شرکت‌های صدور آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو، تخلف می کنند

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از صدا و سیما، عباس رجبی در گفتگو با میز اقتصادی خبر ۱۴ شبکه یک، با تاکید براینکه قانونگذار به صراحت حداکثر تخفیف قابل اعمال برای بیمه‌های شخص ثالث را دو و نیم درصد تعیین کرده است، افزود: سایت‌های بازاریابی آنلاین بیش از این میزان تخفیف می‌دهند که منابع آن

کد خبر : 138306
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۲۱
شرکت‌های صدور آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو، تخلف می کنند


به گزارش هوشمند نیوز به نقل از صدا و سیما، عباس رجبی در گفتگو با میز اقتصادی خبر ۱۴ شبکه یک، با تاکید براینکه قانونگذار به صراحت حداکثر تخفیف قابل اعمال برای بیمه‌های شخص ثالث را دو و نیم درصد تعیین کرده است، افزود: سایت‌های بازاریابی آنلاین بیش از این میزان تخفیف می‌دهند که منابع آن حداقل برای من مشخص نیست.

وی گفت: اینگونه تخفیف‌ها نه تنها باعث اطمینان خاطر بیمه شدگان نیست، بلکه باعث آشفتگی در بازار شده و آن اعتمادی هم که درپی سال‌ها ایجاد شده است، دچار اشکال می‌کند.

عضو انجمن صنفی شبکه فروش بیمه با بیان اینکه شرکت‌های آنلاین صدور بیمه، شرکت‌های استارتاپ نیستند، آن‌ها را شرکت‌های بازاریابی انلاین خواند و گفت: طبق قانون و آیین نامه‌های بیمه مرکزی، حق بیمه باید توسط بیمه شده یا واحد صدور بیمه، در همان روز صدور بیمه، به شرکت بیمه گر پرداخت شود، اما شرکت‌های صدور آنلاین، حق بیمه را از طریق درگاه‌های بانکی که در سایت‌ها طراحی کردند، دریافت می‌کنند و با تاخیر‌های توافقی که با شرکت‌های بیمه گر تعریف کرده اند، تسویه می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده چند سال قبل در بیمه توسعه، گفت: اگرحق بیمه همان روز طبق تعریف قانونگذار وارد شرکت بیمه گر نشود، نه تنها باعث عدم کفایت نقدینگی شرکت بیمه گر و صنعت بیمه خواهد بود، بلکه باعث زیان برای مجموعه این صنعت می‌شود.

رجبی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های صدور انلاین بیمه، ابتدا با قیمت‌هایی کمتر از قیمت مصوب بازار را در دست می‌گیرند، اما بعد از مدتی حتی بیشتر از نرخ مصوب تعین شده در قانون هم، قیمت را افزایش می‌دهند، گفت: بنابراین مقطع فعلی نمی‌تواند مبنای درست باشد.

عضو انجمن صنفی شبکه فروش بیمه گفت: شرکت‌های آنلاین با پرداخت تخفیف‌های بیش از حد مصوب، دامپینگ می‌کنند و اطلاعات بیمه شدگان که سرمایه اصلی شرکت‌های بیمه گر است را برای خودشان جمع آوری کنند.

وی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر بر خلاف قانون، شاهد درز اطلاعات بیمه شدگان هستیم، در صوتیکه این اطلاعات باید به صورت محرمانه در اختیار بیمه گر و بیمه مرکزی باشد که از روش‌های نادرست اطلاعات بیمه شدگان در اختیار مجموعه‌های فروش آنلاین قرار گرفته است.

وی نایده گرفتن بخشنامه وزارت ارتباطات درخصوص عدم ارسال پیام‌های تبلیغاتی از شماره‌های خدماتی را از دیگر تخلفات شرکت‌های انلاین صدور بیمه شخص ثالث عنوان کرد و گفت: ما به صراحت این موضوع را اعلام کرده ایم.

این عضو انجمن صنفی شبکه فروش بیمه افزود: شرکت‌های انلاین، مستقیم اطلاعات بیمه شدگان سنوات قبل صنعت بیمه را در اختیار گرفتند و با دامپینگ (رقابت مکارانه) سعی در جذب مشتریان دارند.

منظور از دامپینگ، فروش کالا با قیمتی کمتر از قیمت استاندارد است به طوری که صرفه اقتصادی نداشته باشد. در تجارت بین الملل، دامپینگ به بازار شکنی یا قیمت شکنی معروف است. این اصطلاح کاربرد بسیاری در بازرگانی دارد. معادل فارسی آن «رقابت مکارانه» یا «رقابت مخرب» است.

منبع:
خبرگزاری صدا و سیما



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.