ماراتنِ جایزه بازی‌های جدی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر پنجمین جایزه بازی‌های جدی، در آخرین پیمایش خود از وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال در کشور اعلام کرده است که سرانه بازی کردن به طور متوسط ۳۵ دقیقه در روز به ازای هر ایرانی است. نتایج این پیمایش همچنین مشخص می‌کند که

کد خبر : 73624
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
ماراتنِ جایزه بازی‌های جدی آغاز شد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر پنجمین جایزه بازی‌های جدی، در آخرین پیمایش خود از وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال در کشور اعلام کرده است که سرانه بازی کردن به طور متوسط ۳۵ دقیقه در روز به ازای هر ایرانی است. نتایج این پیمایش همچنین مشخص می‌کند که در حال حاضر ۳۲ میلیون بازیکن در ایران وجود دارند که ۵۸ درصد آن‌ها بیش از ۱۸ سال سن دارند و عملا در دسته بزرگسالان قرار می‌گیرند. بر اساس این آمار، در واقع بازی‌های دیجیتال به یک رسانه جدی و روزمره تبدیل شده‌اند که بخش قابل توجهی از زمان مردم را درگیر خود می‌کنند.

علاوه بر این مهم، پدیده‌ای که خصوصا در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده، توسعه بازی‌های جدی یا هدفمند در راستای استفاده از بازی برای آموزش، تبلیغات و درمان است. در واقع یکی از کاربردهای بازی در جامعه، استفاده از ظرفیت سرگرم‌کنندگی و چندرسانه‌ای آن برای ایجاد تغییر در رفتار فردی و اجتماعی است و نشانه‌های آن را در طیف وسیعی از موضوعات از آموزش علوم پایه به کودکان تا آموزش رانندگی به بزرگسالان و کمک به توانبخشی به سالمندان می‌توان مشاهده کرد. پای این بازی‌ها حتی در موضوعات نظامی و کمپین‌های تبلیغاتی سیاسی نیز باز شده و بازی‌های مختلفی در ایران و جهان با این اهداف تولید می‌شوند.

در این راستا، بنیاد با هدف حمایت از تحقیق، تولید و تجاری‌سازی این دسته از بازی‌ها برای پنجمین سال پیاپی، فراخوان جایزه بازی‌های جدی (Serious Games Prize یا به اختصار SeGaP) را منتشر کرده است. هدف از برگزاری این رویداد، اول حمایت از محققین و توسعه‌دهندگان بازی‌های جدی، دوم آشنا کردن نهادها، سازمان‌ها و مردم با ظرفیت بازی‌ها و سوم برقراری ارتباط و شبکه‌سازی بین فعالان مختلف این حوزه در کشور است تا با تقویت زیرساخت‌های لازم برای تولید و ترویج بازی‌های هدفمند، ابزارهایی هر چه باکیفیت‌تر برای آموزش، درمان و فرهنگسازی تولید شود.

بخش‌های مختلف سیگپ فرصت‌های مختلفی را پیش پای علاقه‌مندان می‌گذارد. از بخش جشنواره که به بررسی و انتخاب بهترین بازی‌ها می‌پردازد تا سمپوزیوم که میزبان جدیدترین تحقیقات در حوزه بازی‌های هدفمند است و هکاتون که هر سال تجربه ساخت یک بازی جدی را در یک موضوع مشخص (امسال با موضوع استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی) فراهم می‌آورد. در عین حال این رویداد علاوه بر بازی‌های دیجیتال، میزبان سایر انواع سرگرمی‌های هدفمند مانند شبیه‌سازها، اتاق‌های فرار، ایده‌های بازی‌وارسازی یا بازی‌های رومیزی نیز هست.

بیش از ۱۰ نهاد مختلف در برگزاری جایزه بازی‌های جدی نقش دارند و بیش از ۱ میلیارد تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی به آثار منتخب اعطا خواهد شد. پژوهشگران و تولیدکنندگان علاقه‌مندان می‌توانند نهایتا تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ در این رویداد ثبت‌نام کنند.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.