NFT ها و تعریف هنر
“نشانه های غیر قابل تعویض” ، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می شوند ، به عنوان معادل این چرخه بازار با پیشنهاد اولیه سکه ، مورد توجه قرار گرفته اند. آنها بر اشتراک ذهنی “هنجارها” در فضا تسلط دارند. به همان اندازه که بیت کوین دوست ندارد در مورد آنها صحبت کند ، بدون
“نشانه های غیر قابل تعویض” ، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می شوند ، به عنوان معادل این چرخه بازار با پیشنهاد اولیه سکه ، مورد توجه قرار گرفته اند. آنها بر اشتراک ذهنی “هنجارها” در فضا تسلط دارند. به همان اندازه که بیت کوین دوست ندارد در مورد آنها صحبت کند ، بدون شک آنها بخش عمده ای از پویایی بازار در این چرخه هستند و من شخصاً فکر نمی کنم که آنها به این زودی ها و حتی هرگز از بین بروند. چیزهای زیادی وجود دارد که می خواهم باز کنم تا استدلال کنم که چرا فکر می کنم اینطور است. اولین س questionالی که در این راستا مطرح می شود این است: هنر چیست؟
فلسفه هنر
این س immediatelyال بلافاصله مجموعه ای از س questionsالات دیگر را مطرح می کند. امروزه تقریباً هر چیزی می تواند هنر را تشکیل دهد. برای مشاهده این موضوع کافی است به مارک روتکو نگاه کنید. قطعات او به معنای واقعی کلمه فقط رنگ و شکل هستند. آثار او مورد استقبال گسترده قرار گرفته و با مبالغ هنگفتی به فروش می رسد. مرز تفکیک بین آنچه هنر است یا نیست کجاست؟ برای یک نفر ، روتکو شاهکاری است که باید برای تملک آن بپردازند ، برای افراد دیگر (مانند من) آنها فقط رنگ هایی هستند که روی رسانه ای زده می شوند که کودک می تواند دوباره بسازد. من یک سکه نمی دهم.
پس کجاست خط تفکیک کننده چیزی که چیزی را هنری می کند یا خیر؟ یکی نیست این یک خط کاملاً ذهنی است که بسته به چشم بیننده متفاوت است. به طور تعریفی “خط” در مفهوم عینی وجود ندارد. با توجه به آن ، بیایید دیدگاه من را در نظر بگیریم ، که در واقع تمام چیزی است که می توانم در چنین زمینه ای با آن صحبت کنم. هنر چیزی است که مرا تحت تأثیر قرار می دهد. چه از نظر احساسی ، چه از نظر فکری ، چه از راه های دیگر ، چیزی است که باعث واکنش خودجوش احشایی از من می شود – برای مثال مجسمه داوود. هر بار که مجسمه ای مرمری با چنین جزئیات و مقیاسی می بینم ، مرا شگفت زده می کند. این باعث می شود من در مورد مهارت ، صبر ، زمانی که برای ایجاد چیزی بسیار دقیق و دقیق در جزئیات ایجاد شده است ، فکر کنم. یا به عبارت دیگر ، “اثبات کار” مورد نیاز برای تولید چنین چیزی را تصور کنید. فقط مهارتهای مورد نیاز و زمان لازم برای اصلاح آنها را در نظر بگیرید ، مانند این که بدانید چگونه یک تکه سنگ مرمر را به شکلی دقیق بشکنید که شکل انسان را از آنچه باقی مانده قابل تکرار باشد. شما باید دقیقاً بدانید که چگونه سنگ مرمر را به گونه ای خرد کنید که فضای اصلی آن اشکال دست نخورده باقی بماند و سپس تمام جزئیات را اصلاح کنید. یک قطعه واحد که بیش از حد آن را خرد کرده است ، این پتانسیل را خراب می کند و نحوه تصمیم گیری در مورد این تصمیمات برای هر قطعه سنگ مرمر متفاوت است. فکر کردن به همه اینها با توجه به شخصی که نه تنها تئوری پشت این چیزها را آموخته است ، بلکه نحوه انجام آنها را در عمل به میزان دقیق ، احساس ترس واقعی را در من ایجاد می کند. یک خط رنگی روی زمینه سفید چنین هیجانی را در من تداعی نمی کند. من خودم می توانستم در یک دقیقه این کار را انجام دهم.
هنگام بحث در مورد نگرش خود در مورد هنر در زمینه NFT ها ، من هرگز NFT ندیده ام که از نظر من به عنوان “هنر” شناخته شود. حتی یک NFT که من تا به حال دیده ام ، حتی Rarepepe ، بیشتر از این که به من بخندد یا بخندد ، مرا تحت تأثیر قرار نداده است. اگر مجبور باشم NFT ها را طبقه بندی کنم ، آنها را کلکسیونی می نامم. برای من آنها به هیچ وجه هنر کلمه ای نیستند که من آن را مشاهده یا تعریف می کنم. بیشتر به کارت پوکمون در مقابل مونالیزا فکر کنید. Pokemon مورد علاقه شما وقتی به کارت نگاه می کنید ، حسی عمیق شبه معنوی ایجاد نمی کند ، اما هنوز نسبت به داشتن آن در سطح کمتری واکنش احساسی وجود دارد. من آن را به وسواس در داشتن چیزی شبیه می کنم. وقتی مردم کارت های پوکمون ، کارت های بیس بال ، یا سکه یا هر چیز دیگری را جمع آوری می کنند ، در نهایت به نظر من وسواس/اجبار برای مالکیت بیشتر و بیشتر موارد گفته شده به وجود می آید. من فکر می کنم این به ریشه های آنچه NFT ها در واقع هستند بسیار نزدیک تر از مقایسه آنها با هنر به معنای کلاسیک است.
پویایی بازار و پولشویی
بازار جهانی هنر تا سال 2020 تقریباً 50 میلیارد دلار در مجموع ارزش داشت و 31.4 میلیون دلار معاملات هنری در آن سال انجام شد. بازار عظیمی است. بیشتر معاملات مربوط به هنر به صورت خصوصی و با حداقل کاغذبازی یا سوابق و در برخی موارد کاملاً ناشناس انجام می شود. از نظر تاریخی ، این یک بازار بسیار بی نظم بوده است. این امر همچنین منجر به سوء استفاده از گالری های هنری و مزایده هایی برای پولشویی شده است که از طریق فعالیت های غیرقانونی ، یعنی پولشویی به دست آمده است (اگرچه مقیاس آن در کل بازار موضوعی مورد مناقشه است).
یکی از جنبه های اصلی تسهیل چنین فعالیتهایی چیزی است که “بندر رایگان” نامیده می شود. این انبارها دارای منطقه بندی خاصی هستند ، معمولاً در فرودگاهها یا در مجاورت آنها ، که برای اهداف مالیاتی خارج از مرز کشور میزبان در نظر گرفته می شوند ، صرف نظر از اینکه از لحاظ جغرافیایی در داخل آنها قرار دارند. این به مالکان و فروشندگان اجازه می دهد تا آثار هنری ارزشمند را در پناهگاه مالیاتی ذخیره کرده و مالیات گمرکی را تا زمانی که هنر را به خارج از بندر آزاد منتقل کنند به تعویق بیندازند. بسیار متداول است که از این مزیت برای تعویق دائمی چنین هزینه های گمرکی به سادگی و بدون حذف آثار هنری از بندر آزاد استفاده شود ، زیرا پس از فروش می توان از بندر آزاد به بندر آزاد به صورت بین المللی بدون “گذراندن گمرک” به منظور مالیات استفاده کرد.
دو نمونه از شستشوی مستند در دو محدوده طیف به ذهن می آید. اولین مورد شامل بانکدار برزیلی ، ادمار سید فریرا می شود که در سال 2006 به جرم پولشویی و سایر جرایم محکوم شد. او از برزیل فرار کرد و نقاشی “هانیبال” ژان میشل بسکیات را با خود به ایالات متحده قاچاق کرد ، در حالی که اسناد گمرکی متقلبانه ارزش کالای ارسال شده فقط 100 دلار بود. با این حال ، این مبلغ 8 میلیون دلار ارزیابی شد. نقاشی توسط مقامات آمریکایی بازیابی شد و فریرا مجدداً به قیمومیت برزیل توبیخ شد ، اما قصد او به وضوح این بود که از طبیعت بی نظم بازار هنر برای فروش نقاشی برای تأمین هزینه های زندگی خود پس از فرار از برزیل استفاده کند.
یک مثال دیگر در جنبه های افراطی تر ، موارد مستند داعش (دولت اسلامی عراق و سوریه) است که آثار هنری عتیقه را از این منطقه به دست آورده و برای تأمین هزینه عملیات خود به کشورهای غربی قاچاق کرده است. یک نمونه از آثار هنری که به طور بالقوه از داعش تهیه شده است ، لوح رویایی گیلگمش است که توسط رئیس Hobby Lobby خریداری شده است تا در موزه کتاب مقدس در واشنگتن دی سی نمایش داده شود. این لوح i (از 22 سپتامبر 2021) در روند بازگشت به عراق پس از تصرف توسط اداره مهاجرت و گمرک (ICE).
اکنون شدت پولشویی در بازار هنر همانطور که قبلاً گفته شد یک موضوع بحث برانگیز است ، اما غیرقابل انکار است که چنین مواردی بدون توجه به مقیاس نسبت به بازار کلی به طور مرتب رخ می دهد. به همین دلیل موجی آهسته از دولتها در سرتاسر جهان شروع شده است تا فروش و انتقال هنر را به طرح های نظارتی مبارزه با پولشویی وارد کنند که بسیاری از بازارهای مالی دیگر مجبور به رعایت آن هستند. اولین نمونه ای که من از آن مطلع هستم لایحه ای است که در مکزیک در سال 2012 برای مبارزه با پولشویی مشکوک توسط کارتل های مواد مخدر تصویب شد. این لایحه هنر و سایر بازارها مانند قمارخانه ها ، جواهرفروشی ها و گروگان ها را تحت مقررات مبارزه با پولشویی در مکزیک به ارمغان آورد. بیشتر گالری های هنری که در داخل خانه های حراج فعالیت می کنند ، به طور متوسط تقریباً 30 درصد افت فروش داشته اند. صرف نظر از میزان آن به دلیل عدم توانایی کارتل ها در استفاده از حراج های هنری برای پولشویی در مقابل خریداران واقعی که تمایلی به نقض حریم خصوصی خود ندارند ، این لایحه تأثیر قابل توجهی در بازار داشت.
لوایح مشابهی اخیراً در اتحادیه اروپا و ایالات متحده به تصویب رسیده است. در سال 2018 اتحادیه اروپا دلالان هنری را تحت مقررات پنجم مبارزه با پولشویی وارد مقررات خود برای مبارزه با پولشویی کرد و در ژانویه 2021 ایالات متحده همین کار را با قانون مبارزه با پولشویی در سال 2020 انجام داد. کنگره ایالات متحده تا 2021 به آنها مهلت داد برای روشن شدن اینکه چه کسی واجد شرایط “فروشنده آثار باستانی” است ، همانطور که در لایحه تعیین شده است و تحت نظارت قانونگذار قرار می گیرد. بنابراین غذای آماده اینجا چیست؟ پولشویی بدون توجه به مقیاس مورد بحث در بازارهای هنری اتفاق می افتد. برای اعمال منطق قیاسی ، احتمالاً همان چیزی در فضای NFT اتفاق می افتد. این امر تقاضای واقعی برای چیزهای افراد واقعی را صرفاً به منظور قدردانی از “هنر” نفی نمی کند ، اما همچنین نباید نادیده گرفته شود. دولتها به وضوح این را با مقررات خزنده در بازارهای هنری در پنج-10 سال گذشته تصدیق می کنند ، درست همانطور که شروع به خزش نظارتی در بیت کوین و اکوسیستم بزرگتر شده است.
منحنی ارزش احساسی در مقابل ارزش اقتصادی
برای بازگشت به جنبه فلسفی مسائل ، من آخرین نکته ای را دارم که باید تلاش کنم تا واقعاً در مورد آنچه در فضای NFT می گذرد تأمل کنم. هنگام بحث در مورد ارزش هنر ، من فکر می کنم مهم است که ارزش احساسی/فکری را از ارزش اقتصادی جدا کنیم. برای روشن شدن دلیل ، بیایید سه مثال را مرور کنیم.
موسیقی بتهوون را در نظر بگیرید: این کاملاً در مالکیت عمومی است ، به خودی خود و خارج از آن از نظر اقتصادی بی ارزش است (نادیده گرفتن مواردی مانند اجراهای زنده ، فروش ضبط ، و غیره ، که هرکسی می تواند انجام دهد و عموماً به هیچ چیز تمایل ندارد) با این حال هنوز هم عمیق است ارزش اجتماعی و فرهنگی صدها سال پس از ایجاد آن حالا به متالیکا فکر کنید. آنها یک گروه دوست داشتنی و شناخته شده هستند و هنر آنها هنوز ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد. هیچ جا به اندازه بتهوون عمیق نیست ، اما از نظر عاطفی از نظر فرهنگی همچنان غیرقابل انکار است. در نهایت ، برخی از هنرمندانی را که هرگز در مورد آنها نشنیده اید ، در نظر بگیرید ، که هرگز محبوب نشدند و هنری را ایجاد نکردند که به طور احساسی به کسی منتقل شود ، که هنرش بی ارزش و در محل دفن زباله باشد.
هنر می تواند ارزش عاطفی عمیقی را حفظ کند که برای نسل ها مستقل از هر ارزش اقتصادی که می تواند حفظ شود ، ادامه می یابد. از نظر من کلکسیون ها متفاوت هستند ، زیرا ارتباط بین وسواس در جمع آوری و ارزش اقتصادی کلکسیون ها بیشتر از هنر با موسیقی مانند موسیقی است. این چیزی است که هنگام فکر کردن در مورد NFT ها باید مورد توجه قرار گیرد. چند نفر از افرادی که بازار را تشکیل می دهند آنها را به عنوان هنر در نظر می گیرند در مقابل آنها را به عنوان مجموعه ای می بینند؟
این پست مهمان شینوبی است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً منعکس کننده نظرات BTC، Inc. یا مجله بیت کوینبه
به
لینک منبع : هوشمند نیوز
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰