بیت کوین در ماه – مجله بیت کوین
این مقاله در ابتدا در مجله بیت کوین “مسئله ماه.” برای دریافت نسخه به فروشگاه ما مراجعه کنید. غرب کوههای آند در شیلی، صحرای آتاکاما – خشکترین مکان روی زمین است. در آنجا، خشکی شدید قدیمیترین مومیاییهای زمین را حفظ میکند و تضمین میکند که همه بهجز مقاومترین گیاهان و جانوران به سرعت به آنها
این مقاله در ابتدا در مجله بیت کوین “مسئله ماه.” برای دریافت نسخه به فروشگاه ما مراجعه کنید.
غرب کوههای آند در شیلی، صحرای آتاکاما – خشکترین مکان روی زمین است. در آنجا، خشکی شدید قدیمیترین مومیاییهای زمین را حفظ میکند و تضمین میکند که همه بهجز مقاومترین گیاهان و جانوران به سرعت به آنها بمیرند. همان تجهیزاتی که نتوانستند حیات در مریخ را شناسایی کنند، وقتی با خاک آتاکاما ارائه شدند، نتایج یکسانی به دست آوردند. به طور مناسب، این منظره بسیار شبیه به سیاره قرمز دوردست است که فیلمسازان علمی تخیلی و دانشمندان ناسا به طور یکسان برای فیلمبرداری و آزمایش مریخ نوردهای فضایی در آنجا گرد هم می آیند. ارتفاعات بالا همراه با آلودگی نوری و رطوبت تقریباً وجود ندارد، بیش از 200 شب در سال آسمان کاملاً صاف را ایجاد می کند و منطقه آتاکاما را به مقصد برتر بشر برای رصد بهشت تبدیل می کند.
حدود 38 سال قبل از اینکه بزرگترین تلسکوپ زمینی زمین در آنجا ساخته شود، زندانیان سیاسی دیکتاتور آگوستو پینوشه که مورد حمایت ایالات متحده بود در همان شب آسمان بالای یک اردوگاه کار اجباری را در نظر گرفتند. یکی، دکتری که در نجوم مسلط بود، گروه کوچکی از هم زندانیان خود را در مطالعات شبانه بر روی صورت های فلکی رهبری کرد. لوئیس هنریکز، بازمانده این فیلم، با انعکاس این درس ها در مستندی در سال 2010، به یاد آورد: «همه ما احساس آزادی زیادی داشتیم. با رصد آسمان و ستارگان، شگفت زده شدن از صورت های فلکی… کاملاً احساس آزادی می کردیم.» ارتش به زودی این دروس نجوم را ممنوع کرد، زیرا می ترسید که زندانیان از دانش خود در مورد صور فلکی برای طراحی مسیرهای فرار استفاده کنند.
برای هزاران سال، انسان به آسمان ها نگاه کرده است تا مکان خود را تعیین کند و مسیر خود را به سمت ناشناخته ها ترسیم کند. ماه که از یک برخورد شدید کیهانی در حدود 4.5 میلیارد سال پیش شکل گرفت، انسان های اولیه را مجذوب خود کرد و از آن زمان به نماد نگاری تقریباً همه ادیان جهان راه پیدا کرد. در حدود 428 قبل از میلاد، فیلسوف یونانی آناکساگوراس استنباط کرد که ماه یک صخره کروی غول پیکر است که نور خورشید را منعکس می کند. حدود 2397 سال بعد، نقطه آبی کمرنگ ما با نگاه دو مردی روبرو شد که روی سطح ماه ایستاده بودند. این لحظه به طور گسترده به عنوان بزرگترین دستاورد علمی بشر تجلیل شد.
اما 24 ساعت قبل از پرتاب آپولو 11، کارمند کاخ سفید ویلیام سفایر در حال آماده شدن برای یک نتیجه متفاوت بود. سافایر در سخنرانیای که اگر نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در سفر خود کشته میشدند، نیکسون ایراد میکرد:
“در کاوش خود، مردم جهان را برانگیختند تا احساس کنند که یکی هستند؛ در فداکاری خود، برادری انسان را محکم تر به هم می بندند. در روزگاران باستان، انسان ها به ستاره ها نگاه می کردند و قهرمانان خود را در صورت های فلکی می دیدند. در دوران مدرن، ما تقریباً همین کار را می کنیم، اما قهرمانان ما مردانی حماسی از گوشت و خون هستند. دیگران دنبال خواهند شد و مطمئناً راه خود را به خانه خواهند یافت. جستجوی انسان انکار نخواهد شد. اما این مردان اولین بودند و در میان ما سرآمد خواهند ماند. هر انسانی که در شبهای آینده به ماه نگاه میکند، میداند که گوشهای از جهان دیگری وجود دارد که برای همیشه انسان است.»
موضع ایالات متحده روشن بود: صرف نظر از نتیجه، عمل صرف رسیدن به ناشناخته موفقیت محسوب می شود. شکست تسلیم شدن به مرزهای حال بود. این اتفاق نظر جمعیتی از جزیره مریت تا پارک مرکزی بود، که وقتی آرمسترانگ “گام کوچک خود برای انسان” را برداشت، از خوشحالی فوران کردند.
با این حال، در همان روز، در چند بلوک در هارلم، نیویورک تایمز گزارش داد که «یک اشاره به [lunar module] از میان جمعیت 50000 سیاهپوست آمریکایی که برای یک کنسرت جمع شده بودند. با توجه به اینکه تقریباً یک خانواده از هر سه خانواده سیاه پوست در آن زمان زیر خط فقر زندگی می کردند، دولت ایالات متحده بیش از 120 میلیارد دلار به دلار امروزی را برای فرستادن مردان به ماه خرج کرد، کاملاً نشان دهنده چیزی بود که رالف آبرناتی، فعال حقوق مدنی، «احساس تحریف شده اولویت های ملی آمریکا» را نشان داد. ”
گیل اسکات هرون، موسیقیدان، شاعر و فعال هارلم، ماهیت این نقد را به تصویر میکشد:
“یک موش خواهرم نل را با وایتی روی ماه گاز گرفت. صورت و بازوهای او شروع به متورم شدن و سفید شدن روی ماه کردند. من نمی توانم صورتحساب دکتر را بپردازم، اما وایتی در ماه است. ده سال بعد من پرداخت خواهم کرد. هنوز در حالی که وایتی روی ماه است. میدانی، مرد همین دیشب اجاره بها را افزایش داد و باعث شد وایتی روی ماه باشد.
در حالی که هارلم ممکن است کانون خشم بوده باشد، ساکنان آن تنها نبودند. در طول دهه 1960، اکثریت آمریکاییها معتقد بودند که هزینههای آپولو ناسا ارزش این قیمت را ندارد. در روز راه اندازی، یک نظرسنجی نشان داد که میزان تایید به سختی از 50% عبور کرده است. توجیهات این برنامه حول محور توسل به روحیه پیشگامی، غرور آمریکایی، و جستجوی دانش و فهم بود. اما برای بسیاری، صحبت در مورد مسابقه فضایی به نظر می رسد که در برابر نارسایی های سخت زندگی روزمره بر روی زمین نیست.
برنامه آپولو ممکن است نمایش نهایی دستاوردهای بشری نباشد، اما فقط یک قطعه گران قیمت از تبلیغات جنگ سرد نیز نبود. جمعیت در جزیره مریت و هارلم به طور یکسان نمیتوانستند تصور کنند که چگونه این مأموریت رابطه بشر با فناوری را تغییر میدهد و پیشرفتهای پیشگامانه در مهندسی، پزشکی و فناوری – از پیل سوختی گرفته تا رایانههای مدرن را تسهیل میکند. دیوید میندل نوشت: «آپولو در دنیایی شروع شد که سختافزار و الکترونیک مشکوک بودند و ممکن بود هر لحظه از کار بیفتند. با درک این موضوع به پایان رسید که با یکپارچه شدن الکترونیک، کامپیوترها می توانند قابل اعتماد شوند. بین سالهای 1969 و 1972، 10 مرد دیگر راه آرمسترانگ و آلدرین را دنبال کردند.
تقریباً 50 سال از آخرین مأموریت آپولو، در تابستان 2021، آتلانتا میزبان TABConf، کنفرانس بیت کوین برای برخی از علاقه مندان به این فناوری بود. در نزدیکی پایان شیفت کاری خود، یک متصدی بار در آتلانتا با بیعلاقگی به تماشای جمعی از شرکتکنندگان در کنفرانس میرفت. مشتری او توضیح داد: «این برای چیزی در مورد بیت کوین است. او زمزمه می کند: «بیت کوین» و سپس با شدت بیشتری «بیت کوین؟» هر گونه احساس گیجی که در اثر تحقیر تحت الشعاع قرار گرفته باشد. چگونه باید فرزندانم را با بیت کوین تغذیه کنم؟
او احتمالاً به این خبر که ما بیت کوین را به ماه می فرستیم به همان روشی که در آن زمان انجام داد، همراه با اکثریت قاطع آمریکایی ها واکنش نشان خواهد داد. من گمان می کنم که او با جامعه شناس آمیتای اتزیونی موافق باشد که پنج سال قبل از آپولو 11، استدلال می کرد که تمام منابع مورد استفاده برای اکتشاف فضایی باید صرف مراقبت های بهداشتی و آموزشی شود. یا شاید اصلی ترین محکومیت او نه بر هزینه های سفر بلکه بر بیهودگی ظاهری آن متمرکز باشد. او با فیلسوفی به نام لوئیس مامفورد، که آپولو را به عنوان “یک شاهکار عجیب و غریب از نمایشگاه گرایی تکنولوژیک” محکوم می کرد، شرکت می کرد و ماژول فرماندهی موشک را “با درونی ترین اتاق های اهرام بزرگ، جایی که بدن مومیایی شده فرعون، احاطه شده توسط مینیاتوری شده است، مقایسه کرد. تجهیزات لازم برای سفر جادویی به بهشت قرار داده شد.» البته، او همچنین ممکن است احساس کند که ارسال بیت کوین به ماه نه تنها بیهوده و بیهوده است، بلکه نمایش دیگری است که ما را از مسائل واقعی منحرف می کند. اتزیونی، که مسابقه فضایی را یک عمل فرار میدید، احتمالاً نظر خود را با او در میان میگذارد. او نوشت: «با تمرکز بر ماه، مواجهه با خود، به عنوان آمریکایی و به عنوان شهروندان زمین را به تاخیر می اندازیم. اما شاید گریز و درون نگری دو روی یک سکه باشند.
تا زمانی که بشر به ماه خیره شده است، عرفان و دوری آن برای ما تابلویی فراهم کرده است، ماسهای برای تخیل که با آن میتوانیم امیدها، ناامنیهایمان و تصوراتمان از دنیایی جدا از دنیای خودمان را به تصویر بکشیم. فیلولوس فیلسوف یونانی این نظریه را مطرح کرد که ماه به انسان ها، گیاهان، حیوانات و مناظر آشنا برای ساکنان زمین می بالد که بسیار بزرگتر و زیباتر هستند. از آن زمان، رؤیاهای مدینه فاضله قمری دنبال شد. پانزده قرن پس از فیلولوس، اسقف فرانسیس گادوین ماه را بهشتی توصیف کرد که ساکنان آن کاملاً از گناه خودداری می کردند. چهار دهه بعد، سیرانو دو برژرک رمانی را روی ماه گذاشت تا بدیهیات سخت جامعه را زیر سوال ببرد. برند برونر، محقق قمری، نوشت که در طنز برژراک، “پیرمردها از جوان ها اطاعت می کنند … درختان فلسفه می ورزند، و پرداخت با شعرهای خودنوشته به جای سکه انجام می شود.” واسیلی لوشین، نویسنده روسی، ماه را «دنیای برابری مطلق بدون سربازان و حاکمان» تصور کرد. یک قرن بعد، در حالی که انقلاب صنعتی سراسر فرانسه را فرا گرفت، الکساندر کاتلینو از ماه بدون «قتل، جنگ یا بیماری» نوشت. نویسندگان در طول تاریخ بشر در تلاشهای خود برای تصور دنیایی بهتر روی زمین، رویای جوامع قمری را در سر میپرورانند تا تعیین کنند که کدام وسایل زندگی مدرن ممکن است بیشتر از آنچه ضروری باشد، مهمتر باشد.
«پیرمردها از جوانها اطاعت میکنند… درختان فلسفه میکنند، و پرداخت با شعرهای خودنوشته به جای سکه انجام میشود.»
-برند برونر
اکنون سال 2022 است و بیت کوین روی ماه است. این نیز بدون انتقاد نخواهد بود. هفتصد میلیون نفر با بیت کوین در ماه با 2 دلار در روز زندگی می کنند. هر پنج ثانیه یک کودک به دلایل قابل پیشگیری می میرد، اما بیت کوین روی ماه است. قطبی شدن سیاسی، نابرابری درآمد و جمعیت زندانیان در بالاترین حد خود قرار دارند.
بیت کوین نیز. و بیت کوین روی ماه است.
بسیاری از مردم، به ویژه آنهایی که میتوانند به استفاده بهتری از پول فکر کنند، بدون شک ارزش ارسال بیت کوین به ماه را زیر سوال میبرند. اکثر آنها احتمالاً این مأموریت را به عنوان یک شیرین کاری بازاریابی احمقانه رد می کنند. اما تعداد کمی از این که سرمایه گذاری و مجله مورد علاقه آنها اکنون سطح ماه را خانه می نامد، هیجان زده خواهند شد. همه واکنش های کاملا منطقی هستند. صرف نظر از دیدگاه فرد در مورد این موضوع، واضح است که وقتی زندگی آینده را در سیاره خود تصور می کنیم، دچار رشد کوتاهی می شویم. نهادهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی du jour درک ما از جهان را شکل می دهند و به نوبه خود ما را از تصور جهانی بسیار متفاوت از دنیای خود منع می کنند. جکی وانگ، محقق، شاعر و فعال الغای زندان، نوشت که «ناندیشیدن» به زندان مستلزم «شیوهای از تفکر است که تسلیم واقعگرایی زمان حال نباشد». نزدیک به 13 سال پیش، اولین پول دیجیتالی بشریت بدون ملیت صرفاً یک ایده بود. هنگامی که خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو، “ارسال” را بر روی ایمیلی حاوی کاغذ سفید بیت کوین فشار داد، یکی از جاه طلبانه ترین تلاش های بشر را به راه انداخت – ایجاد یک پول دیجیتالی همتا به همتا که در اختیار همه قرار می گیرد و کار نمی کند. توسط دولت ها اما توسط کاربران آن. چنین عملی به چیزی کمتر از یک شیوه تفکر بدون محدودیت در زمان حال نیاز ندارد. امروزه، با توجه به اینکه این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی نسبی خود قرار دارد، بیت کوین از هر یک از کاربران خود می خواهد که در تصور جمعی از آینده ای بهتر با پول بهتر مشارکت کنند.
اگر موردی برای ارسال بیت کوین به ماه وجود دارد، پس این است. به کسانی که به آسمان شب می نگرند وظیفه تصور دنیایی عادلانه تر، کاملاً متفاوت از دنیای ما را موظف کنیم. از این پس، به تکرار سخنان سفیره، هر انسانی که در شبهای آینده به ماه نگاه میکند، میداند که گوشهای از دنیای دیگری وجود دارد که تا ابد میزبان عملی از سرکشی به مرزهای حال و رویایی برای همیشه است. جامعه بهتر بخشی از من فکر میکنم به همین دلیل است که سربازان پینوشه آن درسهای نجوم را ممنوع کردند – نه به این دلیل که ستارگان میتوانند زندانیان فراری را از صحرا هدایت کنند، بلکه به این دلیل که او متوجه شد که قدرت به چالش کشیدن زمانی که ما از تصور دنیایی فراتر از واقعیت محدود شدهایم غیرممکن است.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :بیت ، چاپ مجله ، در ، سفر فضایی ، فرهنگ ، فرود روی ماه ، کوین ، ماه ، مجله ، هایپر بیت کوینیزاسیون ، ویژگی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰