اتفاقی نو برای توسعه کسب‌وکارها

در ابتدای این نشست مهدی فروغی، مدیرعامل مجموعه یکتانت گفت: می‌خواهم به سال ۱۳۹۵ و زمان شکل‌گیری یکتانت بازگردم همانطور که مستحضر هستید ما کارمان را با تبلیغات همسان شروع کردیم و همیشه با توجه به نیازهای مخاطبان کارمان را توسعه دادیم، مثل تبلیغات موضوعی، تبلیغاتی کلیدواژه‌ی و… . از طرف دیگر وارد سرمایه‌گذاری در

کد خبر : 450100
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
اتفاقی نو برای توسعه کسب‌وکارها


در ابتدای این نشست مهدی فروغی، مدیرعامل مجموعه یکتانت گفت: می‌خواهم به سال ۱۳۹۵ و زمان شکل‌گیری یکتانت بازگردم همانطور که مستحضر هستید ما کارمان را با تبلیغات همسان شروع کردیم و همیشه با توجه به نیازهای مخاطبان کارمان را توسعه دادیم، مثل تبلیغات موضوعی، تبلیغاتی کلیدواژه‌ی و… . از طرف دیگر وارد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار برندهای دیگری مانند نجوا، تریبون، چاوش و… شدیم و نگاهمان این است که کماکان نیازهای پاسخ داده نشده‌ای در صنعت تبلیغات وجود دارد و ما تلاش داریم که این به این نیاز پاسخ دهیم.

او افزود: طبق تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که ۶۵ درصد بودجه‌های تبلیغاتی در جهان در دیجیتال مارکتینگ هزینه می‌شود؛ اما در ایران این رقم ۱۰ تا ۲۰ درصد است و همین ماجرا ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر زیرساخت‌ها را فراهم کنیم می‌توانیم از موقعیت‌های این حوزه استفاده کنیم و البته خدمات بهتری هم ارائه دهیم.

یکتاونچرز؛ بازوی سرمایه‌گذاری یکتانت

یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، بازوی سرمایه گذاری خود را با نام «یکتاونچرز» معرفی کرده است. یکتاونچرز که در واقع به‌صورت سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی یا Corporate Venture Capital (CVC) فعالیت می‌کند از این پس تمام امور مربوط به سرمایه گذاری‌های هلدینگ یکتانت را برعهده خواهد داشت.

مدیرعامل یکتانت ادامه داد: مفهوم و عملیات سرمایه‌گذاری برای ما یک معنای متفاوتی پیدا کرده است و همانطور که واحد دیجیتال مارکتینگ و ارتباطات داریم، تصمیم گرفتیم واحد سرمایه‌گذاری را هم راه‌اندازی کنیم تا یک هم‌افزایی بین کسب‌وکارهایی که شکل گرفته‌اند ایجاد کنیم، این مسیر را ادامه دادیم تا امروز که به صورت جدی‌تر تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یکتاونچرز این ماجرا را جدی‌تر دنبال کنیم.

او در پاسخ به پرسشی درباره تعداد کسب‌وکارهای هلدینگ یکتانت گفت: تا پیش از این پورتفولیو هلدینگ یکتانت شامل ۱۵ کسب وکار بود و حالا قرار است مدیریت این پورتفولیو ساختارمندتر و به شکل متمرکزی صورت گیرد. تعدادی از کسب و کارهای موجود در یکتاونچرز در هلدینگ یکتانت ایجاد شده‌اند و در عین حال تعداد دیگری نیز از نوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ادغام و تملیک به این مجموعه پیوسته‌اند.

چرا یکتاونچرز؟

فروغی درباره احساس نیاز به ساخت یکتاونچرز ادامه داد: «یکی از دلایل اصلی تمرکز است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز کسب‌وکارهایی باشیم که به ما اعتماد می‌کنند. چیزی که همیشه ما به آن فکر می‌کنیم این است که همیشه موقعیت‌های زیادی برای ایجاد فرصت و استفاده از آن وجود دارد اما الان مسئله این است که پاسخگویی درستی به نیازها انجام نمی‌شود و ما با این ماجرا تلاش داریم که نیاز پاسخگویی را برطرف کنیم.»

ارزش‌های یکتاونچرز برای کسب‌وکارها

در ادامه محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز درباره این برند توضیح داد و گفت: به طور کلی یکتاونچرز برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارها وارد حوزه‌هایی می‌شود که به نوعی در زنجیره ارزش هلدینگ یکتانت قرار می‌گیرند. سمت و سوی اصلی این حوزه‌ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب و کارهای B2B و همچنین رسانه و تولید محتوا می‌شود.

او ادامه داد: شرکت‌هایی که کار سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، واحد سرمایه‌گذاری جدی‌تر است. در حال حاضر ما یک پورتفولیوی ایجاد کردیم و تلاش کردیم یک سینرجی بین این‌ها ایجاد کنیم. از سوی دیگر برای سرمایه‌گذاری موقعیت‌های تعاملی ایجاد کردیم و زیر ساخت مناسب سرمایه‌گذاری را هم در شرکت ایجاد کردیم و امروز دسترسی‌مان به منابع بیشتر است و مجموع این موارد ما را بر این داشت که برای پیشبرد مجموعه، یکتا ونچرز را راه‌اندازی کنیم.

علمی‌فرد گفت: ارزش‌های غیر مالی نیز از مهمترین ویژگی‌هایی است که یکتاونچرز به کسب‌وکارهایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند اعطا می‌کند یکتانت با شبکه ارتباطی بزرگی که با کسب‌وکارهای دیگر دارد می‌تواند ارتباط خوبی میان آن‌ها و دیگر کسب و کارهای مرتبط و رسانه‌ها برقرار کند این شبکه ارتباطی، طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها را شامل می‌شود و می‌تواند ارزش افزوده‌ای از این طریق برایشان ایجاد کند، همینطور تجارب یکتانت در کسب‌وکار بینش‌های مارکتینگی مناسبی را به شرکت‌های موجود در پورتفولیوی یکتاونچرز منتقل می‌کند.

مدیرعامل یکتاونچرز درباره استفاده از دانش انباشته مجموعه یکتانت گفت: یکتاونچرز سعی دارد تا از دانش انباشته داخل مجموعه استفاده کند و مدیران با تجربه هلدینگ یکتانت را به عنوان مشاور در کنار کسب‌وکارهایی که یکتاونچرز در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است قرار دهد و از شناختی که یکتانت از بازارهای مختلف به دست آورده در جهت رشد این کسب‌وکارها استفاده کند. شرایط و فرم درخواست سرمایه‌گذاری در وب‌سایت یکتاونچرز در دسترس است.

در خواست کسب و کارها تا ۷روز بررسی می‌شود

علمی‌فرد با اشاره به سرعت عمل بالای تیم یکتاونچرز برای پاسخگویی به صاحبان کسب و کار گفت: «پاسخ ما به کسب‌وکارها حداکثر ۷ روز کاری است، این در حالی است که صاحبان کسب‌وکار گاهی اوقات از طولانی شدن فرآیند نظر دهی سرمایه‌گذاران گله دارند که بعضاً ۶ تا ۹ ماه به طول می‌انجامد، اما این فرآیند را آسان‌تر کردیم چون حوزه آنلاین به شدت برای ما اهمیت دارد.»

او درباره مدل‌های سرمایه‌گذاری توضیح داد: «برای توسعه کسب‌وکارها نیز ما سه مدل کار سرمایه‌گذاری را پیش خواهیم برد، یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر مثل حوزه‌های کسب‌وکارهای B2B. مدل دوم بحث راه اندازی کسب‌وکارهای جدید است و این مدل برای ما بسیار جدی است و به همین دلیل هم از عزیزانی که تجربه کارآفرینی دارند دعوت می‌کنیم تا بیایند درباره فرصت‌ها برای توسعه صحبت کنیم. مدل سوم هم بحث ادغام و تملیک است در همان حوزه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری به آن اشاره کردم، برای ما جذاب است که کسب و کارهایی که تفاوتی دارند، بالغ‌ترند، سازوکارهای مشخص دارند و ترجیحا سودده هستند هرچند کم، آن‌ها را بررسی کنیم و اگر تمایلی به فروش دارند، با آن‌ها وارد حوزه ادغام و تملیک شویم و فرآیند ارزیابی‌شان هم مانند سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و لازمه‌اش این است که در آن شرکت تغییراتی ایجاد کنیم و آن را رشد و توسعه دهیم. در حال حاضر ۱۵ کسب و کار داخل پورتفولیو ما هستند؛ مثلاً ما ایران سامانه را داشتیم که پوشش رسانه‌ای داده شد، همچنین ما برای ایجاد، راه‌اندازی کسب‌وکارها و مشارکت کارآفرینان و مدیران، ما مجموعه‌هایی مثل تریبون، جریان و نجوا را داریم که در سالیان فعالیتشان رشد بسیار خوبی داشتند و اکثراً رهبر بازار خودشان هستند. در مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر هم کسب‌وکارهایی مثل نوین‌هاب را داشتیم.»

مدیرعامل یکتاونچرز در پایان و درباره چالش‌های این حوزه گفت: «یکی از چالش‌هایی که در این حوزه داریم خود تیم و استارتاپ‌های جدید است، اما این را می‌توانم بگوییم که در ایران حوزه دیجیتال مارکتینگ جای رشد بسیاری دارد. تبلیغات در فضای مجازی با اینکه گسترده است اما بازهم جای کار دارد و این موارد تمام چیزهایی است که در این حوزه می‌توانیم به آن توجه کنیم و آن را پرورش دهیم. چشم انداز یکتاونچرز این است که بتوانیم به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری یکتانت آن ارزش را بیشتر کند.»



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.