راهنمای گام‌به‌گام مرجوع کردن کالا در دیجی‌کالا

آسودگی خاطر و رضایت کاربران همیشه در اولویت دیجی‌کالا بوده و این مجموعه همواره تلاش می‌کند تا سفارش‌ها را در بهترین شرایط و مطابق با انتظارات کاربران به دستشان برساند. با این حال، ممکن است به هر دلیلی پس از دریافت مرسوله، از سفارش خود راضی نباشید که جای هیچ نگرانی نیست چرا که دیجی‌کالا

کد خبر : 565174
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
راهنمای گام‌به‌گام مرجوع کردن کالا در دیجی‌کالا


آسودگی خاطر و رضایت کاربران همیشه در اولویت دیجی‌کالا بوده و این مجموعه همواره تلاش می‌کند تا سفارش‌ها را در بهترین شرایط و مطابق با انتظارات کاربران به دستشان برساند. با این حال، ممکن است به هر دلیلی پس از دریافت مرسوله، از سفارش خود راضی نباشید که جای هیچ نگرانی نیست چرا که دیجی‌کالا امکان مرجوعی بسیاری از سفارش‌ها را تا ۷ روز پس از دریافت برای کاربران عادی و تا ۳۰ روز برای کاربران دیجی‌پلاس فراهم کرده است تا با خیالی راحت ثبت سفارش انجام دهید.

در این راهنما، قدم‌به‌قدم مراحل مرجوع کردن کالا را توضیح داده‌ایم تا بتوانید به راحتی فرآیند آن را طی کنید:

چطور درخواست مرجوعی کالا را ثبت کنم؟

از طریق وب‌سایت دیجی‌کالا:

۱. وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. به بخش «دیجی‌کالای من» و سپس «سفارش‌های من» بروید.

۳. سفارش موردنظرتان را در بخش «تحویل‌شده» پیدا کنید.

۴. روی سفارشی که قصد دارید یک یا همه اقلام آن را مرجوع کنید کلیک کنید.

۵. گزینه «درخواست مرجوعی» را انتخاب و مراحل را تکمیل کنید.

راهنمای گام‌به‌گام مرجوع کردن کالا در دیجی‌کالا

راهنمای گام‌به‌گام مرجوع کردن کالا در دیجی‌کالا

از طریق اپلیکیشن دیجی‌کالا:

۱. وارد اپلیکیشن دیجی‌کالا شوید.

۲. به «دیجی‌کالای من» و بعد «سفارش‌های من» بروید.

۳. در بخش جزئیات سفارش، روی سه نقطه بزنید و گزینه «درخواست مرجوعی کلی یا جزئی» را انتخاب کنید.

از طریق تماس تلفنی:

اگر ترجیح می‌دهید با کارشناسان دیجی‌کالا صحبت کنید، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۱۹۳۰۰۰۰ تماس بگیرید:

۱. داخلی ۱ (خدمات پس از فروش) را شماره‌گیری کنید.

۲. قبل از ارتباط با کارشناس، شماره سفارش خود را که از طریق پیامک دریافت کرده‌اید، وارد کنید و در پایان کلید # را فشار دهید.

۳. سپس عدد ۳ (مرجوعی کالا) را انتخاب کنید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

چرا کالا را مرجوع می‌کنید؟

بعد از ثبت درخواست مرجوعی، کالای موردنظر خود را انتخاب و یکی از دلایل مرجوعی را انتخاب کنید و در صورت وجود چند علت برای مرجوعی، در توضیحات آنها را بنویسید.

پیشنهاد می‌کنیم عکس یا ویدیویی از مشکل کالا آپلود کنید. این کار به تیم پشتیبانی کمک می‌کند تا درخواست شما را سریع‌تر بررسی کنند و نتیجه آن را از طریق پیامک به شما اطلاع خواهند داد.

بعد از اینکه درخواست مرجوعی شما تایید شد، کالا را آماده ارسال کنید.

چطور کالا را برای ارسال آماده کنم؟

۱. همه اقلام همراه کالا (مثل کابل، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، لوازم جانبی) را داخل بسته‌بندی اصلی قرار دهید.

۲. بسته‌بندی اصلی کالا نباید مخدوش شود. از چسباندن برچسب یا نوشتن روی جعبه اصلی کالا خودداری کنید و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری بگذارید.

۳. اگر کالا رمز عبور Password ،Apple ID یا الگو (Pattern) دارد، آن را حذف کنید تا کارشناسان بتوانند آن را بررسی کنند.

۴. در صورتی که کالایی به‌عنوان هدیه در کنار محصول ارسال شده باشد لازم است آن نیز بازگشت داده شود.

۵. برچسب نارنجی روی بسته باید هنگام مرجوع کردن همراه کالا باشد.

روش‌های ارسال کالا:

  • اگر در شهرهای تحت پوشش تحویل دیجی‌اکسپرس هستید:

مامور جمع‌آوری برای دریافت کالا به آدرس شما مراجعه می‌کند که بازه‌ زمانی آن از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

  • اگر در سایر شهرها هستید:

کالا را از طریق پست پیشتاز پس‌کرایه ارسال کنید.

در صورتی که امکان پس‌کرایه در شهر شما وجود ندارد، هزینه ارسال را پرداخت کنید و تصویر رسید پستی را به [email protected] ارسال کنید.

آدرس مرجوعی کالا:

استان تهران – شهر تهران – صندوق پستی: ۱۳۱۸۵ – ۱۱۱۹

هزینه بازگشت کالا چطور محاسبه می‌شود؟

هنگام ثبت درخواست مرجوعی، هزینه‌ی بازگشت کالا را می‌توانید از طریق حساب کاربری خود مشاهده کنید. بعد از بازگشت و پذیرش کالا، این هزینه از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و از مبلغ مرجوعی کسر شده و مابقی به حساب شما واریز می‌شود.

اگر ایراد فنی یا مغایرت کالا توسط کارشناسان تأیید شود، هزینه ارسال بر عهده دیجی‌کالا خواهد بود.

برای کاربران دیجی‌پلاس، هزینه بازگشت رایگان است.

چطور وجه پرداختی را پس بگیرم؟

پس از دریافت کالا، دیجی‌کالا آن را بررسی کرده و نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد. مبلغ بازگشتی به حساب بانکی ثبت‌شده در دیجی‌کالا واریز می‌شود. در صورت استفاده از کد تخفیف، این کد قابل استفاده مجدد نیست و فقط مبلغ پرداختی شما بازگردانده می‌شود.

نکات مهم قبل از مرجوع کردن کالا

  • قبل از هر اقدامی با پشتیبانی تماس بگیرید و بدون هماهنگی کالا را ارسال نکنید.
  • تمام لوازم جانبی و اقلام همراه کالا را ارسال کنید. در غیر این صورت، بخشی از مبلغ کالا کسر خواهد شد.
  • کارتن اصلی کالا را داخل یک بسته‌بندی دیگر قرار دهید و از نوشتن توضیحات یا آدرس روی جعبه اصلی خودداری کنید.
  • لباس، کفش و پوشاک باید در وضعیت اولیه و نو باشند و هیچ اثری از استفاده (مثل لکه، رنگ‌پریدگی یا بوی عطر و بدن) نداشته باشند.
  • محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی و لباس زیر در صورت باز شدن، امکان بازگشت ندارند.
  • کالاهای نیازمند نصب مثل یخچال و کولر، فقط در صورتی شامل گارانتی و مرجوعی می‌شوند که توسط نمایندگی مجاز نصب شده باشند.

با رعایت این مراحل، به‌راحتی می‌توانید کالاهای تهیه شده از دیجی‌کالا را مرجوع کنید و وجه پرداختی خود را پس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.