FOMO در تجارت چیست؟ ویژگی های یک معامله گر FOMO
– بازبینی شده توسط جیمز استنلی، 24 نوامبر 2021 FOMO – ترس از دست دادن – افزودنی نسبتاً اخیر به زبان انگلیسی است، اما در زندگی روزمره ما ذاتی است.. پدیده واقعی عصر دیجیتال مدرن، FOMO بر 69 درصد از هزاره ها تأثیر می گذارد، اما همچنین می تواند تأثیر قابل توجهی بر رویه های
– بازبینی شده توسط جیمز استنلی، 24 نوامبر 2021
FOMO – ترس از دست دادن – افزودنی نسبتاً اخیر به زبان انگلیسی است، اما در زندگی روزمره ما ذاتی است.. پدیده واقعی عصر دیجیتال مدرن، FOMO بر 69 درصد از هزاره ها تأثیر می گذارد، اما همچنین می تواند تأثیر قابل توجهی بر رویه های معاملاتی داشته باشد.
به عنوان مثال، احساس از دست دادن می تواند منجر به ورود به معاملات بدون فکر کافی شود، یا به بستن معاملات در لحظات نامناسب منجر شود، زیرا به نظر می رسد این همان کاری است که دیگران انجام می دهند. حتی می تواند باعث شود معامله گران به دلیل عدم تحقیق یا نیاز به دنبال کردن گله، سرمایه زیادی را به خطر بیندازند. برای برخی، حس FOMO که با دیدن موفقیت دیگران ایجاد میشود، تنها به واسطه بازارهای پرشتاب و نوسانات افزایش مییابد. به نظر می رسد چیزهای زیادی برای از دست دادن وجود دارد.
برای کمک به معامله گران برای درک بهتر مفهوم FOMO در معاملات و چرایی وقوع آن، این مقاله محرک های بالقوه و چگونگی تأثیر آنها بر موفقیت یک معامله گر روزانه را شناسایی می کند. این نمونههای کلیدی و اینکه یک معامله روزانه معمولی زمانی که توسط FOMO هدایت میشود چگونه به نظر میرسد را پوشش میدهد. نکات مختلفی در مورد چگونگی غلبه بر ترس و سایر احساساتی که می توانند تأثیر بگذارند وجود دارد ثبات در معاملات – یکی از مهمترین ویژگی های معامله گران موفق.
نکات اصلی گفتگو:
- FOMO در تجارت چیست؟
- چه چیزی یک معامله گر FOMO را مشخص می کند؟
- عواملی که می توانند FOMO را تحریک کنند
- تجارت FOMO در مقابل تجارت منضبط: چرخه
- تحلیلگران DailyFX تجربیات FOMO خود را به اشتراک می گذارند
- نکاتی برای غلبه بر FOMO
FOMO در تجارت چیست؟
FOMO در معامله گری ترس از دست دادن یک فرصت بزرگ در بازارها است و موضوع رایجی است که بسیاری از معامله گران در طول حرفه خود تجربه می کنند. FOMO می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد، از معامله گران جدید با حساب های خرده فروشی گرفته تا معامله گران حرفه ای فارکس.
در عصر مدرن رسانه های اجتماعی، که به ما دسترسی بی سابقه ای به زندگی دیگران می دهد، FOMO یک پدیده رایج است. این از این احساس ناشی می شود که معامله گران دیگر موفق تر هستند، و می تواند باعث انتظارات بیش از حد بالا، فقدان چشم انداز بلندمدت، اعتماد بیش از حد/اطمینان بسیار کم و عدم تمایل به صبر شود.
احساسات اغلب یک نیروی محرکه کلیدی در پشت FOMO هستند. اگر کنترل نشوند، می توانند معامله گران را به بی توجهی سوق دهند برنامه های تجاری و از سطوح راحت خطر فراتر رود.
مشترک احساسات در معاملات که می توانند به FOMO تغذیه کنند عبارتند از:
- طمع
- ترس
- هیجان
- حسادت
- بی تابی
- اضطراب
روانشناسی تجارت یک موضوع کلیدی است که در وبینارهای ما پوشش داده می شود، جایی که تحلیلگران ما نکات تخصصی را برای کنترل احساسات، حفظ ثبات و به حداکثر رساندن موفقیت معاملات به اشتراک می گذارند. در یک وبینار ثبت نام کنید با تحلیلگر ما، پل رابینسون، جایی که او FOMO و روانشناسی تجارت را به طور عمیق مورد بحث قرار می دهد.
یک معامله گر FOMO چه ویژگی هایی دارد؟
معاملهگرانی که بر اساس FOMO عمل میکنند، احتمالاً ویژگیهای مشابهی دارند و توسط مجموعهای از مفروضات هدایت میشوند. در زیر لیستی از مهمترین چیزهایی است که یک معامله گر FOMO ممکن است بگوید، که احساساتی را که می تواند بر تجارت تأثیر بگذارد روشن می کند:
تاجر بهتری شوید با تحلیلگر ما پل رابینسون – یاد بگیرید که بر FOMO غلبه کنید و با موفقیت بیشتری تجارت کنید.
چه عواملی می توانند تجارت FOMO را تحریک کنند؟
FOMO یک احساس درونی است، اما احساسی که می تواند توسط طیف وسیعی از موقعیت ها ایجاد شود. برخی از عوامل خارجی که می تواند منجر به تجربه یک معامله گر FOMO شود عبارتند از:
- بازارهای بی ثبات FOMO به بازارهای صعودی که در آن مردم می خواهند به یک روند صعود کنند محدود نمی شود – زمانی که حرکت بازار در هر جهتی وجود داشته باشد، می تواند به روان ما نفوذ کند. هیچ معاملهگری نمیخواهد یک فرصت خوب را از دست بدهد
- بردهای بزرگ با توجه به پیروزیهای اخیر، به راحتی میتوان فرصتهای جدید را شناسایی کرد و گرفتار آنها شد. و این خوب است، زیرا دیگران این کار را انجام می دهند، درست است؟ متأسفانه، رگه های برد برای همیشه دوام نمی آورد
- ضررهای تکراری معاملهگران میتوانند در یک چرخه معیوب قرار بگیرند: وارد شدن به یک موقعیت، ترسیدن، بسته شدن، سپس ورود مجدد به معاملهای دیگر، زیرا اضطراب و ناامیدی در مورد عدم مقاومت ایجاد میشود. این در نهایت می تواند منجر به ضررهای بزرگتر شود
- اخبار و شایعات. شنیدن یک شایعه می تواند احساس کنار گذاشته شدن را تشدید کند – معامله گران ممکن است احساس کنند که از جریان خارج شده اند.
- رسانه های اجتماعی، به ویژه توییتر مالی (#FinTwit). ترکیبی از رسانه های اجتماعی و تجارت زمانی می تواند سمی باشد که به نظر می رسد همه در معاملات برنده هستند. مهم است که محتوای رسانه های اجتماعی را به صورت واقعی نگیرید و برای تحقیق در مورد تأثیرگذاران و ارزیابی پست ها وقت بگذارید. توصیه می کنیم از هشتگ FinTwit برای الهام گرفتن استفاده کنید، نه به عنوان یک ابزار برنامه ریزی قطعی.
علاوه بر تأثیرگذاری بر معاملهگران در سطح فردی، FOMO میتواند تأثیر مستقیمی بر بازارها داشته باشد. بازارهای متحرک ممکن است از نظر احساسی برانگیخته شوند – معاملهگران به دنبال فرصتها میگردند و با درک روند جدیدی که در حال شکلگیری است، به دنبال نقاط ورودی هستند.
این نمودار از شاخص S&P 500 به عنوان مثالی از چگونگی حرکت بازارها به دلیل انبوه احساسات معامله گر. زمانی که مردم به دلیل ترس از دست دادن، شروع به پریدن از بازارهای صعودی می کنند، بازارهای صعودی ثابت می توانند به سرعت افزایش پیدا کنند. همانطور که در اینجا مستقیماً پس از افزایش شدید مشاهده می شود، آنها نیز می توانند تصادف کنند. افرادی که دیر وارد یک موقعیت خرید می شوند، پول خود را از دست داده اند، که بدترین سناریو در معاملات FOMO است.
تجارت FOMO در مقابل تجارت منضبط: چرخه
همانطور که در بالا توضیح داده شد، فرآیند قرار دادن معامله می تواند بسته به موقعیت در دست و عواملی که تصمیمات یک معامله گر را هدایت می کنند بسیار متفاوت باشد. در اینجا سفر یک معامله گر FOMO در مقابل یک معامله گر منضبط است – همانطور که خواهید دید، برخی تفاوت های اساسی وجود دارد که می تواند به نتایج بسیار متفاوتی منجر شود.
تحلیلگران DailyFX تجربیات FOMO خود را به اشتراک می گذارند
معامله گران با تمام سطوح تجربه، از جمله تحلیلگران DailyFX ما، با FOMO سروکار داشته اند:
“بر اساس استراتژی خود معامله کنید، نه بر اساس احساسات خود” – پیتر هنکس، تحلیلگر جوان
“استراتژی کنید. اجرا کردن. به برنامه پایبند باشید و حریص نباشید. همه انواع معامله گران پول در می آورند. خوک ها ذبح می شوند» – کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد
«تصمیمات تجاری باینری نیستند، طولانی در مقابل کوتاه هستند. گاهی اوقات کاری نکردن بهترین معامله ای است که می توانید انجام دهید. – اییا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارز
“اگر در تجارت با FOMO برخورد نکنید و آن را منع نکنید – با شما برخورد خواهد کرد.” – جیمز استنلی، استراتژیست فنی
هیچ کس نباید شما را معامله کند یا شما را شکست دهد. با این اوصاف، اگر فرصتی را از دست بدهید، همیشه فرصت دیگری در گوشه گوشه است.» – پل رابینسون، استراتژیست ارز
آیا می توانید با تجربیات تحلیلگران ما ارتباط برقرار کنید؟ در زیر نظر بدهید یا برای ما توییت کنید: @DailyFX
نکاتی برای غلبه بر FOMO
غلبه بر FOMO با خودآگاهی بیشتر و درک اهمیت نظم و انضباط آغاز می شود مدیریت ریسک در تجارت. در حالی که هیچ راه حل ساده ای برای جلوگیری از تأثیر احساسات بر معاملات و متوقف کردن FOMO در مسیر آن وجود ندارد، تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند به معامله گران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرند و تجارت مؤثرتری داشته باشند.
در اینجا چند نکته و یادآوری برای کمک به مدیریت عامل ترس آورده شده است:
- همیشه تجارت دیگری وجود خواهد داشت. فرصت های تجاری مانند اتوبوس هستند – یک فرصت دیگر همیشه پیش خواهد آمد. این ممکن است فوری نباشد، اما فرصتهای مناسب ارزش صبر کردن را دارند.
- همه در یک موقعیت قرار دارند. تشخیص این یک لحظه پیشرفت برای بسیاری از معامله گران است و باعث می شود FOMO شدت کمتری داشته باشد. به یک وبینار DailyFX بپیوندید و تجربیات خود را با معامله گران دیگر به اشتراک بگذارید – این می تواند اولین قدم مفید در درک و بهبود روانشناسی معاملات باشد.
- به یک برنامه معاملاتی پایبند باشید. هر معامله گر باید استراتژی خود را بداند، یک برنامه معاملاتی ایجاد کند، سپس به آن پایبند باشد. این راه رسیدن به موفقیت بلندمدت است
- حذف احساسات از معاملات کلیدی است. یاد بگیرید که احساسات را کنار بگذارید – یک طرح معاملاتی به این امر کمک می کند و بهبود می یابد اعتماد تجاری.
- معامله گران فقط باید از سرمایه ای استفاده کنند که می توانند از دست بدهند. آنها همچنین می توانند از توقف برای به حداقل رساندن ضرر در صورت حرکت غیرمنتظره بازار استفاده کنند.
- شناخت بازارها ضروری است. معامله گران باید تجزیه و تحلیل خود را انجام دهند و از آن برای اطلاع رسانی به معاملات استفاده کنند، و تمام اطلاعات را در اختیار داشته باشند تا از هر نتیجه ممکن آگاه شوند.
- FOMO به راحتی فراموش نمی شود، اما می توان آن را کنترل کرد. استراتژی ها و رویکردهای مناسب تضمین می کند که معامله گران می توانند از FOMO بالاتر بروند.
- نگه داشتن الف مجله تجاری به برنامه ریزی کمک می کند تصادفی نیست که موفق ترین معامله گران از یک مجله استفاده می کنند و از تجربیات شخصی برای کمک به برنامه ریزی استفاده می کنند.
غلبه بر FOMO یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک روند مداوم است. این مقاله نقطه شروع خوبی را ارائه کرده است و اهمیت روانشناسی تجارت و مدیریت احساسات را برای جلوگیری از تأثیرگذاری FOMO بر تصمیمات هنگام انجام معامله برجسته می کند.
FOMO خود را به JOMO تبدیل کنید
اکنون میدانید که چگونه FOMO را در مسیرهای خود شناسایی و متوقف کنید، دریابید که چگونه در آغوش بگیرید JOMO در تجارت و ذهنیت خود را برای موفقیت بیشتر تغییر دهید.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰