وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با معرفی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹برای ارائه اطلاعات سفر و ثبت شکایتها و تخلفها، اعلام کرد تهران تاکنون بیشترین شکایتها را داشته است.
یحیی نقیزاده محجوب ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ ضمن بیان این مطلب افزود:
در این سامانه بهصورت برخط و ۲۴ ساعته تمام موضوعات مرتبط با سفر، از جمله اطلاعات اماکن و تأسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد یا حتی تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کردهاند، از این طریق فراهم شده است.
او اضافه کرد:
این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادها مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام میکند. شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگیها به مسافران اعلام میشود.
علیاصغر شالبافیان ـ رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ـ نیز در بازدیدی که از مرکز سامانه ۰۹۶۲۹ داشت، اظهار کرد:
از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان دوم فروردینماه ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود ۷۰ درصد این تماسها برای دریافت اطلاعات از وضعیت راهها، آبوهوا و پرسش درباره اماکن اقامتی بوده که ۲۱۵ مورد آن مرتبط با شکایات یا تخلفات احتمالی است که در دست بررسی بوده و بخش بیشتری از آنها پاسخ داده شده است.
معاون گردشگری کشور همچنین گفت:
بهگونهای برنامهریزی شده که الزاما تا پایان تعطیلات نوروز به تمام این شکایات پاسخ داده شود بهجز مواردی که نیاز به ورود دستگاه قضایی و حکم دادگاه دارد.
شالبافیان اضافه کرد:
به استانهایی که مشکلات مردم را بررسی نکردند، تذکر دادیم تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود. نباید هیچ شکایتی بدون پاسخ بماند.
بنابر آخرین گزارش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که این سامانه زیر نظر آن فعالیت دارد، تاکنون استان تهران بیشترین آمار شکایتها را داشته و استانهای خراسان رضوی، اصفهان و یزد بهترتیب بیشترین تعداد شکایتها را به خود اختصاص دادهاند. همچنین اماکن اقامتی و پس از آن، دفاتر خدمات مسافرتی و پایانههای مسافری تاکنون دارای بیشترین تعداد شکایت بودهاند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰