الزام بانکها به ایجاد زمینههای اجرای مطلوب قانون جدید چک/ تجهیز تمام درگاههای بانکی به خدمات سامانه صیاد
به گزارش اقتصادآنلاین، در این بخشنامه که از طرف رییس کل این بانک به مدیران عامل شبکه بانکی کشور ابلاغ شده، آمده است: پیرو بخشنامههای شماره ۳۳۱۴۲۹.۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۱۰.۱۶ مدیریتکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی درخصوص تکالیف و الزامات قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سیزدهم آبانماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی و ابلاغ مصوبه
به گزارش اقتصادآنلاین، در این بخشنامه که از طرف رییس کل این بانک به مدیران عامل شبکه بانکی کشور ابلاغ شده، آمده است:
پیرو بخشنامههای شماره ۳۳۱۴۲۹.۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۱۰.۱۶ مدیریتکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی درخصوص تکالیف و الزامات قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سیزدهم آبانماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی و ابلاغ مصوبه چهل و نهمین جلسه مورخ ۱۳۹۹.۹.۲۹ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تمدید مهلت اجرای تبصره (۱) ماده ۲۱ مکرر الحاقی به قانون مزبور تا پایان سال جاری، و ۳۳۲۹۷۴.۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۱۰.۱۷ اداره نظامهای پرداخت مبنی بر اعلام زمانبندی عملیاتیسازی سامانههای مرتبط با اجرای قانون موصوف، به اطلاع میرساند متاسفانه علیرغم تذکرات و توصیههای اکید این بانک، برگزاری نشستها و کارگروههای تخصصی با مدیران و کارشناسان بانکی، همکاری، تعامل و همسویی لازم در خصوص اجرای قانون مذکور در حد کفایت مشاهده نگردیده و باتوجه به عدم تمدید فرجه زمانی صدرالاشاره، مقتضی است مساعی لازم در راستای ایجاد زمینههای اجرای مناسب و مطلوب قانون موصوف صورت پذیرد.
با اقدامات اخیر صورت پذیرفته از سوی این بانک نظیر استفاده از برنامکهای موبایلی برای ثبت چکها در سامانه صیاد در راستای ایجاد فرصت کافی به منظور اجرای تکالیف عهده شبکه بانکی و نیز مشمول نشدن طبق ماده ۲۴ قانون پیشگفت، انتظار میرود همکاریها و تعاملات مقتضی به منظور تکمیل وظایف قانونی محول شده به نظام بانکی کشور انجام شود. از این رو ضمن تاکید مجدد بر ضرورت تمهید اقدامات ذکر شده در نامههای فوق، ملاحظات و تذکرات به شرح زیر را اعلام میدارد:
۱- آموزش کارکنان شعب برای راهنمایی و هدایت صحیح مشتریان و تبیین کارکردهای سامانههای مرتبط با چک حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹.۱۰.۳۰
۲- ایجاد ساختار نظامیافته و پاسخگو (میزامداد مشتریان) در راستای رفع ابهامات و اشکالات مشتریان حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹.۱۱.۱۵
۳- همکاری متعامل، مستمر و موثر روابط عمومی آن بانک/موسسه اعتباری با اداره روابط عمومی بانک مرکزی در راستای تنویر افکار عمومی به منظور فرهنگسازی اجرای قانون موصوف و تمکین از رهنمودها و توصیههای ابلاغی اداره یادشده؛
۴- تجهیز تمام درگاههای بانکی شامل درگاههای نوین (اینترنت بانک و موبایل بانک)، خودپردازها، تلفنبانک و کیوسک به خدمات سامانه صیاد (پیچک) حداکثر تا پایان بهمنماه سال جاری.
بدیهی است بازرسان این بانک به صورت میدانی و غیرحضوری تمام اقدامات و برنامهریزیهای آن بانک را رصد می کند و در صورت مشاهده عدم کفایت همکاریهای بانک متبوع، مراتب گزارش و اقدامات تضییقی و انضباطی در خصوص بانک خاطی اجرایی می شود.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :بانک مرکزی ، تلفن ، چک ، قانون ، کرونا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰