Backgrounder – تاخیر در قابلیت عملیاتی اولیه (IOC) CC-295 Kingfisher
پس زمینه یک ارتش مدرن و توانا برای امنیت داخلی کانادا و سهم ما در صحنه جهانی بسیار مهم است. این شامل نقش ما در جستجو و نجات داخلی (SAR) می شود. درباره پروژه تعویض هواپیمای جستجو و نجات بال ثابت (FWSAR). یک ارتش مدرن و توانا برای امنیت داخلی کانادا و سهم ما در
پس زمینه
درباره پروژه تعویض هواپیمای جستجو و نجات بال ثابت (FWSAR).
یک ارتش مدرن و توانا برای امنیت داخلی کانادا و سهم ما در صحنه جهانی بسیار مهم است. این شامل نقش ما در جستجو و نجات داخلی (SAR) می شود. برای این منظور، دولت کانادا تضمین می کند که اعضای نیروهای مسلح کانادا (CAF) تجهیزات مناسبی برای تکمیل کار نجات جانی که انجام می دهند با جایگزینی ناوگان های جستجو و نجات بال ثابت موجود در کانادا دارند.
درباره پروژه:
- دستیابی به ناوگانی متشکل از 16 هواپیمای جدید CC-295 Kingfisher با بال ثابت جستجو و نجات مجهز به حسگر.
- قراردادی که در سال 2016 به ایرباس دفاع و فضا منعقد شد و شامل موارد زیر است:
- 16 هواپیمای جدید؛
- یک مرکز آموزشی جدید مجهز به شبیه ساز در Comox، BC.
- خدمات نگهداری و پشتیبانی مداوم برای هواپیما؛ و
- گزینه هایی برای تمدید خدمات نگهداری و پشتیبانی برای 15 سال دیگر.
- هواپیماها قبل از اینکه برای کار بیشتر و آزمایش های عملیاتی به کانادا پرواز کنند، در اسپانیا ساخته می شوند.
- در حال حاضر چهار فروند CC-295 Kingfisher در کانادا و شش فروند در اسپانیا وجود دارد.
- ارزش فعلی 2.90 میلیارد دلار (شامل مالیات) است.
- اگر همه گزینه های 15 ساله اعمال شوند، تا 5.4 میلیارد دلار (شامل مالیات).
- تولید هواپیما طبق برنامه در حال پیشرفت است. هواپیما با نرخ متوسط 5 فروند در سال تولید می شود. انتظار داریم تا پایان سال 2022 شانزدهمین و آخرین هواپیما را بپذیریم.
قابلیت های CC-295 Kingfisher
هواپیمای CC-295 Kingfisher به مجموعه حسگرهایی مجهز خواهد شد که شامل موارد زیر است:
- یک رادار جستجو برای تشخیص اجسام از برد طولانی (صدها کیلومتر، بسته به اندازه جسم) و در همه شرایط آب و هوایی.
- یک حسگر الکترواپتیکال/مادون قرمز برای تشخیص و شناسایی اشیاء، از جمله تشخیص تشعشعات گرما در طول جستجوهایی که دید در آنها پنهان است (مانند جستجو در شب، جستجو در مناطق جنگلی، و غیره).
- یک سیستم شناسایی خودکار برای شناسایی و مکان یابی کشتی های مجهز به فرستنده.
- یک سیستم ارتباطی که قابلیت همکاری با سایر دارایی های SAR را افزایش می دهد. و
- یک سیستم مدیریت ماموریت جدید که می تواند چندین شی جستجو را به طور همزمان ضبط و ردیابی کند.
قابلیت عملیاتی اولیه CC-295 Kingfisher
برای اعلام قابلیت عملیاتی اولیه (IOC) برای این پروژه، CAF به حداقل پنج هواپیمای کاملاً کاربردی نیاز دارد که توسط خدمه هواپیما آموزش دیده و تکنسین های تعمیر و نگهداری و همچنین زیرساخت های لازم پشتیبانی می شوند. این قابلیت باید قابل استفاده و آماده به عهده گرفتن وظایف جستجو و نجات برای اولین منطقه اختصاص داده شده خود در ویکتوریا، پیش از میلاد باشد. تحویل هواپیما به مکان های دیگر به دنبال خواهد داشت. قابلیت عملیات کامل (FOC) زمانی حاصل می شود که همه هواپیماها تحویل داده شوند و به طور کامل عملیاتی شوند.
جدول زمانی
هنگامی که این پروژه برای اولین بار تصویب شد، CC-295 Kingfisher IOC برای پایان سال 2020 برنامه ریزی شد، با FOC برای پایان سال 2022 برنامه ریزی شد. این برنامه پروژه پایه در مارس 2015، قبل از انتخاب پیمانکار اصلی ایجاد شد، و بنابراین انجام شد. پیچیدگی های مرتبط با طرح برنده مناقصه را در نظر نگیرد.
با پیشرفت پروژه، ما به درک بهتری از کار پیچیده مورد نیاز برای برآورده کردن تمام الزامات لازم برای CC-295 برای انجام ماموریت های جستجو و نجات خود دست یافته ایم. این شامل طراحی و توسعه قابل توجه، ادغام قابلیت های جدید، آزمایش، صلاحیت و صدور گواهینامه، و همچنین کار مورد نیاز برای ارائه نشریات فنی لازم، دوره های آموزشی و سیستم های پشتیبانی است.
با تأثیرات اضافی COVID-19، تاریخ هدف IOC از تابستان 2022 به سال مالی 2025-2026 و FOC از تابستان 2024 به سال مالی 2029-2030 تغییر می کند.
این بازه های زمانی تمدید شده نتیجه چندین عامل مرتبط با گواهینامه، ملاحظات فنی و بلوغ آموزشی است.
گواهینامه و صلاحیت:
هواپیمای ایرباس C295 موجود توسط آژانس های غیرنظامی و نظامی برای قابلیت پرواز تایید شده است. با این حال، به منظور برآورده کردن الزامات کانادایی برای جستجو و نجات و به عنوان بخشی از پیشنهاد اولیه، ایرباس بیش از 30 تغییر طراحی را در مدل پایه CC-295 Kingfisher اعمال کرد. این تغییرات منجر به نیاز به گواهینامه های اضافی شده است. علاوه بر این، و چالشهای ایجاد شده توسط همهگیری COVID-19، حجم و ترتیب کار توسط ایرباس و CAF به زمان بیشتری نیاز دارد و نمیتوان آن را تسریع کرد و به تاخیر کمک میکند.
ملاحظات فنی:
ایرباس برای برآورده کردن الزامات FWSAR کانادا، توسعه و ادغام قابلیتهای جدید را انتخاب کرد. در فرآیند توسعه، چالشهای فنی پیشبینینشدهای شناسایی شدهاند که ایرباس و پیمانکاران فرعی آن را برای حل آن زمان میبرد.
به عنوان مثال، نقصهایی در سیستم اعلام خدمه (CAS) در هواپیمای کابین خلبان شناسایی شد که اطلاعاتی در مورد وضعیت هواپیما و سیستمهای آن در اختیار خدمه هواپیما قرار میدهد. این نواقص باید از طریق توسعه نرمافزار و/یا سختافزار و بهروزرسانیهایی که به زمان نیاز دارد و از یک فرآیند آزمایش و گواهی دقیق پیروی میکند، اصلاح شود. برای اطمینان از عملکرد مناسب و ایمنی هواپیما و خدمه آن، نمی توان از این امر دور زد.
بلوغ آموزشی:
برای هر قابلیت جدید، دستورالعملهای عملیاتی هواپیما و مواد آموزشی مرتبط باید ایجاد شود که منعکسکننده پیکربندی نهایی هواپیما باشد. بنابراین تأخیر در صلاحیت قابلیت ها و حل مسائل فنی به نوبه خود بر توسعه دستورالعمل های عملیاتی و دوره های آموزشی تأثیر می گذارد.
ما به همکاری نزدیک با ایرباس ادامه می دهیم تا کارهای مورد نیاز برای اطمینان از برآورده شدن هواپیما از الزامات جستجو و نجات کانادا را تکمیل کنیم.
تاثیرات تاخیرها
ذکر این نکته ضروری است که این جدول زمانی پروژه بر پوشش SAR در کانادا تأثیری نخواهد داشت. CAF طرحی را برای اطمینان از در دسترس بودن و پوشش مداوم SAR بال ثابت در طول انتقال به CC-295، از جمله در طول این تاخیر، اجرا کرده است.
و در حالی که عملیاتی شدن هواپیما به زمان بیشتری نیاز دارد، در حال حاضر انتظار داریم در بودجه مصوب پروژه باقی بماند. مانند هر پروژه تدارکاتی در مقیاس بزرگ، ما به همکاری با تامین کنندگان خود ادامه خواهیم داد تا به طور فعال بر بودجه پروژه نظارت و مدیریت کنیم تا بهترین ارزش را برای کانادایی ها تضمین کنیم.
راه رو به جلو – پوشش موقت SAR
بازنشستگی CC-115 Buffalo و تاخیر در IOC CC-295 به این معنی است که یک راه حل موقت برای پوشش جستجو و نجات بال ثابت مورد نیاز است. برای اطمینان از پوشش مداوم، CAF به هواپیماهای موجود CC-130 Hercules تا زمانی که CC-295 قادر به انجام عملیات SAR باشد، تکیه خواهد کرد.
CC-130H Hercules، در نقش SAR، قادر است به شرایط اضطراری مانند هواپیماهای سقوط کرده یا کشتی هایی که در شرایط آب و هوایی و آب و هوای چالش برانگیز دچار مشکل هستند، واکنش سریع نشان دهد. این می تواند تکنسین های SAR، وسایل اضطراری و مواد غذایی، قایق های نجات، پمپ های نجات، تجهیزات بقای قطب شمال را با چتر نجات دهد تا از ماموریت های SAR بر روی سطح پشتیبانی کند.
برنامه فعلی ادامه به کارگیری CC130H در مناطق جستجو و نجات ترنتون و هالیفاکس است. پوشش موقت SAR در منطقه جستجو و نجات ویکتوریا در حال حاضر توسط اسکادران 435 CC-130H Hercules که از وینیپگ خارج شده است، ارائه می شود. از اواخر ماه مه 2022، دو CC-130H Hercules به Comox، BC، مستقر خواهند شد تا مستقیماً از آنجا عملیات شوند.
منطقه جستجو و نجات ویکتوریا از پشتیبانی مداوم هلیکوپترهای CH-149 Cormorant برخوردار خواهد شد – هواپیمای SAR با قابلیت بالا مستقر در اسکادران 442 در Comox، BC برای پشتیبانی بال ثابت برای ماموریتها در دریا، مرکز هماهنگی نجات مشترک ویکتوریا همچنین ممکن است با سلطنتی تماس بگیرد. اسکادران 407 CP-140 Auroras نیروی هوایی کانادا و هواپیماهای بال ثابت گارد ساحلی ایالات متحده برای ارائه پشتیبانی اضافی در صورت نیاز.
لینک های اضافی
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :MI نظامی ، امنیت ملی و دفاع ، پس زمینه ها ، دفاع ملی ، عمومی ، کانادا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰