سخنان رئیس جمهور رومینا ولشی در کارگاه مشترک کانادا و انگلیس در مورد تنوع و فراگیری در بخش هسته ای

2 ژوئن 2021 تقریباً از تورنتو ، انتاریو – چک در برابر تحویل – سلام به همگی. من از فرصتی که می توانم امروز در مورد برخی پیشرفت هایی که کمیسیون ایمنی هسته ای کانادا در تعادل جنسیتی انجام داده و انجام داده است – و کاری که همه ما هنوز باید انجام دهیم –

کد خبر : 91893
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۳۰
سخنان رئیس جمهور رومینا ولشی در کارگاه مشترک کانادا و انگلیس در مورد تنوع و فراگیری در بخش هسته ای


2 ژوئن 2021

تقریباً از تورنتو ، انتاریو

– چک در برابر تحویل –

سلام به همگی.

من از فرصتی که می توانم امروز در مورد برخی پیشرفت هایی که کمیسیون ایمنی هسته ای کانادا در تعادل جنسیتی انجام داده و انجام داده است – و کاری که همه ما هنوز باید انجام دهیم – تشکر می کنم.

گردهمایی هایی از این دست به برجسته سازی مسائلی کمک می کند که همچنان با زنان و دیگر گروه های عدالت خواه در بخش هسته ای و فراتر از آن روبرو هستند. و آنها فرصتی را برای ما فراهم می کنند تا تعهد خود را برای نشان دادن رهبری و ایجاد تغییرات واقعی تجدید کنیم.

من می خواهم سخنان خود را امروز با به اشتراک گذاشتن یک داستان شروع کنم.

شاید برخی از شما در مورد تجربیات کاری من در دهه 1980 در بخش هسته ای شنیده باشید – اتاق تعویض برای زنان. لباس فقط برای مردان طراحی شده است. صدای سوت و سوت ؛ پورنوگرافی دروغ می گوید من معتقدم تاسیسات هسته ای ما با این فکر طراحی نشده بود که زنان در آنها کار می کنند.

اکنون ، 30 سال سریع جلو بروید. ماه گذشته من در جلسه کمیسیون در مورد تمدید مجوز معدن اورانیوم ریاست می کردم. یکی از مداخله کنندگان کارمند معدن اورانیوم بود – اولین زن اپراتور سیستم خسته کننده جت در جهان.

او در مورد حمایت های ارائه شده توسط کارفرمای خود برای پیشرفت شغلی خود بسیار مثبت صحبت کرد و من مطمئن هستم که او یک الگوی عالی برای زنان ، به ویژه برای زنان بومی است.

در جلسه کمیسیون ، از او پرسیدم آیا می توان کاری کرد که مدیران ارشد وی برای بهبود محیط کار او انجام دهند؟ او گفت که مدیرش هفته قبل نیز چنین سالی را از او پرسیده بود. و او به او پاسخ داده بود: “ای کاش دستشویی زنان زیر زمین بود!”

کمیسیون روز بعد از دریافت مجوز به روزرسانی کرد که کار روی دستشویی زیرزمینی در حال انجام است.

بنابراین – از یک سو ، متأسفانه ، برخی چیزها ، متأسفانه ، حتی دهه ها بعد نیز بدون تغییر باقی می مانند. گاهی اوقات زنان هنوز باید چیزهای اساسی را درخواست کنند.

از سوی دیگر ، مدیران در واقع از نحوه تغییر و بهبود محل کار خود می پرسند – و نگرانی ها و پیشنهادات را با اولویت برطرف می کنند.

برای من ، این یک نقطه شروع بسیار خوب است. این دلیل خوش بینی است. و ما را با سوالی مجهز می کند که باید در هر محل کار پرسیده شود: چه کاری می توانیم بهتر انجام دهیم؟

برای دستیابی به برابری جنسیتی در آینده نزدیک ، ما باید فعال باشیم و بلافاصله تغییر ایجاد کنیم.

آسان نخواهد بود. در کانادا ، زنان فقط یک سوم دارندگان مدرک STEM را تشکیل می دهند. تنها 20 درصد فارغ التحصیلان مهندسی ما زن هستند. برای زنان رنگین پوست ، این اعداد حتی نگران کننده و نگران کننده است.

ما به تعادل جنسیتی و تنوع در خط استعداد نیاز داریم تا اطمینان حاصل شود که ما بهترین و درخشان ترین کار را انجام می دهیم. این فقط کار درستی نیست ؛ این کار هوشمندانه ای است

به عنوان رئیس و مدیرعامل CNSC ، من معتقدم که تعادل جنسیتی و تنوع در بخش هسته ای برای تضمین بالاترین سطح ایمنی مهم و حیاتی است.

به عنوان تنظیم کننده کانادا ، ما امیدواریم که بتوانیم در پیروی از مثال خود بر مجوزهای خود تأثیر بگذاریم.

حمایت از تعادل جنسیتی یکی از ارکان اصلی زنان CNSC در برنامه استراتژیک ابتکار STEM است – و تأثیرات بالقوه آن بسیار بیشتر از CNSC است.

مهم است که رهبران بخش هسته ای در سازمانهای خود تغییر ایجاد کنند – همانطور که من در CNSC ، بلکه در بخش وسیعتر هسته ای نیز این کار را انجام می دهم.

من این امتیاز را دارم که در یک طرح ملی و دو برنامه کلیدی بین المللی مشارکت داشته باشم که به دنبال پیشبرد برابری جنسیتی در زمینه هسته ای هستند.

ابتکار ملی که من رهبری آن را بر عهده دارم – پیشبرد پیشرفت زنان در زمینه هسته ای (DAWN) – در حال حاضر نشانه قابل توجهی را ایجاد کرده است. مطمئن هستم که همکاران من در ابتکار DAWN بعداً در کارگاه جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

در اوایل سال جاری ، من این لذت را داشتم که با همکارانم گردهم آمده و دومین نشست کاری آژانس انرژی هسته ای را در زمینه بهبود تعادل جنسیتی افتتاح کردم – گروهی متشکل از نمایندگان 12 کشور عضو NEA و نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی و کمیسیون اروپا برای بررسی گزینه های سیاست از جمله شیوه های جمع آوری داده ها.

در اواخر سال 2020 ، گروه تأثیرگذاری قهرمانان جنسیتی بین المللی متشکل از تنظیم کننده های هسته ای در سراسر جهان تشکیل شد. من صندلی گروه هستم و من به کاری که برای ارتقای عدالت در جامعه نظارتی هسته ای انجام می دهیم افتخار می کنم.

به عنوان مثال ، اعضای این گروه موافقت کرده اند که فقط در پنل ها و کنفرانس هایی که تنوع جنسیتی دارند شرکت کنند – به همین دلیل است که من از یافتن تنوع بسیار اندک در میان سخنرانان امروزی در کارگاه دستیابی به برابری جنسیتی بسیار ناامید شده ام. برابری جنسیتی تنها مسئله زنان نیست. ما می توانیم و باید بهتر عمل کنیم.

انتظار می رود که عضویت در گروه Impact تا تابستان به میزان قابل توجهی افزایش یابد – و در نتیجه ، در مسیر نفوذ جهانی بیشتر قرار دارد.

ما خوش شانس هستیم که خود را در زمانی پیدا می کنیم که تغییر ممکن به نظر می رسد – صداهای جدید و جنبش های جدید به نام حقوق صاحبان سهام پیشرفت می کنند.

ما باید همچنان بر همکاری بین المللی تمرکز کنیم:

  • به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها و درس های آموخته شده
  • برای درک بهتر اینکه چگونه بیماری همه گیر به طور نامتناسب زنان را تحت تأثیر قرار داده است
  • و تقویت اقدامات جمعی در جهت تعادل جنسیتی

و همیشه این س essentialال اساسی را بپرسید: چه کاری می توانیم بهتر انجام دهیم؟

این بیماری همه گیر درس های مهم زیادی به ما آموخته است. در بسیاری از موارد ، این امر بر ناهماهنگی هایی که زنان و دیگر گروه های عدالت خواه روزانه تجربه می کنند ، تأکید کرده است.

پرداختن مستقیم به این مسائل بسیار مهم است – زمان آن اکنون است.

با نزدیک شدن به بازگشت به حالت عادی جدید ، همه ما را تشویق می کنم که:

  • مراقب تأثیر سیاست ها ، برنامه ها و ابتکارات ما بر این گروه ها باشید
  • استفاده از لنز جنسیتی در کار ما-همانطور که CNSC در حال حاضر برای شناسایی و رفع موانع ناخودآگاه در برنامه های بازگشت به کار ما انجام می دهد

بازگشت به محل کار بدون شک با چالش های قبلی و جدید همراه خواهد بود. اما همچنین فرصت های زیادی را برای کمک به تعیین مسیر برای برابری بیشتر در بخش هسته ای فراهم می کند.

ما چالش های پیش روی خود را می دانیم. اما ما همچنین می دانیم که ما وظیفه خود را به خوبی انجام می دهیم – و این که با هم می توانیم به پیشرفت واقعی برسیم.

به ما بستگی دارد که الگو بگیریم.

بر ماست که از این فرصت استفاده کنیم

این به ما بستگی دارد که نه تنها س askال را مطرح کنیم – بلکه به آن کمک کنیم تا پاسخ دهیم: “چه کاری می توانیم بهتر انجام دهیم؟”

متشکرم.

به



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.