حبیبی با اشاره به اینکه رسانه باید شرایط روانی جامعه را بهبود ببخشد، از گویندگان و مجریان رادیو میخواهد که انتقادات مردمی را از گرانیها بازتاب ندهند. وی از تهیهکنندگان شبکه نیز میخواهد در برنامههایشان از نقد دولت بپرهیزند. سخنان مدیر شبکه رادیو فرهنگ که در تضاد با سیاستهای اعلامی رئیس سازمان صداوسیما در بیان مشکلات مردم است با واکنشهای منفی روبهرو شدهاست.
مواضع پیمان جبلی برای تحول در صداوسیما در همان اولین سخنرانی رسمی به عنوان رئیس جدید رسانه ملی قابلتوجه است. جبلی در آن روز گفته بود: «صدا و سیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد؛ رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمیرسد.»
وی همچنین تأکید کردهبود: «صدا و سیما باید منعکسکننده مطالبات، خواستهها و دغدغههای توده مردم باشد و نباید منعکسکننده نظرات و منویات یک طبقه خاص باشد آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است.» تناقض میان آنچه رئیس رسانه ملی به دنبال اجرایی کردن آن است، با توصیههای مدیر رادیو فرهنگ مبنی بر مسکوت گذاشتن دغدغههای مردم درباره گرانیها، تعجبآور بود.
فایل صوتی حبیبی در فضای شبکههای اجتماعی واکنشهای زیادی را در پی داشت. بازتابهای منفی این فایل صوتی باعث شد علی بخشیزاده، معاون صدا، توضیحاتی را ارائه کند. بخشیزاده در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره ملی رادیویی «پژواک» در پاسخ به خبرنگاران گفت: «ما در عمل نشان دادهایم که رسانه مردم هستیم. ایجاد شهروند خبرنگار و ایرانیار که در قالب آن مردم مشکلات را خودشان مطرح میکنند و در رادیو پخش میشود، از همین نمونههاست.»
بخشیزاده درباره اینکه آیا اساساً در جریان چنین دستورالعملی بودهاست یا خیر، بیان کرد: «من با دوز سخن موافق نیستم، اما اینکه در موضوعات ترتیب و اولویتبندی داشتهباشیم، موافقم. به هر حال ایده من این است که مردم باید در رسانه حضور داشتهباشند»
23302
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰