مخالفت بینالمللی بر سر پیشنهاد اعتبار مالیاتی خودروهای برقی ایالات متحده افزایش مییابد
کانادا و مکزیک در هفته گذشته بیانیه های جداگانه ای در مخالفت با این طرح صادر کرده اند. وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از اظهار نظر خودداری کرد و کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد. این پیشنهاد مورد حمایت رئیس جمهور جو بایدن، اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) و بسیاری از دموکرات های
کانادا و مکزیک در هفته گذشته بیانیه های جداگانه ای در مخالفت با این طرح صادر کرده اند. وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از اظهار نظر خودداری کرد و کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
این پیشنهاد مورد حمایت رئیس جمهور جو بایدن، اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) و بسیاری از دموکرات های کنگره است، اما با مخالفت خودروسازان بزرگ بین المللی از جمله تویوتا موتور، فولکس واگن AG، دایملر AG، شرکت هوندا موتور، شرکت هیوندای موتور و BMW AG مواجه شده است. .
دوازده خودروساز خارجی روز جمعه به دو سناتور کالیفرنیا نامه نوشتند و از آنها خواستند که طرحی را که به گفته آنها تبعیض علیه ایالت است، کنار بگذارند.
رئیس UAW، Ray Curry، گفت که این ماده “دهها هزار شغل از اعضای UAW را ایجاد و حفظ خواهد کرد” و “یک پیروزی برای کارگران خودروسازی خواهد بود.”
اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی طی 10 سال 15.6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و به طور نامتناسبی به نفع سه خودروساز بزرگ دیترویت – جنرال موتورز، فورد موتور و کرایسلر Stellantis NV – است که خودروهای ساخت ایالات متحده خود را در کارخانه های نمایندگی اتحادیه مونتاژ می کنند.
سفیران شامل لهستان، سوئد، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، قبرس، ایرلند، مالت، فنلاند، رومانی و یونان نیز میگویند که این قانون به خودروسازان بینالمللی آسیب خواهد رساند.
آنها گفتند که «این اقدام قوانین تجارت بینالمللی را نقض میکند، به ضرر آمریکاییهای سختکوش که توسط این خودروسازان استخدام میشوند، و تلاشهای این خودروسازان برای گسترش بازار مصرفکننده خودروهای الکتریکی ایالات متحده برای دستیابی به اهداف آب و هوایی دولت (بایدن) را تضعیف میکند.»
در این نامه افزوده شده است که “شرکای تجاری ایالات متحده را در وضعیت نامساعدی قرار می دهد.”
کارگران خودرو در خودروسازان خارجی در کشورهایی که نوشتند تقریباً همگی اتحادیه هستند اما در ایالات متحده نیستند.
دولت های ما از حق سازماندهی کارگران حمایت می کنند. این یک حق اساسی است و نباید در چارچوب مشوقهای مالیاتی استفاده شود و فرصتها را برای تقریباً نیمی از کارگران خودروسازی آمریکا کنار بگذارد.»
(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط دایان کرافت)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰