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا را منعکس نمی کند مجله بیت کوین.
![]() + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | ![]() + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | ![]() + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
![]() مدیریت حرفه ای کافی شاپ | ![]() حقوقدان خبره | ![]() سرآشپز حرفه ای |
![]() | ![]() آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | ![]() |
برچسب ها :بیت ، پلبنت ، رعد و برق ، شبکه رعد و برق ، فنی ، کوین ، لایتنینگ ، مجله ، منبع ، نظر ، نقدینگی ، یابی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰