قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان متوقف می‌شود؟

البته مهر ماه سال گذشته بود که عباس خطیبی – معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور – در این باره گفته بود که تمدید ال سی چهار میلیارد یوآنی و گشایش ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مورد بررسی و تایید قرار گرفته

کد خبر : 60157
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان متوقف می‌شود؟



البته مهر ماه سال گذشته بود که عباس خطیبی – معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور – در این باره گفته بود که تمدید ال سی چهار میلیارد یوآنی و گشایش ال سی ۹.۶ میلیارد یوآنی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مورد بررسی و تایید قرار گرفته و وزیر راه و شهرسازی نیز برای پیگیری آن دستور داده تا در مراحل اجرایی این پروژه تسریعی صورت گیرد.

وی افزود: با راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان خط ریلی ۴۵۰ کیلومتری که در حال حاضر سیر در آن ۹ ساعت طول می‌کشد به یک سوم کاهش یافته و سفر از تهران تا اصفهان سه ساعته مقدور می‌شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد تغییر محسوسی در پیشرفت و تکمیل این خط ریلی اتفاق نیافتاده چرا که روز گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رای به توقف قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دادند.

اقبال شاکری -نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی – در این باره به ایسنا گفت: در جلسه این هفته کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان که مدت های طولانی در کش و قوس بوده و با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است، بحث شد. نهایتا کمیسیون این طرح را فاقد توجیحات لازم برای ادامه کار دانست و با ادامه اجرای این طرح مخالفت کرد. به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که باید این پروژه متوقف شود.

وی افزود: به علت عدم مدیریت درست در این طرح و از دست رفتن فرصت و سرمایه کشور بنده پیشنهاد دادم که تحقیق و تفحص از این طرح در وزارت و راه شهرسازی کلید بخورد.

شاکری اعلام کرد: از سوی دیگر رئیس کمیسیون پیشنهاد کرد بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. چرا که باید جوانب مختلف این طرح بررسی شود تا علت اینکه منابع کشور در این طرح به سادگی مورد بی‌توجهی قرار گرفته استُ مشخص شود. ترک فعل و قصوری که در این طرح صورت گرفته هزینه زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

حالا باید دید قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز مانند دیگر دولت‌های گذشته ساخته نشد و تا کنون به گفته مسئولان و مدیران این پروژه، تنها حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، متوقف می‌شود یا آنکه وزارت راه و شهرسازی می‌تواند برای ادامه این پروژه مجلس را متقاعد کند.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.