شیائومی، غول گوشی های هوشمند اولین خودروی خود با نام سدان برقی شیائومی SU7 را رسما معرفی کرد. این خودروی برقی دارای شارژ 875 ولتی و باتری 101 کیلووات ساعتی با سلولهای CATL است که حداکثر برد 800 کیلومتر را فراهم میکند. مدل AWD دارای قدرت 495 کیلووات است که برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 2.78 ثانیه و حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت مناسب است.
شیائومی تقریباً سه سال پیش در تاریخ مارس سال 2021، خودروی خود را معرفی کرد، زمانی که لی جون، مدیرعامل و موسس این شرکت، در یک سخنرانی عمومی گفت که شیائومی 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) در تجارت خودروسازی خود سرمایهگذاری خواهد کرد.
این شرکت قبلاً ادعا کرده بود که شیائومی SU7 تولید انبوه خود را در نیمه اول سال 2024 آغاز خواهد کرد. در اواخر سال 2023، تصاویر و ویدئوهای پنهانی SU7 در فضای آنلاین درز کرد و در ماه نوامبر، فاش شد که شیائومی برای مجوز فروش در چین درخواست داده است.
اخیرا شیائومی دو نسخه از اولین خودروی برقی خود را عرضه کرده است: SU7 و SU7 Max. مدل پایه SU7 دیفرانسیل عقب (RWD) با موتور V6 ساخت داخل شیائومی با حداکثر قدرت 220 کیلووات و گشتاور 400 نیوتن متر است و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 5.28 ثانیه دارد. ظرفیت باتری این خودرو 73.6 کیلووات ساعت خواهد بود.
مدل SU7 Max مجهز به موتور دوگانه با حداکثر توان خروجی 495 کیلووات و گشتاور 838 نیوتن متر AWD خواهد بود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.78 ثانیه و حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت است. این خودرو همچنین میتواند 0-200 کیلومتر در ساعت را در 10.67 ثانیه طی کند. باتری Qilin NMC CATL دارای ظرفیت 101 کیلووات ساعت است و برد CLTC 800 کیلومتری را فراهم میکند.
باتری این خودرو میتواند 390 کیلومتر را در 10 دقیقه شارژ کند که بیشتر از تسلا مدل S Plaid است. در 5 دقیقه، SU7 میتواند 220 کیلومتر و در 15 دقیقه، 510 کیلومتر اضافه کند.
به گفته شیائومی، SU7 یک خودروی آیرودینامیک زیباست. لی جون تاکید کرد که لیدار که در بالای شیشه جلو قرار دارد، از طراحی صاف یک سنگریزه الهام گرفته شده است. با این حال، مدلی که در ویدیو نشان میدهد که SU7 به 0.195 سی دی میرسد، نسخه بدون لیدار است.
SU7 روی پلت فرم مودنا شیائومی قرار دارد و کمی بلندتر از پورشه تایکان است. ابعاد آن 4997/1963/1455 میلی متر (L/W/H) و فاصله بین دو محور 3000 میلی متر است. این خودرو دارای حجم قابل توجه 105 لیتری است. SU7 توسط تیمی از جمله لی تیانیوان، رئیس طراحی شیائومی طراحی شد که از BMW به این شرکت پیوسته بود.
در داخل خودرو یک صفحه کنترل مرکزی 16.1 اینچی با وضوح 3k، یک صفحه ابزار 7.1 اینچی برای راننده و دو صفحه نمایش در عقب برای سرنشینان قرار دارد که در واقع تبلت های شیائومی به نام Mi Pads هستند. البته اپل آیپد نیز با این ماشین سازگار است.
Xiaomi Pilot ADAS ورودی یک لیدار، رادار موج 3 میلی متری، 11 دوربین HD و 12 رادار اولتراسونیک را دریافت میکند. سیستم رانندگی خودمختار شامل رانندگی در بزرگراه، ویژگی پارک کردن خودکار و احضار خودرو است. این خودرو برای رانندگی شهری تا پایان سال 2024 در بیش از 100 شهر چین در دسترس خواهد بود.
رقبا
لی جون، مدیرعامل شرکت شیائومی در ابتدای کنفرانس گفت: شیائومی میخواهد در 15 تا 20 سال آینده به 5 شرکت برتر خودروسازی جهان تبدیل شود. SU7 با پورشه تایکان و تسلا مدل S در چین رقابت خواهد کرد. با این حال، شیائومی قیمت خودرو را در طول این رویداد اعلام نکرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰