ملاقات با شخصیت‌های پیچیده در «کوهستان جادویی»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «کوهستان جادویی» ساخته اورشولا آنتونیاک از فیلم‌هایی است که در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده خواهد رفت. پیش از این، فیلم «ورای کلمات» ساخته اورشولا آنتونیاک در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش

کد خبر : 57752
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ملاقات با شخصیت‌های پیچیده در «کوهستان جادویی»



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «کوهستان جادویی» ساخته اورشولا آنتونیاک از فیلم‌هایی است که در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.

پیش از این، فیلم «ورای کلمات» ساخته اورشولا آنتونیاک در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها به نمایش درآمده بود.

مجید اسلامی منتقد سرشناس سینما، در یادداشتی به ویژگی‌های فیلم سینمایی «کوهستان جادویی» پرداخته است.

در متن این یادداشت با عنوان «ارتفاع پست» آمده است:

«کوهستان جادویی» ساخته اورشولا آنتونیاک یک درام روان‌شناختی پیچیده درباره زوجی است که رابطه‌ای را پیش‌تر به پایان رسانده‌اند و حالا می‌خواهند (به پیشنهاد مرد) با عملی ماجراجویانه برایش نقطه پایانی محترمانه بگذارند (با چاشنی حضور مردی مرموز به عنوان راهنما که می‌تواند درعین‌حال راس سوم یک مثلث دراماتیک هم باشد). این داستان با ژانر آشنای صعود به قله‌ای خطرناک (با همه‌ ویژگی‌های تیپیک این ژانر، یعنی تعلیق و غافلگیری و استفاده از زیبایی بصری) تلفیق می‌شود و نتیجه کاملا بدیع و تماشایی‌ست. دلیلش این است که شخصیت‌ها واقعا جذاب و پیچیده‌اند (و نه صرفا بهانه‌ای برای پیشبرد قصه صعود) و صعود هم به اندازه کافی هیجان‌انگیز هست (نه صرفا زمینه‌ای برای درام روان‌شناختی). آدم کمی یاد «فورس‌ماژور» روبن اوستلند می‌افتد. همان نوع پیچیدگی و همان نوع غرابت.

اورشولا آنتونیاک، نویسنده و کارگردان لهستانی ساکن هلند (متولد ۱۹۶۸) که پیش‌تر چهار فیلم بلند دیگر هم ساخته، در گفت‌وگویی درباره فیلم اولش Nothing Personal(۲۰۰۹)، ساختن درام روان‌شناختی (به شیوه مصطلح) را رد می‌کند و می‌گوید فیلم‌هایی را که می‌کوشند پیچیدگی شخصیت‌ها را با توضیح انگیزه‌های روحی‌روانی توجیه کنند نمی‌پسندد: «در زندگی واقعی در مواجهه با غریبه‌ها بیش از این که چیزی را بدانیم بیش‌تر حدس می‌زنیم… جوهر فیلم‌های من بر این سؤال استوار است: چه‌قدر باید درباره کسی بدانیم تا بتوانیم با او احساس همدلی کنیم؟»

این جمله‌ها در مورد فیلم تازه‌اش هم کاملا صدق می‌کند. او گذشته شخصیت‌ها و رابطه قبلی‌شان را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد و با اطلاعات دادن قطره‌چکانی، پیش‌بینی مسیر وقایع زمان حال را برای تماشاگر دشوار می‌کند. آنتونیاک خود را ادامه‌دهنده سنت اروپای مرکزی می‌داند: سنت کافکا، موزیل، بیلی وایلدر و ارنست لوبیچ.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.