بانکهای مبتنی بر رسانههای اجتماعی بار تنظیمکنندهها را با مشکل بزرگتری اداره میکنند
روزهایی که صف افراد خارج از بانک ها به عنوان تصویر تعیین کننده یک وام دهنده در لبه پرتگاه عمل می کردند، گذشته است. در عصر دیجیتال توربوشارژ امروزی، مشتریان می توانند از طریق چند ضربه بر روی تلفن خود، پول نقد خود را برداشت کنند. گزارشهایی که در هفته 6 مارس در رسانههای اجتماعی
روزهایی که صف افراد خارج از بانک ها به عنوان تصویر تعیین کننده یک وام دهنده در لبه پرتگاه عمل می کردند، گذشته است. در عصر دیجیتال توربوشارژ امروزی، مشتریان می توانند از طریق چند ضربه بر روی تلفن خود، پول نقد خود را برداشت کنند.
گزارشهایی که در هفته 6 مارس در رسانههای اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر، از جمله سرمایهگذار با نفوذ پیتر تیل، بنیانگذاران صندوق، به شرکتها توصیه میکردند که پول نقد را از SVB متمرکز بر فناوری به سمت سقوط سهام بیاورند و مشتریان را به تلاش برای خروج فرستادند. مقامات SVB را در 10 مارس تعطیل کردند.
Credit Suisse سوئیس که روز یکشنبه باید توسط رقیب با سابقه UBS در یک تصاحب مهندسی شده توسط دولت پس از سقوط اعتماد سرمایه گذاران نجات می یافت، به خوبی از خطرات رسانه های اجتماعی آگاه است. سال گذشته پس از اینکه یک گزارش غیرمستند رسانه های اجتماعی باعث خروج مشتریان شد، الزامات نقدینگی را در برخی از نهادهای خود نقض کرد.
تاد بیکر، محقق ارشد در مرکز ریچموند دانشگاه کلمبیا، گفت: «این واقعیت که مردم میتوانند خیلی سریعتر با هم ارتباط برقرار کنند، پویایی مدیریت بانکها را تغییر داده است و شاید نحوه تفکر ما در مورد مدیریت ریسک نقدینگی را تغییر داده است».
ویلیام آکمن، مدیر صندوق تامینی میلیاردر، چند روز پس از فروپاشی SVB هشدار داد که “هیچ بانکی در دنیایی با حساب های بانکی آنلاین و رسانه های اجتماعی در امان نیست مگر اینکه دولت به سپرده گذاران تضمین صریح “دسترسی کامل” به همه آنها بدهد. پول نقد
تنظیمکنندهها میدانند که در حال مبارزه با احتمال بروز سریعتر از همیشه بانکها هستند، اگرچه اینکه چگونه میتوانند به طور خاص خطر وحشت ناشی از توییتر را برطرف کنند، مشخص نیست.
در ایالات متحده، تصمیم برای بیمه کردن تمام سپرده های بانکی پس از بسته شدن SVB بسیاری را شگفت زده کرد. کارشناسان گفتند که نشان می دهد مقامات به اندازه کافی نگران برداشت سپرده گذاران از سایر وام دهندگان هستند.
نیکلاس ورون، کارشناس ارشد مؤسسه اقتصاد بینالملل پترسون در واشنگتن، گفت: «ممکن است موضوع این باشد که سپردهها هرگز به این سرعت حرکت نکردهاند و این همان چیزی است که اساس این تصمیم را تشکیل میدهد – خروجیها در SVB بدون معادل بوده است».
به سرعت ناپدید می شوند
برخی در صنعت بانکداری خطرات سقوط دیگری به سبک SVB که توسط رسانه های اجتماعی تحریک شده است را نادیده می گیرند.
آنها به آسیب پذیری منحصر به فرد SVB در برابر مدیریت بانکی مبتنی بر رسانه های اجتماعی اشاره می کنند، با توجه به پایگاه مشتری بسیار متمرکز آن از فناوری و کارآفرینان سرمایه گذاری خطرپذیر که در همان حلقه ها با هم ترکیب می شدند.
راندل لیچ، مدیر اجرایی بانک ایالتی مستقر در کالیفرنیا، گفت: «این مرکز نفوذ بود، و بر خلاف مناطق دیگر، در این اکوسیستم متمرکز بود.
با این حال، برخی از سپرده گذاران در سراسر جهان حتی زمانی که معتقدند بانکشان اساساً سالم است، هیچ شانسی نمیکنند.
یکی از سرمایهگذاران بیوتکنولوژی در آلمان که با Credit Suisse بانک میکرد و قبل از معامله نجات یکشنبه صحبت میکرد، گفت که سپردههای شخصی خود را به موسسه دیگری منتقل کرده است، حتی اگر فکر میکرد که Credit Suisse یک «بانک خوب» است. سرمایه گذار گفت که SVB نشان داده است که سپرده ها با چه سرعتی می توانند ناپدید شوند.
دن آوری، استاد حقوق در دانشگاه کرنل، پیامدهای SVB را به دلیل “عدم وجود یک استراتژی ارتباطی” مقصر دانست.
او گفت که بین صبح جمعه سقوط SVB تا پایان آخر هفته، رگولاتورها باید توضیح میدادند که بانک مدل تجاری منحصربهفردی دارد و سایر وام دهندگان آنقدرها هم ریسکی نیستند.
اوری گفت که عدم انجام این کار باعث شد که سپرده گذاران در جاهای دیگر نگران باشند که وجوه آنها در خطر است و استرس را در سیستم تشدید می کند.
او افزود: «همه اینها بین صبح جمعه و یکشنبه وجود نداشت، به گونهای که به توییتر اجازه میداد واقعاً پویایی اطلاعات و روایت را در دست بگیرد.»
دیگر بانک های منطقه ای ایالات متحده از آن زمان تحت فشار قرار گرفتند و قیمت سهام First Rebublic Bank در روز دوشنبه به دلیل نگرانی در مورد نقدینگی آن 47 درصد کاهش یافت.
Jez Mohideen، مدیر عامل Laser Digital، بازوی ارزهای دیجیتال بانک ژاپنی Nomura، گفت که حماسه SVB و گمانه زنی های بی وقفه رسانه های اجتماعی در نهایت می تواند منجر به ارائه خدمات شبانه روزی بانک ها از جمله در تعطیلات آخر هفته شود.
به گفته پاتریشیا مک کوی، استاد حقوق در کالج بوستون، تنظیمکنندهها همچنین باید رسانههای اجتماعی را زیر نظر داشته باشند و مجموعهای از پروتکلها را برای راهنمایی نحوه واکنش آنها ایجاد کنند.
او گفت: «آنها باید به دنبال نشانههایی از شایعات بیاساس باشند، وحشت در رسانههای اجتماعی شروع شده است، و باید این کار را شبانه روزی انجام دهند».
(گزارش توسط هانا لانگ در واشنگتن و الیزا مارتینوزی در لندن؛ گزارش اضافی توسط کریس پرنتیس و داگلاس گیلیسون در واشنگتن و الیزابت هاوکرافت و لودویگ برگر در لندن؛ ویرایش توسط تامی رجیوری ویلکس و جاناتان اوتیس)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اجتماعی ، اداره ، با ، بار ، بانکهای ، بر ، بزرگتری ، تنظیمکنندهها ، را ، رسانههای ، مبتنی ، مشکل ، میکنند
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰